PLA DOCENT | |||||||||
Taller | Autoria de Relacions Públiques | Format docència | I | ||||||
Cada un dels tallers que comprenen l’assignatura Taller de Publicitat i Relacions Públiques responen total o parcialment a la filosofia declarada en la Memòria Verifica de la titulació: - Comprendre els conceptes relacionats amb la teoria de la publicitat i la teoria de les relacions públiques. - Identificar i emprar tècniques de publicitat i de relacions públiques per tal d’elaborar un projecte publicitari o de relacions públiques, així com fer la seva presentació (oral i escrita). - Realitzar una demostració de planificació de mitjans publicitaris. - Realitzar treballs d’aprofundiment i síntesi a partir de la cerca de fonts bibliogràfiques fonamentals relacionades amb la publicitat i les relaciones públiques. |
|||||||||
Matèria | M6. Tècniques i Procediments de la Comunicació | ||||||||
Docent del taller | Dr. Joan Cuenca | Coneixements previs recomanats |
No es requereix cap coneixement o experiència prèvia. | Torn | Únic | ||||
Descripció general del taller |
Aquest taller preten amidar la contribució de l'activitat de les relacions públiques a l'organització. Aquest taller examina les mètriques offline i online focalitzades en l'anàlisi dels constructes intangibles de relació i reputació. |
||||||||
Idioma | Català i castellà | Tipus | OB | ||||||
Requisits tècnics | A l'aula: Ordinador, Internet | ||||||||
A aportar per l'estudiant: | |||||||||
Format | EXTENSIU (2n Semestre) |
Data de creació: 15/05/2016 |
Data darrera actualització i seguiment: 15/05/2016 |
Data d'aprovació per la Comissió Executiva: 29/06/2018 27/05/2016 |
Temari | |||||||||
Bloc 1 | Títol: Contextualització Teòrica | ||||||||
Tema 1. Qüestions prèvies. La comunicació corporativa i la confiança. Tema 2. La investigació a l’organització. Tema 3. L’evolució de la mesura de l’activitat de les Relacions Públiques en la Teoria de les Relacions Públiques. Tema 4. Principals monitors, indicadors i tècniques online que es defineixen per valorar l'actuació de les relacions públiques a les xarxes socials: les mètriques de reputació online. |
|||||||||
Bloc 2 | Títol: Activitats Pràctiques | ||||||||
Els tallers tenen un caràcter eminentment pràctic. |
Competències associades | |||||||||
C1 | Compromís ètic. | ||||||||
C2 | Capacitat d’aprenentatge i responsabilitat. | ||||||||
C3 | Treball en equip. | ||||||||
C4 | Capacitat creativa i emprenedora. | ||||||||
C6 | Coneixement teòric i pràctic de la publicitat i les RRPP així com dels seus processos i estructures organitzatives. | ||||||||
C7 | Coneixement del disseny i desenvolupament d’estratègies i aplicació de les polítiques de comunicació persuasiva a les institucions i empreses públiques i privades. | ||||||||
C12 | Coneixement de la gestió de les àrees funcionals de la comunicació. | ||||||||
C13 | Capacitat i habilitat per exercir com a professionals encarregats de l’atenció al client de publicitat i RRPP. |
Objectius generals | ||||||||||||
Objectius generals | OG associats a les competències | |||||||||||
(OG) | C1 | C2 | C3 | C4 | C6 | C7 | C12 | C13 | ||||
OG1.- L'alumne aprofundirà en la primera etapa del model de planificació estratègica de les relacions públiques RACE (etapa Research de John Marston, 1963) | X | X | X | X | ||||||||
OG2.- L'alumne aprendrà a dissenyar una investigació preliminar en l’àmbit de les relacions públiques. | X | X | X | X |
Objectius específics // Resultats de l'aprenentatge | ||||||||||
Blocs | Objectius específics | OE associats als OG | ||||||||
(OE) | OG1 | OG2 | ||||||||
1 | OE1.-Coneixement de la funció de la investigació preliminar per a la planificació estratègica. | X | ||||||||
