PLA DOCENT | |||||||||
Taller | Social Media Marketing: el consumidor digital | Format docència | I | ||||||
Cada un dels tallers que comprenen l’assignatura Taller de Publicitat i Relacions Públiques responen total o parcialment a la filosofia declarada en la Memòria Verifica de la titulació: - Comprendre els conceptes relacionats amb la teoria de la publicitat i la teoria de les relacions públiques. - Identificar i emprar tècniques de publicitat i de relacions públiques per tal d’elaborar un projecte publicitari o de relacions públiques, així com fer la seva presentació (oral i escrita). - Realitzar una demostració de planificació de mitjans publicitaris. - Realitzar treballs d’aprofundiment i síntesi a partir de la cerca de fonts bibliogràfiques fonamentals relacionades amb la publicitat i les relaciones públiques. |
|||||||||
Matèria | M6. Tècniques i Procediments de la Comunicació | ||||||||
Docent del taller | Prof. M. B. | Coneixements previs recomanats |
Persones actives i amb interès pel Social Media i l’activitat de les marques en aquest entorn. | Torn | Únic | ||||
Descripció general del taller | En aquest taller estudiarem les oportunitats i riscos que ofereix el Social Media com a mitjà de generació de continguts per part de la marca, dels usuaris en quan als seus hàbits de consum i dels influencers que en ell conviuen i interactuen, entre d’altres tècniques del MKT de continguts. Basat en un aprenentatge teòric i pràctic, l’alumnat coneixerà els punts claus en la definició d’estratègies i accions tàctiques d’influència en Social Media, rebran una visió transversal de les principals plataformes així com dels agents que en elles esdevenen heavy users. L’estudi de diferents campanyes en xarxes socials, l’anàlisi del contingut proporcionat pels influencers amb més èxit del país i l’optimització de canals propis esdevindran elements claus per aprofundir en la matèria d’estudi. Els participants del taller rebran la informació a través de classes magistrals per part del professor i dels col·laboradors puntuals, basada en una metodologia que combinarà variarà situacions on es fomentarà la participació de l'alumnat i la pro-activitat del mateix, la seva capacitat analítica, crítica i de debat. Pel que fa a l'organització general de l'assignatura, l'avaluació final constarà de la mitja (segons percentatge) resultant de les pràctiques, la participació a classe i la posterior avaluació teòrica. |
||||||||
Idioma | Castalà / castellà | Tipus | OB | ||||||
Requisits tècnics | A l'aula: --- | ||||||||
A aportar per l'estudiant: --- | |||||||||
Format | INTENSIU (Desembre) |
Data de creació: 29/01/2017 |
Data darrera actualització i seguiment: |
Data d'aprovació per la Comissió Executiva: 29/06/2018 |
Temari | |||||||||
Bloc 1 | Títol: Contextualització Teòrica | ||||||||
Tema 1. Breu historia d’Internet, la irrupció dels canals electrònics, web 1.0, 2.0 i 3.0. 1.1. El consumidor digital: hàbits de consum segons decisions de compra, canal i relació amb l’entitat. Tema 2. La irrupció d’un nou canal en la publicitat mundial 2.1. La Web com a creadora de noves relacions agència-marca-canal. 2.2. Aparició d’un nou perfil en l’organigrama empresarial: el Product Digital Manager. 2.3. Noves estructures i equips de treball. 2.4. Implementació de mètodes i protocols de gestió basats en la optimització de canals electrònics. 2.5. Definició de noves regles del joc en la relació de col·laboració. Tema 3. Integració d’estratègies de Social Media en el pla global d’empresa 3.1. Diagnòstic de la situació actual: plataformes, inversió i formats de contingut/display. 3.2. Estudi dels conceptes generals d'estratègia de comunicació corporativa. Estudi d’objectius generals de marca i posterior definició dels objectius i KPI’s en Social Media. 3.3. Detecció de canals socials afins i segmentació de l’audiència. 3.4. El missatge: definició de territoris de contingut i creació del calendari de continguts. 3.5. Tracking i avaluació de resultats. Tema 4. Accions tàctiques d’influència: aparició dels Social Brand Ambassadors 4.1. El Influence Online Marketing: noves relacions entre prescriptors i marques. 4.2. Desenvolupament de la línia tàctica. 4.3. Elements quantitatius i qualitatius en la selecció d’altaveus. 4.4. Definició d’incentius i/o excuses de comunicació. 4.5. Monitorització del missatge generat. 4.6. Anàlisis del User Generated Content (USG) & User Sharing Overview (UGO). Tema 5. Professions del futur: sortides laborals a curt i mig termini, àrees de creixement professional. 5.1. Professional skills: l’especialització com a valor afegit en el recruiting en el sector tecnològic. 5.2. La importància del Self-Digital Marketing a nivell digital: LinkedIn. Tema 6. Dret a Internet: drets ARCO i LOPD, dret a l’oblit, BBLL i sortejos, Autocontrol i tractament de la informació sensible |
|||||||||
Bloc 2 | Títol: Activitats Pràctiques | ||||||||
Els tallers tenen un caràcter eminentment pràctic. Adreceu-vos a l’apartat “AVALUACIÓ” per fer constar el detall de cada una de les activitats formatives. |
Competències associades | |||||||||
C1 | Compromís ètic. | ||||||||
C2 | Capacitat d’aprenentatge i responsabilitat. | ||||||||
C3 | Treball en equip. | ||||||||
C4 | Capacitat creativa i emprenedora. | ||||||||
C6 | Coneixement teòric i pràctic de la publicitat i les RRPP així com dels seus processos i estructures organitzatives. | ||||||||
C7 | Coneixement del disseny i desenvolupament d’estratègies i aplicació de les polítiques de comunicació persuasiva a les institucions i empreses públiques i privades. | ||||||||
C12 | Coneixement de la gestió de les àrees funcionals de la comunicació. | ||||||||
C13 | Capacitat i habilitat per exercir com a professionals encarregats de l’atenció al client de publicitat i RRPP. |
