Formulari d'accés

PLA DOCENT
Taller Escriptura Creativa Format docència O
Cada un dels tallers que comprenen l’assignatura Taller de Publicitat i Relacions Públiques responen total o parcialment a la filosofia declarada en la Memòria Verifica de la titulació:
- Comprendre els conceptes relacionats amb la teoria de la publicitat i la teoria de les relacions públiques.
- Identificar i emprar tècniques de publicitat i de relacions públiques per tal d’elaborar un projecte publicitari o de relacions públiques, així com fer la seva presentació (oral i escrita).
- Realitzar una demostració de planificació de mitjans publicitaris.
- Realitzar treballs d’aprofundiment i síntesi a partir de la cerca de fonts bibliogràfiques fonamentals relacionades amb la publicitat i les relaciones públiques.
Matèria M6. Tècniques i Procediments de la Comunicació
Docent del taller  Prof. J. Folch Coneixements
previs recomanats
Capacitat de redacció.
Coneixement ortogràfic fonamental.
Capacitat lectora i gaudi personal a través de la lectura.
Visionat de les pel·lícules (DVD):
“Verbo” de Eduardo Chapero Jackson i 
“El imaginario del Dr. Parnassus” de Terry Gilliam
Torn Únic
Descripció general del taller Introduir a l’alumne en els processos d’escriptura  tot desenvolupant les seves habilitats per tal que sigui capaç de construir un discurs narratiu amb finalitats publicitàries, d’aplicació a l’àmbit de les RRPP o o en la indústria de l’entreteniment, des de narració literària, a guionització  de sèries, films, videojocs i dramatúrgia.
Idioma Castellano Tipus OB
Requisits tècnics    A l'aula: Ordinador personal.
A aportar per l'estudiant: Material d’escriptura.
Format INTENSIU

 

Data de creació: 06/06/2012
Data darrera actualització i seguiment: 19/06/2015
Data d'aprovació per la Comissió Executiva: 19/06/2015

Temari
Bloc 1 Títol: Contextualització Teòrica

Tema 1. Objectiu i públic objectiu de tota comunicació. L’obra d’encàrrec versus la creació literària lliure.
Tema 2. La gènesi de les idees: el pensament lateral versus pensament vertical i la seva aplicació al camp narratiu.
Tema 3. Les teories creatives publicitàries d’aplicació a diversos àmbits de la creació literària.
Tema 4. Les bases per a l’escriptura: el poder de la paraula. Errors d’escriptura més importants.
Tema 5. La cuina de l’escriptura: ingredients i habilitats per un bon àpat de diversos plats: prosa, poesia, teatre, novel·la, novel·la negre, còmic,  monòlegs humorístics, assaig, videojocs, les xarxes socials i altres.

Bloc 2 Títol: Activitats Pràctiques

Els tallers tenen un caràcter eminentment pràctic.
Adreceu-vos a l’apartat “AVALUACIÓ” per fer constar el detall de cada una de les activitats formatives.


Competències associades
C1 Compromís ètic.
C2 Capacitat d’aprenentatge i responsabilitat.
C3 Treball en equip.
C4 Capacitat creativa i emprenedora.
C6 Coneixement teòric i pràctic de la publicitat i les RRPP així com dels seus processos i estructures organitzatives.
C7 Coneixement del disseny i desenvolupament d’estratègies i aplicació de les polítiques de comunicació persuasiva a les institucions i empreses públiques i privades.
C12 Coneixement de la gestió de les àrees funcionals de la comunicació.
C13 Capacitat i habilitat per exercir com a professionals encarregats de l’atenció al client de publicitat i RRPP.

Objectius generals
Objectius generals OG associats a les competències
(OG) C1 C2 C3  C4  C6  C7   C12 C13
OG1.- Introduir a l’alumne en competències redaccionals. X X   X X
OG2.- Despertar les seves capacitats creatives i dimensionar-les amb objectius comercials i de lleure. X X     X
OG3.- Definir un ventall de possibilitats redaccionals a partir de les habilitats dels alumnes i de l’experimentació en nous formats. X X X X X X X
OG4.- Definir l’estil redaccional, els canals, els formats, les aplicacions a diversos suports i la transversalitat de tota creació. X X X X    
OG5.- Reconèixer una sèrie d’obstruccions i bloquejos  i el·liminar-los.     X X     X X
OG6.- Habituar-lo a la  pràctica redaccional com un component quotidià de lleure per que assoleixi l’excel·lència professional. X X X X X X X X
OG 7.- Informar-lo de les fonts i bases necessàries per a un aprenentatge vital continuat.   X X X   X X X

