PLA DOCENT | |||||||||
Taller | Concepto, Diseño y Marketing de APPS | Format docència | N | ||||||
Cada un dels tallers que comprenen l’assignatura Taller de Publicitat i Relacions Públiques responen total o parcialment a la filosofia declarada en la Memòria Verifica de la titulació: - Comprendre els conceptes relacionats amb la teoria de la publicitat i la teoria de les relacions públiques. - Identificar i emprar tècniques de publicitat i de relacions públiques per tal d’elaborar un projecte publicitari o de relacions públiques, així com fer la seva presentació (oral i escrita). - Realitzar una demostració de planificació de mitjans publicitaris. - Realitzar treballs d’aprofundiment i síntesi a partir de la cerca de fonts bibliogràfiques fonamentals relacionades amb la publicitat i les relaciones públiques. |
|||||||||
Matèria | M6. Tècniques i Procediments de la Comunicació | ||||||||
Docent del taller | Prof. D. Guzmán | Coneixements previs recomanats |
--- | Torn | Únic | ||||
Descripció general del taller |
Gracias a las APPS, emerge un nuevo concepto de economia. En este taller se aporta al alumnado: |
||||||||
Idioma | Català/ Castellà | Tipus | OB | ||||||
Requisits tècnics | A l'aula: Conector para dispositivos Apple a VGA. | ||||||||
A aportar per l'estudiant: Smartphone o tableta. | |||||||||
Format | INTENSIU |
Data de creació: 03/05/2013 |
Data darrera actualització i seguiment: 19/05/2014 |
Data d'aprovació per la Comissió Executiva: 16/06/2014 |
Temari | |||||||||
Bloc 1 | Títol: Contextualització Teòrica | ||||||||
I - INTRODUCCIÓN. el periplo hacia la movilidad y el poder del “aquí y el ahora”. II - MÁRKETING MÓVIL. definición y cronología. III - LOS PRINCIPALES ACTORES DEL MARKETING MÓVIL. II_I_Los usuarios. II_II_La Tecnología. I_II_I_La Tecnología. smartphones II_II_II_La Tecnología. tabletas II_II_III_La Tecnología. sistemas operativos. II_III_Redes. II_IV_Inversión. IV - MOVILIZANDO EL MARKETING MIX. V_I_Ventajas del Marketing Móvil. V_II_Barreras del Marketing Móvil. V_III_Movilizando el Plan de Marketing. V_III_I-Movilizando el Plan de Marketing: Publicidad. V_III_II-Movilizando el Plan de Marketing. Búsquedas (search). V_III_III-Movilizando el Plan de Marketing: Redes Sociales. V_III_IV-Movilizando el Plan de Marketing: SMS 1) V Estudio Anual IAB Spain Mobile Marketing. |
|||||||||
Bloc 2 | Títol: Activitats Pràctiques | ||||||||
Els tallers tenen un caràcter eminentment pràctic. |
Competències associades | |||||||||
C1 | Compromís ètic. | ||||||||
C2 | Capacitat d’aprenentatge i responsabilitat. | ||||||||
C3 | Treball en equip. | ||||||||
C4 | Capacitat creativa i emprenedora. | ||||||||
C6 | Coneixement teòric i pràctic de la publicitat i les RRPP així com dels seus processos i estructures organitzatives. | ||||||||
C7 | Coneixement del disseny i desenvolupament d’estratègies i aplicació de les polítiques de comunicació persuasiva a les institucions i empreses públiques i privades. | ||||||||
C12 | Coneixement de la gestió de les àrees funcionals de la comunicació. | ||||||||
C13 | Capacitat i habilitat per exercir com a professionals encarregats de l’atenció al client de publicitat i RRPP. |
Objectius generals | ||||||||||||
Objectius generals | OG associats a les competències | |||||||||||
(OG) | C1 | C2 | C3 | C4 | C6 | C7 | C12 | C13 | ||||
OG1.- Entender cuáles son los diferentes escenarios de programación de apps actuales. | X | X | X | X | X | X | ||||||