Objectius generals | ||||||||||||
Objectius generals | OG associats a les competències | |||||||||||
(OG) | C1 | C2 | C3 | C4 | C6 | C7 | C12 | C13 | ||||
OG1.- L’alumne aprendrà a desenvolupar la seva capacitat analítica, crítica i de debat. | X | X | X | X | X | X | ||||||
OG2.- L’alumne serà capaç de reconèixer una estratègia de comunicació en Social Media. | X | X | X | X | X | X | X | X | ||||
OG3.- L’alumne podrà definir una estratègia en mitjans socials. | X | X | X | X | X | X | ||||||
OG4.- L’alumne sabrà gestionar el treballar en equip. | X | X | ||||||||||
OG5.- L’alumne serà capaç de identificar i aplicar les eines i canals publicitaris online en funció de les necessitats de l’estratègia. | X | X | X | X | X | |||||||
OG6.- L’alumne reflexionarà sobre les tècniques creatives online i diferents tècniques de creació de contingut. | X | X | X | X | X | X |
Objectius específics / Resultats de l'aprenentatge | ||||||||||
Blocs | Objectius específics | OE associats als OG | ||||||||
(OE) | OG1 | OG2 | OG3 | OG4 | OG5 | OG6 | ||||
1 | OE1.- L’alumne serà capaç de definir els objectius de la marca i de fixar uns KPI’s a resoldre durant l’estratègia. | X | X | X | X | X | X | |||
OE2.- L’alumne serà capaç de identificar les estructures pròpies d’un equip de Social Media així com els rols estratègics que intervenen en la relació agencia online – marca. | X | X | X | |||||||
OE3.- L’alumne diferenciarà entre estratègia i acció tàctica, utilitzant els coneixements obtinguts al llarg del taller. | X | X | X | X | X | |||||
OE4.- L’alumne serà capaç de detectar els canals i la seva correcta assignació en funció de les necessitats de la marca.. | X | X | X | |||||||
OE5.- L’alumne serà capaç de segmentar l’audiència i definir territoris de contingut en base al target/plataforma en qüestió. | X | X | X | X | ||||||
OE6.- L’alumne coneixerà les tendències en formats innovadors. | X | X | X | X |
Resum total d'activitats formatives | |||||||||||
|
Hores | ||||||||||
Tipologia | Total | Presencial | No presencial | Crèdits ECTS | |||||||
A) Teoria | 50 | 18 | 32 | 2 | |||||||
B) Teòric-pràctic | |||||||||||
C) Treball tutelat | |||||||||||
D) Treball autònom | |||||||||||
Total |
Fonts d'informació |
Bibliografia bàsica: BAUMAN, Z. Vida de consumo. Buenos Aires: Fondo de Cultura Económica de Argentina, 2007. BOULTON, J. 100 ideas that changed the WEB. Londres: Laurence King Publishing, 2014. COLLINS, T. 100 ways to creat a great AD. Manchester: Laurence King, 2014. DANS, E. Todo va a cambiar. Bilbao: Deusto, 2010. GIL, V.; ROMERO, F. Crossumer. Claves para entender al consumidor español de nueva generación. Barcelona: Gestión 2000, 2008. LAFLEY, A.G.; CHARAN, R. The game-changer: how you can drive revenue and profit growth with innovation. New York: Crown Business, 2008. O’REILLY, T. What is Web 2.0. 2004. [en línia], 2004. [Consulta: 04.05.2016]. Disponible a: <http://www.oreilly.com/pub/a/web2/archive/what-is-web-20.html>. SÁENZ DE VICUÑA ACÍN, J.M. El plan de marketing en la pràctica. Madrid: Ed. ESIC, 2011. TAPSCOTT, D.; WILLIAMS, A. Wikinomics. How Mass Collaboration changes everything. Portfolio Hardcover: New York.: Portfolio, 2006. Bibliografia específica: AERCO; TERRITORIO CREATIVO. La función del Community Manager. Como las empresas están organizándose para crear y hacer crecer sus comunidades.[en línia], 2009. [Consulta: 04.05.2017]. Disponible a: <https://www.maestrosdelweb.com/images/2010/04/community-manager.pdf> BERNARDO, N. The producer's guide to transmedia. London: Be Active Books, 2011. CLAY, S. Here comes everybody. Londres: Penguin Books, 2008. CORTES, M.; PRIEGO, C. “El nuevo marketing y la figura del “Community manager”. Revista Harvard Deusto Marketing y Ventas, 2010, núm. 96, p. 16-24. DE WILLIAMS, E. La nueva publicidad: las mejores campañas en la era de Internet. Barcelona: Gustavo Gili, 2010. GABRIEL; EROLES, J.L. Internet Marketing 2.0. Barcelona: Ed. Reverte, 2010. JENKINS, H. Convergence Culture: Where Old and New Media Collide. New York: NYU Press, 2006. JENKINS, H. Fans, Bloggers and Gamers: Explorin participatory Culture. New York: NYU Press, 2006. MORENO MOLINA, M. El gran libro del Community Manager. Barcelona: Gestión 2000, 2014. SAVAR, A. Content to Commerce: Engaging Consumers Across Paid, Owned and Earned Channels. New Jersey: Wiley, 2013. SCOLARI, C.A. Narrativa Transmedia: Cuando todos los medios cuentan. Bilbao: Deusto, 2012. Ebooks: BALTER, D. The word of mouth manual. Singapur: Bzz Pubs, 2008. COOK, T.; HOPKINS, L. Social media: your organisation and web 2.0. [en línia], 2008. [Consulta: 04.05.2016]. Disponible a: <http://trevorcook.typepad.com/weblog/files/CookHopkins-SocialMediaWhitePaper-2008.pdf> MCGUINNESS, M. Time management for creative people. [en línia], 2008. [Consulta: 04.05.2016]. Disponible a <http://researchswinger.org/others/creativetime.pdf> MEERMAN S.D. The new rules of viral marketing. [en línia], 2008. [Consulta: 04.05.2016]. Disponible a: <http://www.davidmeermanscott.com/hubfs/documents/Viral_Marketing.pdf> SOLIS, B. The essencial guide of social media. [en línia], 2008. [Consulta: 04.05.2016]. Disponible a:<http://www.briansolis.com/2008/06/essential-guide-to-social-media-free/> Llocs web d'interès: El blog de Eduardo Prádanos [en línia]. [Consulta: 04.05.2016]. Disponible a: <http://eduardopradanos.com/>. El blog de Enrique Dans [en línia]. [Consulta: 04.05.2016]. Disponible a: <http://www.enriquedans.com/>. El Blog de Juan Merodio [en línia]. [Consulta: 04.05.2016]. Disponible a: <http://www.juanmerodio.com/>. Facebook Insights [en línia]. [Consulta: 04.05.2016]. Disponible a: <https://www.facebook.com/help/search/?q=insights>. Guía para negocios oficial de Twitter [en línia]. [Consulta: 04.05.2016]. Disponible a: <http://business.twitter.com/twitter101/>. Hipertextual [en línia]. [Consulta: 04.05.2016]. Disponible a: <http://hipertextual.com/>. Innovación Audiovisual [en línia]. [Consulta: 04.05.2016]. Disponible en: <http://innovacionaudiovisual.com/>. Mashable [en línia]. [Consulta: 04.05.2016]. Disponible a: <http://mashable.com>. Make Use Of [en línia]. [Consulta: 04.05.2016]. Disponible a: <http://www.makeuseof.com/tag/ted-talks-social-media/>. Techcrunch [en línia]. [Consulta: 04.05.2016]. Disponible a: <http://techcrunch.com/>. Trecebits [en línia]. [Consulta: 04.05.2016]. Disponible a: <http://www.trecebits.com/>. Xataka [en línia]. [Consulta: 04.05.2016]. Disponible a: <http://www.xataka.com/>. wwwhat’s new [en línia]. [Consulta: 04.05.2016]. Disponible a: <http://wwwhatsnew.com/>. |