 

Objectius específics // Resultats de l'aprenentatge
Blocs Objectius específics OE associats als OG
   (OE) OG1 OG2 OG3  OG4  OG5  OG6  OG7
1 OE1.- Redefinir, reconstruir i aplicar les bases de l’escriptura creadora. X       X  
OE2.- L’alumne aprendrà a aplicar al mercat redaccional la creativitat publicitària.      X  X   X X
OE3.- El creador  polifacètic en relació al mercat laboral; per un redactor transmedia.      X     X X
2 OE4.- Aconseguir enriquir les capacitats redaccionals dels alumnes i aplicar-les al mercat de treball.    X X   X    

Resum total d'activitats formatives
  Hores  
Tipologia Total Presencial No presencial Crèdits ECTS
A) Teoria 50 18 32 2
B) Teòric-pràctic
C) Treball tutelat
D) Treball autònom
Total

Fonts d'informació

- Alonso Puig, Mario. Reinventarse. Tu segunda oportunidad.  Plataforma Editorial, 2011.
- Buchholz Quint. El libro de los libros. Historias sobre imágenes. Círculo de Lectores, 1997.
- Cassany Daniel.  La cuina de l’escriptura.  Les Naus d’Empúries, 1993.
- Espinalt, Carles M. “Obra Escrita” El Llamp, 1997: “Psicologia de la gent”  “Un mercat per al senyor Esteve”, “Modelar-se la figura”.
- Friedmann Julian Scriptwriting  How to make money Boxtree, 1995.
- Janer Manila, Gabriel.  Pedagogía de la imaginación poética. Aliorna 1990.
- Marina, José Antonio. Teoría de la Inteligencia Creadora Anagrama, 1993.
- Mailer, Norman. Un arte espectral. Backlist, 2012.
- Medina, Jaume.  L’art de la Paraula Tractat de retórica poètica Proa, 2000.
- Núñez  Cortes.  Los juegos del Mastropiero. Península 2009.
- Racionero. El Arte de Escribir Emoción y placer del arte creador.  Temas de hoy, 1995.
- Rodari, Gianni.  Gramàtica de la fantasia. Introducción al arte de contar historias. Aliorna, 1990.
- Samoilovich Daniel. Como jugar y divertirse con escritores famosos. 1996 Zugarto Ediciones.
- Sierra i Fabra, Jordi.  La página Escrita Materiales SM, 2006.
- Sunyol Victor.  Màquines per a escriure. Recursos per a l’animació a la creativitat escrita. Eumo, 1992.
- Torres, Mauro. ¡El genio! La especie humana creadora. Biblioteca Nueva, 2006.

Ejercicios de creatividad
http://www.emprendedor.com
Técnicas creativas
WWW.PAPELENBLANCO.COM
WWW.NETWRITERS.COM
www.jovescriptors.cat
www.fuentetajaliteraria.com
www.ateneubcn.org


Veure Avaluació: Informació general del grau
Avaluació: Informació específica
  • L’avaluació del taller s’ha de contemplar com a Avaluació Continuada i s’ha de resoldre dins el període lectiu.
  • Totes les activitats formatives seran qualificades entre 0-10. Caldrà presentar la nota final amb un decimal.
  • La puntuació mínima per superar el taller és un 5.
  • Consulteu el calendari de tancament d’avaluació i de gestió acadèmica.
    L’assistència a classe és recomanable sempre.
  • El format dels tallers no contempla Avaluació Única ni Reavaluació.
  • No s’admetran, a efectes d’avaluació, lliuraments fora de termini o en formats o suports diferents als indicats, ni cap tipus de treball alternatiu i/o de recuperació.
Avaluació continuada
Atès la naturalesa pràctica dels tallers, de manera excepcional, aquest format pedagògic no contempla la reavaluació.
Seqüenciació Bloc  Nom activitat formativa Descripció detallada de l'activitat formativa Grupal o individual Obligatorietat
Sí/No
% sobre la nota
1 1 Classes magistrals

L’assistència a classe d’un mínim de 80% de les sessions i participació activa a classe són imprescindibles per superar el taller.

Individual ---
2 1 Activitats d’aplicació: Redacció

Escriure un eslògan publicitari, un cos de text, una contraportada d’un llibre, un article periodístic.

Grupal 10%
3 1 Activitat d’aplicació: Adaptació

Adaptació d’un text periodístic a poesia, ficció dramàtica, guió de cinema, videojoc.