OE2.- Coneixement dels models i instruments de mesura de l'activitat de relacions públiques. | X | |||||||||
OE3.- Coneixement dels principals indicadors de mesura de l'activitat de relacions públiques. | X | |||||||||
OE4.- Coneixement dels principals indicadors de mesura de l'activitat de relacions públiques. | X |
Mètodes docents |
Hores de docència x mètode docent emprat (presencial i no presencial) Veure Glossari (segons descriptor de la UB) |
||||||||||
Hores | |||||||||||
Total | Presencial | No presencial | Crèdits ECTS | ||||||||
A) Teoria | 50 | 18 | 32 | 2 | |||||||
B) Teòric-pràctic | |||||||||||
C) Treball tutelat | |||||||||||
D) Treball autònom | |||||||||||
Total |
Fonts d'informació |
Alloza, A., Carreras, E. i Carreras, A. Reputación Corporativa. Madrid: LID Editorial Empresarial, 2012. Álvarez-Nobell, A.; Lesta, L. "Medición de los aportes de la gestión estratégica de comunicación interna a los objetivos de la organización". Palabra Clave, 2011, 14. |
Veure Avaluació: Informació general del grau |
Avaluació: Informació específica |
|
Avaluació continuada Atès la naturalesa pràctica dels tallers, de manera excepcional, aquest format pedagògic no contempla la reavaluació. |
|||||||||||||
Seqüenciació | Nom activitat formativa | Descripció detallada de l'activitat formativa | Grupal o individual | Obligatorietat Sí/No |
% sobre la nota | ||||||||
1 | Classes magistrals |
Assistència i participació activa de l'estudiant com a mínim del 80% de les sessions. |
Individual | SÍ | 10% | ||||||||
2 | Activitats d'aplicació |
Anàlisi d'una mètrica de reputació online. |
Individual | SÍ | 25% | ||||||||
3 | Carpeta d'aprenentatge |
Disseny d’una auditoria de relacions públiques per a una organització i un dels seus públics vitals. |
Individual | SÍ | 40% | ||||||||
4 | Seminari |
Col·loqui sobre petits treballs de camp de diferents models d'auditoria: entorn, identitat corporativa, etc. Presentacions de resultats, etc. |
Individual | SÍ | 25% |
Apunts del docent |
Aula Virtual (Moodle) |
PLA DOCENT | |||||||||
Taller | 7 claus per a guanyar una campanya | Format docència | I | ||||||
Cada un dels tallers que comprenen l’assignatura Taller de Publicitat i Relacions Públiques responen total o parcialment a la filosofia declarada en la Memòria Verifica de la titulació: - Comprendre els conceptes relacionats amb la teoria de la publicitat i la teoria de les relacions públiques. - Identificar i emprar tècniques de publicitat i de relacions públiques per tal d’elaborar un projecte publicitari o de relacions públiques, així com fer la seva presentació (oral i escrita). - Realitzar una demostració de planificació de mitjans publicitaris. - Realitzar treballs d’aprofundiment i síntesi a partir de la cerca de fonts bibliogràfiques fonamentals relacionades amb la publicitat i les relaciones públiques. |
|||||||||
Matèria | M6. Tècniques i Procediments de la Comunicació | ||||||||
Docent del taller | Prof. Daniel Bargalló | Coneixements previs recomanats |
No es requereix cap coneixement o experiència prèvia. | Torn | Únic | ||||
Descripció general del taller |
En este taller se mostrará cómo ganar una campaña de comunicación y la importancia de persuadir al cliente desde el primer email de contacto hasta la puesta en escena para la presentación de vuestra campaña. Muy práctico para aplicar a la presentación de trabajos de fin de carerra. |
||||||||
Idioma | Català i castellà | Tipus | OB | ||||||
Requisits tècnics | A l'aula: Ordinador, Internet | ||||||||
A aportar per l'estudiant: | |||||||||
Format | INTENSIU (juny) |
Data de creació: 02/05/2016 |
Data darrera actualització i seguiment: 02/05/2016 |
Data d'aprovació per la Comissió Executiva: 29/06/2018 09/05/2016 |
Temari | |||||||||
Bloc 1 | Títol: Contextualització Teòrica | ||||||||