Veure Avaluació: Informació general del grau |
Avaluació: Informació específica |
|
Avaluació continuada Atès la naturalesa pràctica dels tallers, de manera excepcional, aquest format pedagògic no contempla la reavaluació. |
|||||||||||||
Seqüen ciació |
Nom activitat formativa | Descripció detallada de l'activitat formativa | Grupal o individual | Obligatorietat Sí/No |
% sobre la nota | ||||||||
1 | Classes magistrals | Cal assistir a un mínim del 80% de les sessions i participar de forma activa a classe. La participació activa i significativa serà valorada positivament. Es realitzaran dues sessions en format Master Class: Nation Branding - La marca de les nacions – Albert Llorens Albareda, Product Manager al departament de Marketing Digital i Monetització de ImaginBank (CaixaBank). Estratègies i tècniques de comunicació utilitzades per institucions i organitzacions públiques i privades per posicionar les seves marques. |
Individual | SÍ | 10% | ||||||||
2 | Carpeta d'aprenentatge | Es duran a terme dues pràctiques individuals en les que s’haurà de posar en pràctica els coneixements adquirits al llarg del curs. Les pràctiques es basaran en l’optimització d’un canal propi aplicant els conceptes estudiats al llarg del curs. | Individual | SÍ | 30% | ||||||||
3 | Examen | Prova individual. | Individual | SÍ | 60% |
Apunts del docent |
Aula Virtual (Moodle) |
PLA DOCENT | |||||||||
Taller | Podcasting: creació i difusió de podcasts per a professionals de la comunicació | Format docència | I | ||||||
Cada un dels tallers que comprenen l’assignatura Taller de Publicitat i Relacions Públiques responen total o parcialment a la filosofia declarada en la Memòria Verifica de la titulació: - Comprendre els conceptes relacionats amb la teoria de la publicitat i la teoria de les relacions públiques. - Identificar i emprar tècniques de publicitat i de relacions públiques per tal d’elaborar un projecte publicitari o de relacions públiques, així com fer la seva presentació (oral i escrita). - Realitzar una demostració de planificació de mitjans publicitaris. - Realitzar treballs d’aprofundiment i síntesi a partir de la cerca de fonts bibliogràfiques fonamentals relacionades amb la publicitat i les relaciones públiques. |
|||||||||
Matèria | M6. Tècniques i Procediments de la Comunicació | ||||||||
Docent del taller | Dra. Lola Costa Gálvez | Coneixements previs recomanats |
No es requereix cap coneixement o experiència prèvia. | Torn | Únic | ||||
Descripció general del taller | Los podcasts son grabaciones de audio digitales disponibles en Internet para su escucha online o descarga mediante servicios de suscripción (RSS). Desde un primer momento, el podcast supuso una revolución tanto para el medio radiofónico, que aprovechó las posibilidades de difusión de los repositorios sonoros, como iTunes; como para los llamados podcast practitioners, radioaficionados que con mayor o menor profesionalidad utilizan el podcast como herramienta de comunicación. En este taller aprenderemos los fundamentos y las múltiples aplicaciones del podcasting a nivel personal o profesional. Con una metodología eminentemente práctica se desarrollarán todos los pasos para la creación y difusión de un podcast, desde su ideación, hasta su grabación, edición y publicación en Internet. | ||||||||
Idioma | Castellà | Tipus | OB | ||||||
Requisits tècnics | A l'aula: Ordinador, projector, internet, programari específic. | ||||||||
A aportar per l'estudiant: Ordinador, programari específic (Audacity 2.1.3. o Adobe Audition), gravadora (telèfon mòbil o professional) | |||||||||
Format | INTENSIU (Juny) |
Data de creació: 23/04/2017 |
Data darrera actualització i seguiment: 23/04/2017 |
Data d'aprovació per la Comissió Executiva: 29/06/2018 27/24/2017 |
Temari | |||||||||
Bloc 1 | Títol: Contextualització Teòrica | ||||||||
Tema 1. Introducción al podcasting Tema 2. Creación de podcasts 2.1. El lenguaje radiofónico: géneros y formatos 2.2. El lenguaje radiofónico: guión y locución 2.3. Los recursos sonoros Tema 3. Grabación y edición de podcasts con Audacity y/o Adobe Audition Tema 4. Difusión de podcasts 4.1. Los repositorios sonoros 4.2. Inserción de podcasts en social media |
|||||||||
Bloc 2 | Títol: Activitats Pràctiques | ||||||||
Els tallers tenen un caràcter eminentment pràctic. Adreceu-vos a l’apartat “AVALUACIÓ” per fer constar el detall de cada una de les activitats formatives. |
Competències associades | |||||||||
C1 | Compromís ètic. | ||||||||
C2 | Capacitat d’aprenentatge i responsabilitat. | ||||||||
C3 | Treball en equip. | ||||||||
C4 | Capacitat creativa i emprenedora. | ||||||||
C6 | Coneixement teòric i pràctic de la publicitat i les RRPP així com dels seus processos i estructures organitzatives. | ||||||||
C7 | Coneixement del disseny i desenvolupament d’estratègies i aplicació de les polítiques de comunicació persuasiva a les institucions i empreses públiques i privades. | ||||||||