Grupal 10%
4 1 Activitats d’aplicació: Altres

Es realitzaran entre 3 i 5 activitats d’aplicació addicionals a partir de les indicacions del docent.

Grupal 30%
5 1-2 Examen amb treball escrit

L’examen consistirà en preguntes sobre el temari compartit  a classe i s’acompanyarà  d’un treball de redacció de diversos formats a partir d’un únic origen literari.

Individual 50%

Apunts del docent
Aula Virtual (Moodle)
PLA DOCENT
Taller Emprenedoria personal Format docència I
Cada un dels tallers que comprenen l’assignatura Taller de Publicitat i Relacions Públiques responen total o parcialment a la filosofia declarada en la Memòria Verifica de la titulació:
- Comprendre els conceptes relacionats amb la teoria de la publicitat i la teoria de les relacions públiques.
- Identificar i emprar tècniques de publicitat i de relacions públiques per tal d’elaborar un projecte publicitari o de relacions públiques, així com fer la seva presentació (oral i escrita).
- Realitzar una demostració de planificació de mitjans publicitaris.
- Realitzar treballs d’aprofundiment i síntesi a partir de la cerca de fonts bibliogràfiques fonamentals relacionades amb la publicitat i les relaciones públiques.
Matèria M6. Tècniques i Procediments de la Comunicació
Docent del taller  Sr. J. A. Abancéns Coneixements
previs recomanats
No son necesarios. Torn Únic
Descripció general del taller Las mejores enseñanzas prácticas para triunfar. Quizás no seas el mejor, pero debes ser el adecuado. Ser emprendedor o trabajar por cuenta ajena, una decisión a tomar. La mejor manera de predecir tu futuro es crearlo. En este taller vas a conocer de una forma práctica las herramientas que vas a necesitar cuando salgas al mundo profesional. Cómo captar o mantener clientes será una de ellas.
Idioma Castellano Tipus OB
Requisits tècnics    A l'aula: ordinador, projector.
A aportar per l'estudiant: ---
Format EXTENSIU (2n Semestre)

 

Data de creació: 19/05/2015
Data darrera actualització i seguiment: 25/04/2015
Data d'aprovació per la Comissió Executiva: 09/05/2016

Temari
Bloc 1 Títol: Contextualització Teòrica

T1. Aprende a Venderte. Todos los tiempos son buenos para quienes saben trabajar. Hablaremos y veremos que la mejor forma es dejar de hablar y empezar a hacer. O convencemos o fracasamos. La preparación es el 80% del éxito. La sencillez es la máxima sofisticación.
T2. Consejos para ser emprendedor o trabajar por cuenta ajena. Estudiaremos la mente de un emprendedor, la confianza y autoestima necesaria. Test de evaluación para emprender. Y si quieres ser directivo te daremos las normas para liderar un equipo.
T3. La captación y el mantenimiento de clientes. La relación agencia / anunciante. Qué necesitamos saber de un anunciante. Porqué nos deja un cliente. Qué espera el cliente de la agencia. Cómo hacer una presentación.
T4. Cómo ser un directivo eficaz. Las características para alcanzar el éxito en la gestión directiva con las virtudes necesarias y complementarias.

Bloc 2 Títol: Activitats Pràctiques

Els tallers tenen un caràcter eminentment pràctic.
Adreceu-vos a l’apartat “AVALUACIÓ” per fer constar el detall de cada una de les activitats formatives.


Competències associades
C1 Compromís ètic.
C2 Capacitat d’aprenentatge i responsabilitat.
C3 Treball en equip.
C4 Capacitat creativa i emprenedora.
C6 Coneixement teòric i pràctic de la publicitat i les RRPP així com dels seus processos i estructures organitzatives.
C7 Coneixement del disseny i desenvolupament d’estratègies i aplicació de les polítiques de comunicació persuasiva a les institucions i empreses públiques i privades.
C12 Coneixement de la gestió de les àrees funcionals de la comunicació.
C13 Capacitat i habilitat per exercir com a professionals encarregats de l’atenció al client de publicitat i RRPP.