Tema 1. El approach: Cómo acercarse al cliente/marca. Analizaremos los pasos a seguir para acercarse a una nueva marca y establecer una correcta relación con el posible cliente. Práctico. |
|||||||||
Bloc 2 | Títol: Activitats Pràctiques | ||||||||
Els tallers tenen un caràcter eminentment pràctic. |
Competències associades | |||||||||
C1 | Compromís ètic. | ||||||||
C2 | Capacitat d’aprenentatge i responsabilitat. | ||||||||
C3 | Treball en equip. | ||||||||
C4 | Capacitat creativa i emprenedora. | ||||||||
C6 | Coneixement teòric i pràctic de la publicitat i les RRPP així com dels seus processos i estructures organitzatives. | ||||||||
C7 | Coneixement del disseny i desenvolupament d’estratègies i aplicació de les polítiques de comunicació persuasiva a les institucions i empreses públiques i privades. | ||||||||
C12 | Coneixement de la gestió de les àrees funcionals de la comunicació. | ||||||||
C13 | Capacitat i habilitat per exercir com a professionals encarregats de l’atenció al client de publicitat i RRPP. |
Objectius generals | ||||||||||||
Objectius generals | OG associats a les competències | |||||||||||
(OG) | C1 | C2 | C3 | C4 | C6 | C7 | C12 | C13 | ||||
OG1.- L'alumne coneixerà de primera mà com afrontar amb èxit la planificació i presentació d'una campanya de comunicació. | X | X | X | X | X | X | ||||||
OG2.- L'alumne aplicarà aquest coneixement al treball pràctic de l'alumne. | X | X |
Objectius específics // Resultats de l'aprenentatge | ||||||||||
Blocs | Objectius específics | OE associats als OG | ||||||||
(OE) | OG1 | OG2 | ||||||||
1 | OE1.- L'alumne entendrà la importància de la preparació de la campanya. | X | ||||||||
OE2.- L'alumne entendrà el procès d'immersió i detecció d'insights. | X | |||||||||
OE3.- L'alumne entendrà com planificar la presentació de la campanya per guanyar. | X | |||||||||
OE4.- L'alumne entendrà la importància d'un bon seguiment del potencial client/anunciant/marca. | X |
Mètodes docents |
Hores de docència x mètode docent emprat (presencial i no presencial) Veure Glossari (segons descriptor de la UB) |
||||||||||
Hores | |||||||||||
Total | Presencial | No presencial | Crèdits ECTS | ||||||||
A) Teoria | 50 | 18 | 32 | 2 | |||||||
B) Teòric-pràctic | |||||||||||
C) Treball tutelat | |||||||||||
D) Treball autònom | |||||||||||
Total |
Fonts d'informació |
Porter Novelli [en línea]. [Consulta: 01.05.2016]. Disponible en: <https://www.porternovelli.com/>. |
Veure Avaluació: Informació general del grau |
Avaluació: Informació específica |
|
Avaluació continuada Atès la naturalesa pràctica dels tallers, de manera excepcional, aquest format pedagògic no contempla la reavaluació. |
|||||||||||||
Seqüenciació | Nom activitat formativa | Descripció detallada de l'activitat formativa | Grupal o individual | Obligatorietat Sí/No |
% sobre la nota | ||||||||
1 | Classes magistrals |
Asistencia y participación activa del estudiante como mínimo al 80% de las sesiones. |
Individual | SÍ | 10% | ||||||||
2 | Activitats d'aplicació |
Treballarem sobre un cas real i experimentarem el procés d'investigació i posada en escena aplicada per una agència real de RR.PP. al Regne Unit. |
Grupal (2-4 miembros) | SÍ | 35% | ||||||||
3 | Carpeta d'aprenentatge |
Elaboració de 4 fixtes resum, en forma de decàleg, per cada un dels 4 temes abordats al taller. |
Individual | SÍ | 55% |
Apunts del docent |
Aula Virtual (Moodle) |
PLA DOCENT | |||||||||
Taller | El Storytelling. M'ho dius...o "m'ho expliques" | Format docència | I | ||||||