C12 | Coneixement de la gestió de les àrees funcionals de la comunicació. | ||||||||
C13 | Capacitat i habilitat per exercir com a professionals encarregats de l’atenció al client de publicitat i RRPP. |
Objectius generals | ||||||||||||
Objectius generals | OG associats a les competències | |||||||||||
(OG) | C1 | C2 | C3 | C4 | C6 | C7 | C12 | C13 | ||||
OG1.- El alumno conocerá los fundamentos del podcasting. | X | X |
X |
X | X | |||||||
OG2.- El alumno aprenderá el proceso de creación de un podcast. | X | X | X | X | X | X | X |
Objectius específics / Resultats de l'aprenentatge | ||||||||||
Blocs | Objectius específics | OE associats als OG | ||||||||
(OE) | OG1 | OG2 | ||||||||
1 | OE1.- El alumno conocerá las aplicaciones prácticas del podcasting. |
X | ||||||||
OE2.- El alumno aprenderá los fundamentos del lenguaje radiofónico. |
X | |||||||||
OE3.- El alumno aprenderá los fundamentos de grabación y edición de podcasts. |
X | |||||||||
OE4.- El alumno aprenderá los métodos de difusión de podcasts. |
X |
Mètodes docents / Activitats formatives |
Hores de docència x mètode docent emprat (presencial i no presencial) Veure Glossari (segons descriptor de la UB) |
||||||||||
Hores | |||||||||||
Total | Presencial | No presencial | Crèdits ECTS | ||||||||
A) Teoria | 50 | 18 | 32 | 2 | |||||||
B) Teòric-pràctic | |||||||||||
C) Treball tutelat | |||||||||||
D) Treball autònom | |||||||||||
Total |
Fonts d'informació |
AGUAYO LÓPEZ, V. El podcast como herramienta de comunicación empresarial [tesis doctoral]. Málaga: Universidad de Málaga, 2014. Audacity manuals. [en línea]. [Consulta: 23.04.2017]. Disponible en: <http://manual.audacityteam.org/> BERRY, R. “Will the iPod Kill the Radio Star?” Convergence: The International Journal of Research into New Media Technologies, 2006, vol. 12, núm. 2, p. 143–162. BONET, M.; FERNÁNDEZ QUIJADA, D. "El reto de la digitalización del archivo sonoro en los servicios públicos de radiodifusión. El caso de Catalunya Ràdio". El Profesional de la Información, 2006, vol. 15, núm. 15, p. 390-396. BULL, M. "No dead air! The iPod and the culture of mobile listening". Leisure Studies, 2005, vol. 24, núm. 4, pp. 343-355. CORTÉS FUENTES, J.; CORREYERO RUIZ, B. "Radio y empoderamiento social. Usos y gratificaciones del taller de radio para las personas con discapacidad intelectual o del desarrollo". El profesional de la información, 2017, vo. 26, núm. 1, p. 55-65. GALLEGO, J.I. “La distribución de contenidos de audio. Relaciones entre podcasting, radio y movilidad”. Telos: Cuadernos de comunicación e innovación, 2012, núm. 92. LINARES PALOMAR, R.; NEIRA BORRAJO, E. "Serial, el programa radiofónico que resucitó el podcasting". Área abierta, 2017, vol. 17, núm. 1, p. 73-82. MÁRQUEZ, I. "El podcast como guía turística. Pasear, escuchar y compartir ciudades". Telos: Cuadernos de comunicación e innovación, 2012, núm. 93, p. 51-59. PIÑEIRO-OTERO, T. "Los podcast en la educación superior. Hacia un paradigma de formación intersticial". Revista Iberoamericana de Educación, 2012, vol. 58, núm. 1, p. 1-12. Radio Nikosia [en línea]. [Consulta: 23.04.2017]. Disponible en: <https://www.radionikosia.org/> RODRÍGUEZ PALLARÉS, M. "Reutilización de la ficción sonora en la Cadena Ser. El caso de Podium Podcast". Área abierta, 2017, vol. 17, núm. 1, pp. 83-97. SELLAS, T. “Repositorios sonoros y recomendación de contenidos. El caso iVoox”. El profesional de la información, 2012, vol. 21, núm. 2, pp. 206-209. SELLAS, T. "El podcasting en las relaciones públicas la voz de las organizaciones en la web 2.0". En: FERNÁNDEZ-QUIJADA, D. (ed.); RAMOS-SERRANO, M. (ed. lit.). Tecnologías de la persuasión: uso de las TIC en publicidad y relaciones públicas. Barcelona: UOC Editorial, 2014, p. 197-213. |
Veure Avaluació: Informació general del grau |
Avaluació: Informació específica |
|
Avaluació continuada Atès la naturalesa pràctica dels tallers, de manera excepcional, aquest format pedagògic no contempla la reavaluació. |
|||||||||||||
Seqüenciació | Nom activitat formativa | Descripció detallada de l'activitat formativa | Grupal o individual | Obligatorietat Sí/No |
% sobre la nota | ||||||||
1 | Clases magistrales | Asistencia y participación activa del estudiante como mínimo al 80% de las sesiones. | Individual | NO | 10% | ||||||||
2 | Trabajo en grupo: estudio de caso | La docente planteará una problemática que los alumnos deberán resolver mediante la documentación de casos previos y la presentación de una propuesta de análisis y mejora. | Grupal (2 miembros) | SÍ | 35% | ||||||||
3 | Actividades de aplicación: propuesta podcast |
Creación de un podcast con Audacity. El alumno también entregará un informe explicativo. | Individual | SÍ | 55% |
Apunts del docent |
Aula Virtual (Moodle) |
PLA DOCENT | |||||||||
Taller | L'Inboud Marketing: vendre a través del màrqueting d'automatització | Format docència | I | ||||||
Cada un dels tallers que comprenen l’assignatura Taller de Publicitat i Relacions Públiques responen total o parcialment a la filosofia declarada en la Memòria Verifica de la titulació: - Comprendre els conceptes relacionats amb la teoria de la publicitat i la teoria de les relacions públiques. - Identificar i emprar tècniques de publicitat i de relacions públiques per tal d’elaborar un projecte publicitari o de relacions públiques, així com fer la seva presentació (oral i escrita). - Realitzar una demostració de planificació de mitjans publicitaris. - Realitzar treballs d’aprofundiment i síntesi a partir de la cerca de fonts bibliogràfiques fonamentals relacionades amb la publicitat i les relaciones públiques. |
|||||||||
Matèria | M6. Tècniques i Procediments de la Comunicació | ||||||||