Objectius generals
Objectius generals OG associats a les competències
(OG) C1 C2 C3  C4  C6  C7   C12 C13
OG1.- El alumno hará una aproximación de una forma muy práctica al alumno a la realidad profesional. X X X X X X X X
OG2.- El alumno tendrá herramientas y conocimientos que va a necesitar. X X X X X X X

 

Objectius específics // Resultats de l'aprenentatge
Blocs Objectius específics OE associats als OG
   (OE) OG1 OG2
1 OE1.- El alumno sabrá cómo venderse. X X
OE2.- El alumno sabrá captar y mantener clientes. X X
OE3.- El alumno aprenderá a ser un directivo eficaz. X X
OE4.- El alumno aprenderá cómo dirigir una empresa. X  

 
Mètodes docents
Hores de docència x mètode docent emprat (presencial i no presencial)
Veure Glossari (segons descriptor de la UB)
Hores  
Total Presencial No presencial Crèdits ECTS
A) Teoria 50 18 32 2
B) Teòric-pràctic
C) Treball tutelat
D) Treball autònom
Total

Fonts d'informació

ADVERTISING AGE. Procter & Gamble. 150 años de éxitos de marketing. Barcelona: Norma, 1990.
ALTARRIBA, M. Del Pregó al Web. Barcelona: Col·lecció Papers d’Estudi. Barcelona: Trípodos, 2003.
BARNICOAT, J. Los Carteles, su Historia y su Lenguaje. Barcelona: Editorial Gustavo Gili, 2000.
BASSAT L. El libro Rojo de las Marcas. Madrid: Debolsillo, 2006.
BASSAT, L. El Libro Rojo de la Publicidad. Madrid: Debolsillo, 2013.


Veure Avaluació: Informació general del grau
Avaluació: Informació específica
  • L’avaluació del taller s’ha de contemplar com a Avaluació Continuada i s’ha de resoldre dins el període lectiu.
  • El format dels tallers no contempla Avaluació Única ni Reavaluació.
  • El plagi i/o la còpia de qualsevol activitat formativa implica la invalidació de l’activitat i pot suposar suspendre l’assignatura i donar pas a actuacions disciplinàries per part de l’Escola.
  • No s’admetran, a efectes d’avaluació, lliuraments fora de termini o en formats o suports diferents als indicats, ni cap tipus de treball alternatiu i/o de recuperació.
  • L’assistència a classe és recomanable sempre.
  • Totes les activitats formatives seran qualificades entre 0-10. Caldrà presentar la nota final amb un decimal.
  • La puntuació mínima per superar el taller és un 5.
Avaluació continuada
Atès la naturalesa pràctica dels tallers, de manera excepcional, aquest format pedagògic no contempla la reavaluació.
Seqüen
ciació
Nom activitat formativa Descripció detallada de l'activitat formativa Grupal o individual Obligatorietat
Sí/No
% sobre la nota
1 Clases magistrales

Asistencia y participación significativa del estudiante como mínimo del 80% de las sesiones.

Individual 20%
2 Carpeta de aprendizaje

El docente indicará, a partir del desarrollo del taller, los ejercicios a realizar para su evaluación.

Individual 60%
3 Examen

Tema a desarrollar.

Individual 20%

Apunts del docent
Aula Virtual (Moodle)
PLA DOCENT
Taller El Storytelling. M'ho dius...o "m'ho expliques" Format docència I
Cada un dels tallers que comprenen l’assignatura Taller de Publicitat i Relacions Públiques responen total o parcialment a la filosofia declarada en la Memòria Verifica de la titulació:
- Comprendre els conceptes relacionats amb la teoria de la publicitat i la teoria de les relacions públiques.
- Identificar i emprar tècniques de publicitat i de relacions públiques per tal d’elaborar un projecte publicitari o de relacions públiques, així com fer la seva presentació (oral i escrita).
- Realitzar una demostració de planificació de mitjans publicitaris.
- Realitzar treballs d’aprofundiment i síntesi a partir de la cerca de fonts bibliogràfiques fonamentals relacionades amb la publicitat i les relaciones públiques.
Matèria M6. Tècniques i Procediments de la Comunicació
Docent del taller  Prof. Ángel Sánchez Sancho  Coneixements
previs recomanats
No es requereix cap coneixement o experiència prèvia. Torn Únic
Descripció general del taller

El Arte de contar grandes historias para las marcas. El storytelling se presenta como uno de los grandes retos y desafíos para las marcas que buscan una comunicación emocional duradera en el tiempo a través de las historias que mueven sentimientos . A diario fluyen ríos de tinta que inundan los Social Media, las páginas de los periódicos; los mensajes publicitarios copan todo lo que alcanza nuestra vista; tal cantidad de información satura nuestra mente y hace que inconscientemente rechacemos gran parte de ella . Mediante el Storytelling se consigue persuadir a los consumidores/usuarios y hacer que estos adopten una postura favorable al mensaje que se transmite. Se trata ,en palabras de Christian Salmon, de"un arma de distracción masiva". El storytelling basa su éxito en la capacidad para captar la atención de su destinatario, quien queda atrapado en el relato desde la primera palabra y lo retendrá en la memoria durante toda su vida.