OG2.- Conocer cuáles son los factores determinantes para garantizar posiciones top dentro de los markets de apps. | X | X | X | X | ||||||||
OG3.- Analizar las diferentes tipologías de apps y su potencial como herramientas de comunicación o marketing. | X | X | X | X | X | X | ||||||
OG4.- Identificar los diferentes modelos de negocio para los distintos tipos de aplicaciones. | X | X | X | |||||||||
OG5.- Dimensionar tendencias a futuro de las apps. | X | X | X | X |
Objectius específics de cada bloc | |||||||||
Blocs | Objectius específics | OE associats als OG | |||||||
(OE) | OG1 | OG2 | OG3 | OG4 | OG5 | ||||
1 | OE1.- Conocerá la situación actual y potencial de los distintos entornos de programación de apps. | X | |||||||
OE2.- Identificar y dimensionar la viabilidad de negocio de las apps en función de la estrategia a corto, medio y largo plazo de la misma. | X | ||||||||
OE3.- Analizar las diferentes herramientas de difusión y marketing de las aplicaciones: publicidad, RRPP, social media, ASO, etc... | X | X | |||||||
OE4.- Conocer los factores que determinan y marcan las tendencias a futuro de las apps. | X | ||||||||
2 | OE5.- Analizar la situación actual de los principales markets de apps en España. | X | |||||||
OE6.- Identificar modelos de negocio en diferentes apps instaladas previamente en un mínimo de dos categorías. | X | ||||||||
OE7.- Revisar las fichas de producto y sugerir mejoras en dos apps de diferentes categorías y distintos markets. Diferencias. | X |
Resum total d'activitats formatives | |||||||||||
Hores | |||||||||||
Tipologia | Total | Presencial | No presencial | Crèdits ECTS | |||||||
A) Teoria | 50 | 18 | 32 | 2 | |||||||
B) Teòric-pràctic | |||||||||||
C) Treball tutelat | |||||||||||
D) Treball autònom | |||||||||||
Total |
Fonts d'informació |
1) Informe de Resultados. |
Veure Avaluació: Informació general del grau |
Avaluació: Informació específica |
L’avaluació del taller s’ha de contemplar com a Avaluació Continuada i s’ha de resoldre dins el període lectiu. Totes les activitats formatives seran qualificades entre 0-10. Caldrà presentar la nota final amb un decimal. La puntuació mínima per superar el taller és un 5. Consulteu el calendari de tancament d’avaluació i de gestió acadèmica. L’assistència a classe és recomanable sempre. També per aquells estudiants que han optat per l’Avaluació Única. Consulteu els casos en que és obligatòria. |
Avaluació continuada Atès la naturalesa pràctica dels tallers, de manera excepcional, aquest format pedagògic no contempla la reavaluació. |
|||||||||||||
Seqüenciació | Nom activitat formativa | Descripció detallada de l'activitat formativa | Grupal o individual | Obligatorietat Sí/No |
% sobre la nota | ||||||||
1 | Clases magistrales |
Asistencia del 80% de las clases con participación activa. |
Individual | NO | 25% | ||||||||
2 | Actividad de aplicación: Markets de APPS |
Analizar la situación actual de los principales markets de apps en España. |
Grupal 2-3 | SÍ | 25% | ||||||||
3 | Actividad de aplicación: Análisis de impacto |
Seleccionar una app con publicidad in app y analizar su impacto y estrategia. |
Grupal 2-3 | SÍ | 25% | ||||||||
4 | Actividad de aplicación: Comparativa |
Determinar las diferencias entre los últimos lanzamientos de los principales fabricantes de terminales SAMSUNG, NOKIA, APPLE y HTC y determinar sus diferencias. |
Individual | SÍ | 25% |
Apunts del docent |
Aula Virtual (Moodle) |