Docent del taller | Prof. J. G. | Coneixements previs recomanats |
No es requereix cap coneixement o experiència prèvia. | Torn | Únic | ||||
Descripció general del taller | L'Inboud Marketing es una metodologia que combina i fa ús de tàctiques de màrqueting i publicitat (màrqueting de continguts, SEO, socialmedia, publicitat en cercadors, analítica web, e-mail màrqueting, entre d'altres) dirigint-se a l'usuari d'una manera no intrusiva i aportant-li valor. El Taller proposat ajudarà a entendre aquestes pràctiques i saber-les fer servir amb persuasió i amb la finalitat d'establir una estratègia de comunicació innovadora en l'actualitat. | ||||||||
Idioma | Català | Tipus | OB | ||||||
Requisits tècnics | A l'aula: ordinador, projector, Internet, equipament audiovisual. | ||||||||
A aportar per l'estudiant: --- | |||||||||
Format | INTENSIU (Juny) |
Data de creació: 03/04/2017 |
Data darrera actualització i seguiment: 14/05/2018 |
Data d'aprovació per la Comissió Executiva: 29/06/2018 |
Temari | |||||||||
Bloc 1 | Títol: Contextualització Teòrica | ||||||||
Tema 1. El nou consumidor El consumidor ha canviat, fins i tot s'ha categoritzat el consumidor prosumer que és aquell que totes les seves compres es fan mitjançant la xarxa. Aleshores internet s'ha convertit en un canal extraordinari de comunicació. Tema 2. L'inboud marketing Què és l'Inboud Marqketing?. El seu desenvolupament: acquisition, engagament, Convers i fidelity i les tècniques per desenvolupar-ho: SEO, social media i màrqueting de continguts. Tema 3. Tècniques de l'inboud marketing Com ho fem. Descripció del que és el lead scoring i lead nurtining. Tema 4. Estratègia Com es fa la automatització de les xarxes socials i com s'estableix una estratègia d'Inboud Marketing. |
|||||||||
Bloc 2 | Títol: Activitats Pràctiques | ||||||||
Els tallers tenen un caràcter eminentment pràctic. Adreceu-vos a l’apartat “AVALUACIÓ” per fer constar el detall de cada una de les activitats formatives. |
Competències associades | |||||||||
C1 | Compromís ètic. | ||||||||
C2 | Capacitat d’aprenentatge i responsabilitat. | ||||||||
C3 | Treball en equip. | ||||||||
C4 | Capacitat creativa i emprenedora. | ||||||||
C6 | Coneixement teòric i pràctic de la publicitat i les RRPP així com dels seus processos i estructures organitzatives. | ||||||||
C7 | Coneixement del disseny i desenvolupament d’estratègies i aplicació de les polítiques de comunicació persuasiva a les institucions i empreses públiques i privades. | ||||||||
C12 | Coneixement de la gestió de les àrees funcionals de la comunicació. | ||||||||
C13 | Capacitat i habilitat per exercir com a professionals encarregats de l’atenció al client de publicitat i RRPP. |
Objectius generals | ||||||||||||
Objectius generals | OG associats a les competències | |||||||||||
(OG) | C1 | C2 | C3 | C4 | C6 | C7 | C12 | C13 | ||||
OG1.- L'alumne entendrà i es familiaritzarà amb l'inboud marketing. | X | X | X | X | X | X | X | |||||
OG2.- L'alumne coneixerà la visió estratègica i executiva de l'inboud marketing. | X | X | X | X | X | X | X | X |
Objectius específics / Resultats de l'aprenentatge | ||||||||||
Blocs | Objectius específics | OE associats als OG | ||||||||
(OE) | OG1 | OG2 | ||||||||
1 | OE1.- L'alumne serà capaç de veure l'evolució del màrqueting i les noves tendències. | X | X | |||||||
OE2.- L'alumne identificarà les oportunitats d'aplicació de l'inboud marketing. | X | |||||||||
OE3.- L'alumne identificarà les frases de l'estratègia i com aplicar-les. | X | |||||||||
OE4.- L'alumne entendrà i aplicarà una planificació d'inboudd marketing. | X | X |
|
Hores de docència x mètode docent emprat (presencial i no presencial) Veure Glossari (segons descriptor de la UB) |
||||||||||
Hores | |||||||||||
Total | Presencial | No presencial | Crèdits ECTS | ||||||||
A) Teoria | 50 | 18 | 32 | 2 | |||||||
B) Teòric-pràctic | |||||||||||
C) Treball tutelat | |||||||||||
D) Treball autònom | |||||||||||
Total |
Fonts d'informació |
MANENT, M.; VALDÉS, P. Aspectos legales del marketing online. Derecho e inboud marketing. Barcelona: Derecho.com, 2016 VALDÉS, P. Cómo lanzar una campaña de inboud marketing.Barcelona: InboundCicle, 2016 |
Veure Avaluació: Informació general del grau |
Avaluació: Informació específica |
|
Avaluació continuada Atès la naturalesa pràctica dels tallers, de manera excepcional, aquest format pedagògic no contempla la reavaluació. |
|||||||||||||
Seqüenciació | Nom activitat formativa | Descripció detallada de l'activitat formativa | Grupal o individual | Obligatorietat Sí/No |
% sobre la nota | ||||||||
1 | Classes magistrals | Assistència i participació activa de l'estudiant com a mínim al 80% de les sessions. | Individual | NO | 25% | ||||||||
2 | Activitats d'aplicació | Els alumnes hauran d'establir una estratègia d'inboud marketing per a un cas fictici que es plantejarà a classe. | Grupal (màxim 4 membres) | SÍ | 35% | ||||||||
3 | Examen | Prova individual amb un format de tres preguntes: dues de desenvolupament i un cas pràctic on l'alumne hagi de respondre si considera correcte com està ben plantejat o si hi ha aspectes a millorar. | Individual | SÍ | 40% |
Apunts del docent |
Aula Virtual (Moodle) |
PLA DOCENT | |||||||||
Taller | Introducció a la creació literària | Format docència | I | ||||||
Cada un dels tallers que comprenen l’assignatura Taller de Publicitat i Relacions Públiques responen total o parcialment a la filosofia declarada en la Memòria Verifica de la titulació: - Comprendre els conceptes relacionats amb la teoria de la publicitat i la teoria de les relacions públiques. - Identificar i emprar tècniques de publicitat i de relacions públiques per tal d’elaborar un projecte publicitari o de relacions públiques, així com fer la seva presentació (oral i escrita). - Realitzar una demostració de planificació de mitjans publicitaris. - Realitzar treballs d’aprofundiment i síntesi a partir de la cerca de fonts bibliogràfiques fonamentals relacionades amb la publicitat i les relaciones públiques. |