Idioma Català i castellà Tipus OB
Requisits tècnics    A l'aula: Ordinador, Internet
A aportar per l'estudiant: 
Format EXTENSIU (2n SEMESTRE)

 

Data de creació: 29/02/2016
Data darrera actualització i seguiment: 29/02/2016
Data d'aprovació per la Comissió Executiva: 09/05/2016

Temari
Bloc 1 Títol: Contextualització Teòrica

Tema 1. Storytelling, una forma de hacer publicidad diferente
Tema 2. La transmisión del mensaje mediante una historia.
Tema 3. Objetivos del storytelling
Crear experiencias interactive
Generar contenido relavante y útil
Cumplir con los objetivos de comunicación planteados
Planificar y seguir los resultados
Tipos de Storytelling (relato fundacional, de misión, visionario, educativo y de valores de marca)
Tema 4. Estructura del storytelling
Protagonistas del relato
Escenarios
Géneros narrativos
Evolución de personajes
El gran descubrimiento final

Bloc 2 Títol: Activitats Pràctiques

Els tallers tenen un caràcter eminentment pràctic.
Adreceu-vos a l’apartat “AVALUACIÓ” per fer constar el detall de cada una de les activitats formatives.


Competències associades
C1 Compromís ètic.
C2 Capacitat d’aprenentatge i responsabilitat.
C3 Treball en equip.
C4 Capacitat creativa i emprenedora.
C6 Coneixement teòric i pràctic de la publicitat i les RRPP així com dels seus processos i estructures organitzatives.
C7 Coneixement del disseny i desenvolupament d’estratègies i aplicació de les polítiques de comunicació persuasiva a les institucions i empreses públiques i privades.
C12 Coneixement de la gestió de les àrees funcionals de la comunicació.
C13 Capacitat i habilitat per exercir com a professionals encarregats de l’atenció al client de publicitat i RRPP.

Objectius generals
Objectius generals OG associats a les competències
(OG) C1 C2 C3  C4  C6  C7   C12 C13
OG1.- El alumno tendrá una visión panorámica y detallada de los diferentes tipos de storytelling así como sus técnicas de creación , sus tonos , sus temáticas y la validación de la calidad estratégica y creativa de su idea.  X        X  
OG2.- El alumno aprenderá a dominar con soltura y agilidad la utilización de esta tècnica incorporándola en su futuro como profesional de la comunicación.    X        X

 

Objectius específics // Resultats de l'aprenentatge
Blocs Objectius específics OE associats als OG
   (OE) OG1 OG2
1 OE1.- El alumno aprenderá a reflexionar sobre la auténtica misión “comercial” del storytelling y adquirirá plena consciencia de la necesidad de impregnar de emociones el discurso de las marcas , su pleno acierto en objetivos, target y mercado.  
OE2.- El alumno será consciente de la influencia que puede suponer en el consumidor el papel de los sentimientos y la emocionalidad en los argumentos de seducción proyectados por las marcas y sus productos que posteriormente se desdoblaran en forma de propuesta comercial/servicio en cualquiera de las disciplinas de la comunicación 360º.
 
OE3.- El alumno podrá reflexionar sobre su futuro profesional como creador de storytellings (agencia, departamento creativo de anunciantes,etc.) o como decisor final sobre ideas externas (anunciante, responsable comunicación de marca, etc.).    X
OE4.- El alumno tendrá capacidad para convertirse en un especialista de esta técnica de creación tan en boga en la comunicación actual de marca.    X

 
Mètodes docents
Hores de docència x mètode docent emprat (presencial i no presencial)
Veure Glossari (segons descriptor de la UB)
Hores  
Total Presencial No presencial Crèdits ECTS
A) Teoria 50 18 32 2
B) Teòric-pràctic
C) Treball tutelat
D) Treball autònom
Total

Fonts d'informació

BAÑOS, Miguel. Creatividad y Publicidad. Madrid: Laberinto Comunicación, 2001.

BERNBACH, W. Una filosofía creativa para producir publicidad digna de recordarse. Madrid: INP, 1973.

BERNBACH, W. Los hechos no bastan. Madrid: Publitecnia, 1981.

DICHTER, E. Las motivaciones del consumidor. Buenos Aires: Sudamericana, 1968.