|||||||||
Matèria | M6. Tècniques i Procediments de la Comunicació | ||||||||
Docent del taller | Dr. F. A. | Coneixements previs recomanats |
No es requereix cap coneixement o experiència prèvia. | Torn | Únic | ||||
Descripció general del taller | El taller se presenta como un espacio eminentemente práctico dedicado al ejercicio de creatividad dirigida a la creación literaria. Si la comunicación puede entenderse en su dimensión más reducida como la explicación de historias, un buen comunicador será aquel que domine las herramientas y los elementos a su alcance para crearlas y contarlas de manera eficaz. El taller toma como punto de partida la idea de que la única manera para aprender a crear y contar historias es la práctica, a partir de la imitación, hacia la búsqueda de un estilo propio. Por ello, anima a los alumnos a buscar qué historias son las que quieren contar a la vez que les enfrenta a su propio universo simbólico en busca de referentes e ideas, a partir de un tutelaje guiado por diferentes recursos, estilos, elementos y figuras literarias. | ||||||||
Idioma | Castellà | Tipus | OB | ||||||
Requisits tècnics | A l'aula: ordinador, projector i Internet | ||||||||
A aportar per l'estudiant: --- | |||||||||
Format | Extensiu (1n Semestre) |
Data de creació: 20/03/2017 |
Data darrera actualització i seguiment: 09/05/2018 |
Data d'aprovació per la Comissió Executiva: 29/06/2018 |
Temari | |||||||||
Bloc 1 | Títol: Contextualització Teòrica | ||||||||
Tema 1. Introducción El proceso de creación. La idea. Ficción y no ficción. Tema 2. Géneros literarios Definición de género literario. Delimitación y desarrollo de géneros y subgéneros. Tema 3. La dimensión del discurso La voz. El tiempo. La estructura. El narrador y el autor. Tipos de narrador. Tema 4. La dimensión de la historia La creación y el diseño de los personajes. El diálogo. |
|||||||||
Bloc 2 | Títol: Activitats Pràctiques | ||||||||
Els tallers tenen un caràcter eminentment pràctic. Adreceu-vos a l’apartat “AVALUACIÓ” per fer constar el detall de cada una de les activitats formatives. |
Competències associades | |||||||||
C1 | Compromís ètic. | ||||||||
C2 | Capacitat d’aprenentatge i responsabilitat. | ||||||||
C3 | Treball en equip. | ||||||||
C4 | Capacitat creativa i emprenedora. | ||||||||
C6 | Coneixement teòric i pràctic de la publicitat i les RRPP així com dels seus processos i estructures organitzatives. | ||||||||
C7 | Coneixement del disseny i desenvolupament d’estratègies i aplicació de les polítiques de comunicació persuasiva a les institucions i empreses públiques i privades. | ||||||||
C12 | Coneixement de la gestió de les àrees funcionals de la comunicació. | ||||||||
C13 | Capacitat i habilitat per exercir com a professionals encarregats de l’atenció al client de publicitat i RRPP. |
Objectius generals | ||||||||||||
Objectius generals | OG associats a les competències | |||||||||||
(OG) | C1 | C2 | C3 | C4 | C6 | C7 | C12 | C13 | ||||
OG1.- El alumno reconocerá los principales elementos de la narrativa | X | X | X | X | X | |||||||
OG2.- El alumno trabajará su creatividad e imaginación como autor. | X | X | X | X | X | X | X | X |
Objectius específics / Resultats de l'aprenentatge | ||||||||||
Blocs | Objectius específics | OE associats als OG | ||||||||
(OE) | OG1 | OG2 | ||||||||
1 | OE1.- Desarrollo de la capacidad creativa. | X | ||||||||
OE2.- Desarrollo de la capacidad de expresión y comprensión. | X | X | ||||||||
OE3.- Exploración y ampliación del universo simbólico de referencia al crear historias. | X | |||||||||
OE4.- Desarrollo de la capacidad de elección a partir de las herramientas teóricas adquiridas. | X | X |
Mètodes docents / Activitats formatives |
Hores de docència x mètode docent emprat (presencial i no presencial) Veure Glossari (segons descriptor de la UB) |
||||||||||
Hores | |||||||||||
Total | Presencial | No presencial | Crèdits ECTS | ||||||||
A) Teoria | 50 | 18 | 32 | 2 | |||||||
B) Teòric-pràctic | |||||||||||
C) Treball tutelat | |||||||||||
D) Treball autònom | |||||||||||
Total |
Fonts d'informació |
GARBISU, M. Literatura: creación literaria. Madrid: Ed. CEF-Udima, 2012. ISBEN 978-84-454-2105-5 GÓMEZ REDONDO, F. Curso de iniciación a la escritura narrativa. Alcalá de Henares: Ed. Universidad de Alcalá, 2008. ISBN: 9788481387643. MARTÍNEZ, H. Construir bien en español. La corrección sintáctica. Oviedo: Ed. NobeL, 2005. ISBN: 9788484592341 MONTES, F. Taller de escritura: 1303 ejercicios de literatura creativa. Córdoba: Ed. Berenice, 2008. ISBN: 9788496756595. |
Veure Avaluació: Informació general del grau |
Avaluació: Informació específica |
|
Avaluació continuada Atès la naturalesa pràctica dels tallers, de manera excepcional, aquest format pedagògic no contempla la reavaluació. |
|||||||||||||
Seqüenciació | Nom activitat formativa | Descripció detallada de l'activitat formativa | Grupal o individual | Obligatorietat Sí/No |
% sobre la nota | ||||||||
1 | Clases magistrales | Asistencia y participación activa del estudiante como mínimo al 80% de las sesiones. | Individual | NO | 25% | ||||||||
2 | Actividades de aplicación | Trabajo grupal a entregar el último día de la asignatura consistente en la creación de un texto por definir (p.e. cuento, fábula) con la particularidad de tener que continuar la historia en el punto que el compañero la deja, adaptándose a los giros de la trama, improvisando y viéndose obligado a tomar decisiones. | Grupal (3 miembros) | SÍ | 25% | ||||||||
3 | Carpeta de aprendizaje | Diferentes prácticas a entregar centradas en la escritura y la creatividad. Algunas se realizarán en el aula; el resto comportará la dedicación del estudiante fuera del horario de la asignatura. La cantidad de prácticas vendrá determinada por el ritmo y las necesidades del grupo, si bien se realizarán un mínimo de 5. | Individual | SÍ | 50% |
Apunts del docent |
Aula Virtual (Moodle) |
PLA DOCENT | |||||||||
Taller | Primers passos en la Publicitat | Format docència | I | ||||||
Cada un dels tallers que comprenen l’assignatura Taller de Publicitat i Relacions Públiques responen total o parcialment a la filosofia declarada en la Memòria Verifica de la titulació: - Comprendre els conceptes relacionats amb la teoria de la publicitat i la teoria de les relacions públiques. - Identificar i emprar tècniques de publicitat i de relacions públiques per tal d’elaborar un projecte publicitari o de relacions públiques, així com fer la seva presentació (oral i escrita). - Realitzar una demostració de planificació de mitjans publicitaris. - Realitzar treballs d’aprofundiment i síntesi a partir de la cerca de fonts bibliogràfiques fonamentals relacionades amb la publicitat i les relaciones públiques. |
|||||||||
Matèria | M6. Tècniques i Procediments de la Comunicació | ||||||||
Docent del taller | Prof. A. Maiocchi | Coneixements previs recomanats |
Pensado para alumnos de primer curso. | Torn | Únic | ||||
Descripció general del taller | El presente taller está desarrollado con la finalidad de que los alumnos, desde el primer curso, adquieran los primeros conocimientos básicos e imprescindibles para comenzar a aprender y entender que es “eso de hacer anuncios", conocer y cómo utilizar sus elementos (color, tipografías, fotografías, titulares, textos, logotipos) en función a la creatividad. En definitiva, a insertarse con criterios propios en un mundo profesional con su propio léxico, sus puntos de vista y su entorno. El desarrollo de este taller será teórico con trabajos prácticos después de cada tema a fin de que comiencen a desarrollar una carpeta de trabajos que les sirva de referencia. |
||||||||
Idioma | Castellano | Tipus | OB | ||||||
Requisits tècnics | A l'aula: Proyector | ||||||||
A aportar per l'estudiant: Ordenador. Preferiblemente, Adobe InDesign y Adobe Photoshop instalados. | |||||||||
Format | EXTENSIU (2n Semestre matí i tarda) |
Data de creació: 21/05/2013 |
Data darrera actualització i seguiment: 04/05/2017 |
Data d'aprovació per la Comissió Executiva: 29/06/2018 27/04/2017 |
Temari | |||||||||
Bloc 1 | Títol: Contextualització Teòrica | ||||||||
Tema 1: Color 1.1. Círculo Cromático: Colores Primarios, Complementarios y Suplementarios. 1.2. Composición del Color. 1.3. Colores Cálidos y colores Fríos. 1.4. Color Luz (RGB) y Color Pigmento (CMYK). 1.5. Color Pantone: Tinta Plana. 1.6. Utilización del Color en la Publicidad. Tema 2: Tipografía 2.1. Tipografías Romana y Egipcia (con Serif) y Sin Serif o de Palo Seco. 2.2. Familias Tipográficas. 2.3. Estructura de la Tipografía. 2.4. Cuerpo Tipográfico: Los Puntos. 2.5. Mayúsculas, Minúsculas, Itálica y Versalita. 2.6. Interlineado, Interletrado y Kern. 2.7. Tipografía Condensada y Expandida. 2.8. Subíndice y Superíndice. 2.9. Párrafo, Estilos y Márgenes. 2.10. Viudas y Huérfanas. 2.11. Tipografía Trazada. 2.12. Bancos Tipográficos. 2.13. “La Tipografía Habla”. Tema 3: Fotografía e ilustración 3.1. Formatos Fotográficos: Analógico y Digital… Polaroid. 3.2. Ilustración: Imagen y Vectorial. 3.3. Formatos de Imágenes: .jpg, .tif, .eps, .ai. 3.4. RGB / CMYK 3.5. Resolución: 72dpi, 300dpi. 3.6. Medida y Resolución: Dos Conceptos Inversamente Proporcionales. 3.7. Bancos de Imágenes e Ilustraciones. 3.8. Banco de Imágenes vs. Google Imágenes, DevianArt. 3.9. Estilos Fotográficos y de Ilustración. 3.10. Planos de Encuadre. Tema 4: Publicidad gráfica 4.1. Diarios y Revistas. 4.1.1. Formatos y Medidas de los Anuncios. 4.2. Vía Pública. 4.2.1. Formatos y Medidas. 4.3. Below the Line (Marketing Directo). 4.3.1. Formatos y Medidas. 4.4. Elementos: Titular, Texto, Imagen, Logo, el Claim. 4.5. El Logotipo. 4.5.1. Qué es. 4.5.2. Medida Mínima. 4.5.3. Utilización del Logotipo: a Color, Blanco y Negro y en Negativo. 4.6. Combinando la Creatividad, el Formato, el Titular, el Texto, la Imagen y su Estilo, el Color, la Tipografía. 4.7. Recursos Gráficos: Transparencias, Sombras, Iconos, Texturas… 4.8. Estructura de los Anuncios. 4.8.1. Cómo se Construye un Anuncio. Guías, Columnas, Márgenes y Ejes. 4.8.2. Proporciones. 4.8.3. Equilibrio. Tema 5: Publicidad audiovisual 5.1. Televisión y Cine. 5.1.1. Medidas de los Spots. 5.1.2. Storyboard y Conceptboard. 5.1.3. Planos de Encuadre. 5.2. Radio. 5.2.1. Medidas de las Cuñas. Tema 6: Conocimientos básicos generales 6.1. La Profesionalidad. 6.2. Indesign. 6.3. Criterios Generales. 6.4. Festivales de Publicidad. 6.5. Bibliografía de Referencia. 6.6. Referencias: Música, Libros, Cine, Arte, Comic… 6.7. Organización del Trabajo. |
|||||||||
Bloc 2 | Títol: Activitats Pràctiques | ||||||||
Els tallers tenen un caràcter eminentment pràctic. Adreceu-vos a l’apartat “AVALUACIÓ” per fer constar el detall de cada una de les activitats formatives. |
Competències associades | |||||||||
C1 | Compromís ètic. | ||||||||
C2 | Capacitat d’aprenentatge i responsabilitat. | ||||||||
C3 | Treball en equip. | ||||||||
C4 | Capacitat creativa i emprenedora. | ||||||||
C6 | Coneixement teòric i pràctic de la publicitat i les RRPP així com dels seus processos i estructures organitzatives. | ||||||||
C7 | Coneixement del disseny i desenvolupament d’estratègies i aplicació de les polítiques de comunicació persuasiva a les institucions i empreses públiques i privades. | ||||||||