DRU, J-M. Disruption. Madrid: Eresma & Celeste Ediciones, 1997.

GUILFORD, J. LAGEMANN, J. y TORRANCE, E. Creatividad y educación. Barcelona: Paidós, 1994.

HERNÁNDEZ, C. Manual de Creatividad Publicitaria. Madrid: Síntesis, 1999.

MARINA, J.A. La creación económica. Deusto, Barcelona 2003.

MICHALCO, M. Los secretos de los genios de la creatividad. Barcelona: Gestión 2000, 2000

MOLINÉ, M. Manual del Director Creativo. Barcelona: Programa Editorial, 1982.

MOLINÉ, M. La comunicación activa. Bilbao: Ediciones Deusto, 1988.

MOLINÉ, M. La fuerza de la Publicidad. Madrid: Cuadernos cinco días. Madrid, 1999.

NUÑEZ, Antonio ¡Será mejor que lo cuentes! Los relatos como herramientas de comunicación-Storytelling, de Antonio Núñez. Madrid: Editorial Empresa Activa, 2007.

OGILVY, D. Confesiones de un publicitario. Vilassar: Oikos-Tau, 1967.

ORTEGA, E. La comunicación publicitaria. Madrid: Pirámide, 1997.

PORTER, M.E. Ser competitivos. Bilbao: Deusto, 2003.

REEVES, R. La realidad en la publicidad. Sever-Cuesta, Valladolid, 1964.

RICARTE, JM. Procesos y Técnicas Creativas Publicitarias. Bellaterra: Pub-UAB, Bcn´00, 2000.

RICARTE, J. M. Creatividad y comunicación persuasiva. Bellaterra: Servei publica-UAB, BCN, 1999.

RIES Y TROUT: Posicionamiento. México: McGraw-Hill, 1989.

SCHULTZ, D. E. Estrategia publicitaria. México: Publigrafics, 1983.

STERNBERG, Robert y LUBART, T.I. La relación entre el entorno y la creatividad. Barcelona: Paidós transiciones, 1997.

YOUNG, J. W. Una técnica para producir ideas. Madrid: Eresma, 1982.

YOUNG, J. W. Cómo hacerse publicitario. Madrid: Eresma, 1980.

 

Páginas web:

BCN Visual Sound [en línea]. [Consulta: 28.02.2016]. Disponible en: <http://www.bcnvisualsound.org/ct/index.htm>.

PR Notícias [en línea]. [Consulta: 28.02.2016]. Disponible en: <http://www.prnoticias.com>.


Veure Avaluació: Informació general del grau
Avaluació: Informació específica
  • L’avaluació del taller s’ha de contemplar com a Avaluació Continuada i s’ha de resoldre dins el període lectiu.
  • El format dels tallers no contempla Avaluació Única ni Reavaluació.
  • El plagi i/o la còpia de qualsevol activitat formativa implica la invalidació de l’activitat i pot suposar suspendre l’assignatura i donar pas a actuacions disciplinàries per part de l’Escola.
  • No s’admetran, a efectes d’avaluació, lliuraments fora de termini o en formats o suports diferents als indicats, ni cap tipus de treball alternatiu i/o de recuperació.
  • L’assistència a classe és recomanable sempre.
  • Totes les activitats formatives seran qualificades entre 0-10. Caldrà presentar la nota final amb un decimal.
  • La puntuació mínima per superar el taller és un 5.
Avaluació continuada
Atès la naturalesa pràctica dels tallers, de manera excepcional, aquest format pedagògic no contempla la reavaluació.
Seqüenciació Nom activitat formativa Descripció detallada de l'activitat formativa Grupal o individual Obligatorietat
Sí/No
% sobre la nota
1 Clases magistrales

Asistencia y participación activa del estudiante como mínimo al 80% de las sesiones.

Individual 10%
2 Actividades de aplicación

Ejercicio individual en cada día de clase para evaluar la materia expuesta en el mismo día.

Individual 20%
3 Seminario

Ejercicio en grupo para evaluar todo el proceso de aprendizaje y práctica expuesto y practicado durante todo el taller.

Grupal (2-4 miembros) 10%
4 Carpeta de aprendizaje

Realización y exposición oral del trabajo en grupo en la última sesión del taller por parte de cada uno de los grupos del aula a modo de parte del examen final.

Grupal (2-4 miembros) 20%
5 Examen

Ejercicio individual tipo test en clase para evaluar la materia.

Individual 40%

Apunts del docent
Aula Virtual (Moodle)