C12 | Coneixement de la gestió de les àrees funcionals de la comunicació. | ||||||||
C13 | Capacitat i habilitat per exercir com a professionals encarregats de l’atenció al client de publicitat i RRPP. |
Objectius generals | ||||||||||||
Objectius generals | OG associats a les competències | |||||||||||
(OG) | C1 | C2 | C3 | C4 | C6 | C7 | C12 | C13 | ||||
OG1.- El alumno conocerá los conceptos básicos del entorno profesional publicitario. | X | X | X | X | X | X | X | |||||
OG2.- El alumno prenderá los elementos creativos indispensables de la publicidad gráfica y audiovisual. | X | X | X | X | X | |||||||
OG3.- El alumno creará criterios publicitarios y creativos propios. | X | X | X | X | X | X | X |
Objectius específics / Resultats de l'aprenentatge | |||||||
Blocs | Objectius específics | OE associats als OG | |||||
(OE) | OG1 | OG2 | OG3 | ||||
1 | OE1.- El alumno comprenderá el concepto de profesionalidad. | X | X | ||||
OE2.- El alumno se familiarizará con los principales festivales internacionales de publicidad. | X | X | |||||
OE3.- El alumno conocerá la mejor bibliografía publicitaria. | X | X | |||||
2 | OE4.- El alumno aprenderá la importancia de tener todo tipo de referencias: música, libros, arte, cine... | X | X | ||||
OE5.- El alumno será capaz de organizar el trabajo. | X | X | |||||
OE6.- El alumno conocerá las primeras nociones sobre el color | X | X | |||||
OE7.- El alumno conocerá las primeras nociones sobre la tipografía | X | X | |||||
OE8.- El alumno conocerá las primeras nociones sobre los principales temas sobre la fotografía y la ilustración | X | X | |||||
OE9.- El alumno conocerá las primeras nociones sobre los principales temas sobre la publicidad gráfica y audiovisual | X | X | |||||
OE10.- El alumno aprenderá a utilizar la tipografía, a identificar familias tipográficas y a entender sus connotaciones | X | X | |||||
OE11.- El alumno aprenderá a buscar y utilizar fotografías e ilustraciones de banco de imágenes en función de un concepto e identifiquen sus diferentes encuadres. | X | X | |||||
OE12.- El alumno aprenderá a identificar los formatos y medidas de los anuncios y sus estructuras. | X | X | |||||
OE13.- El alumno aprenderá a identificar diferentes spots en función a diversas características: duración, encuadres, planos, función, referencias... | X | X | |||||
OE14.- El alumno aprenderá a través de cada trabajo práctico a observar, analizar, crear sus propios criterios, tomar decisiones y justificarlas. | X |
Mètodes docents / Activitats formatives | Hores de docència x mètode docent emprat (presencial i no presencial) Veure Glossari (segons descriptor de la UB) |
||||||||||
Hores | |||||||||||
Total | Presencial | No presencial | Crèdits ECTS | ||||||||
A) Teoria | 50 | 18 | 32 | 2 | |||||||
B) Teòric-pràctic | |||||||||||
C) Treball tutelat | |||||||||||
D) Treball autònom | |||||||||||
Total |
Fonts d'informació |
ABSTRACT FONTS. Banco Tipográfico. [en línea]. [Consulta: 04.05.2017). Disponible en: <http://www.abstractfonts.com>. Alex And Félix [en línea]. [Consulta: 04.05.2017). Disponible en: <http://www.alexandfelix.com/index1.php>. Cannes Lions [en línea]. [Consulta: 04.05.2017]. Disponible en: <http://www.canneslions.com/>. Clio Awards [en línea]. [Consulta: 04.05.2017]. Disponible en: <http://www.clioawards.com/>. El Sol Festival [en línea]. [Consulta: 04.05.2017]. Disponible en: http://elsolfestival.com Commarts [en línea]. [Consulta: 04.05.2017). Disponible en: <http://www.commarts.com/>. Crist, S. The Polaroid Book. Colonia, Alemania: Ed. Taschen, 2008. D&AD AWARDS. The Copy Book. Colonia, Alemania: Ed. Taschen, 2012. DAFONT. Banco Tipográfico. [en línea]. [Consulta: 04.05.2017]. Disponible en: <http://www.dafont.com> DE JONG, C.W.; PURVIS, A.W.; THOLEANAAR, J. A Visual History of Typefaces & Graphics Styles. Colonia, Alemania: Ed. Taschen, 2009. ISBN 978-3-8365-1516-0. EUGENIO RECUENCO. Fotografía. [en línea]. [Consulta: 04.05.2017]. Disponible en: <http://www.eugeniorecuenco.com> Eurobest [en línea]. [Consulta: 05.05.2016]. Disponible en: <http://www.eurobest.com/>. Fiap Online [en línea]. [Consulta: 04.05.2017]. Disponible en: <http://www.fiaponline.net/fiap_11.php>. Fondation Folon [en línea]. [Consulta: 04.05.2017). Disponible en: <http://fondationfolon.be> GARRIGOSA STUDIO. Fotografía. [en línea]. [Consulta: 04.05.2017]. Disponible en: <http://garrigosastudio.com> Luezers Archive [en línea]. [Consulta: 04.05.2017]. Disponible en: <http://www.luerzersarchive.net/luerzers-products.asp>. IStockPhoto[en línea]. [Consulta: 04.05.2017). Disponible en: <http://espanol.istockphoto.com/index.phpSearchLang=ES>. Isurralde [en línea]. [Consulta: 04.05.2017). Disponible en: <http://www.isarrualde.com>. Jim Erickson [en línea]. [Consulta: 04.05.2017). Disponible en: <http://www.jimerickson.com/>. Markryden [en línea]. [Consulta: 04.05.2017). Disponible en: <http://www.markryden.com/>. Miltonglaser [en línea]. [Consulta: 04.05.2017). Disponible en: <http://www.miltonglaser.com/>. Mirea Castané [en línea]. [Consulta: 04.05.2017). Disponible en: <http://www.mireiacastane.com/>. New York Festivals [en línea]. [Consulta: 04.05.2017]. Disponible en: <http://www.newyorkfestivals.com/>. Roger Dean [en línea]. [Consulta: 04.05.2017). Disponible en: <http://www.rogerdean.com/index.htm>. VV.AA. Diccionario Integral de Diseño. Buenos Aires: Glyptodon Publishing Company Inc., 2016. WIEDEMANN, J. Advertising Now - Print. Colonia, Alemania: Ed. Taschen, 2006. ISBN 978-3-8228-4028-3. WIEDEMANN, J. Advertising Now. TV Commercials. Colonia, Alemania: Ed. Taschen, 2008. |
Veure Avaluació: Informació general del grau |
Avaluació: Informació específica | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Apunts del docent |
Aula Virtual (Moodle) |