Cada un dels tallers que comprenen l’assignatura Taller de Publicitat i Relacions Públiques responen total o parcialment a la filosofia declarada en la Memòria Verifica de la titulació: - Comprendre els conceptes relacionats amb la teoria de la publicitat i la teoria de les relacions públiques. - Identificar i emprar tècniques de publicitat i de relacions públiques per tal d’elaborar un projecte publicitari o de relacions públiques, així com fer la seva presentació (oral i escrita). - Realitzar una demostració de planificació de mitjans publicitaris. - Realitzar treballs d’aprofundiment i síntesi a partir de la cerca de fonts bibliogràfiques fonamentals relacionades amb la publicitat i les relaciones públiques. |
|||||||||
Matèria | M6. Tècniques i Procediments de la Comunicació | ||||||||
Docent del taller | Prof. Ángel Sánchez Sancho | Coneixements previs recomanats |
No es requereix cap coneixement o experiència prèvia. | Torn | Únic | ||||
Descripció general del taller |
El Arte de contar grandes historias para las marcas. El storytelling se presenta como uno de los grandes retos y desafíos para las marcas que buscan una comunicación emocional duradera en el tiempo a través de las historias que mueven sentimientos . A diario fluyen ríos de tinta que inundan los Social Media, las páginas de los periódicos; los mensajes publicitarios copan todo lo que alcanza nuestra vista; tal cantidad de información satura nuestra mente y hace que inconscientemente rechacemos gran parte de ella . Mediante el Storytelling se consigue persuadir a los consumidores/usuarios y hacer que estos adopten una postura favorable al mensaje que se transmite. Se trata ,en palabras de Christian Salmon, de"un arma de distracción masiva". El storytelling basa su éxito en la capacidad para captar la atención de su destinatario, quien queda atrapado en el relato desde la primera palabra y lo retendrá en la memoria durante toda su vida. |
||||||||
Idioma | Català i castellà | Tipus | OB | ||||||
Requisits tècnics | A l'aula: Ordinador, Internet | ||||||||
A aportar per l'estudiant: | |||||||||
Format | EXTENSIU (2n SEMESTRE) |
Data de creació: 29/02/2016 |
Data darrera actualització i seguiment: 29/02/2016 |
Data d'aprovació per la Comissió Executiva: 29/06/2018 09/05/2016 |
Temari | |||||||||
Bloc 1 | Títol: Contextualització Teòrica | ||||||||
Tema 1. Storytelling, una forma de hacer publicidad diferente |
|||||||||
Bloc 2 | Títol: Activitats Pràctiques | ||||||||
Els tallers tenen un caràcter eminentment pràctic. |
Competències associades | |||||||||
C1 | Compromís ètic. | ||||||||
C2 | Capacitat d’aprenentatge i responsabilitat. | ||||||||
C3 | Treball en equip. | ||||||||
C4 | Capacitat creativa i emprenedora. | ||||||||
C6 | Coneixement teòric i pràctic de la publicitat i les RRPP així com dels seus processos i estructures organitzatives. | ||||||||
C7 | Coneixement del disseny i desenvolupament d’estratègies i aplicació de les polítiques de comunicació persuasiva a les institucions i empreses públiques i privades. | ||||||||
C12 | Coneixement de la gestió de les àrees funcionals de la comunicació. | ||||||||
C13 | Capacitat i habilitat per exercir com a professionals encarregats de l’atenció al client de publicitat i RRPP. |
Objectius generals | ||||||||||||
Objectius generals | OG associats a les competències | |||||||||||
(OG) | C1 | C2 | C3 | C4 | C6 | C7 | C12 | C13 | ||||
OG1.- El alumno tendrá una visión panorámica y detallada de los diferentes tipos de storytelling así como sus técnicas de creación , sus tonos , sus temáticas y la validación de la calidad estratégica y creativa de su idea. | X | X | X | X | ||||||||
OG2.- El alumno aprenderá a dominar con soltura y agilidad la utilización de esta tècnica incorporándola en su futuro como profesional de la comunicación. | X | X | X | X |
Objectius específics // Resultats de l'aprenentatge | ||||||||||
Blocs | Objectius específics | OE associats als OG | ||||||||
(OE) | OG1 | OG2 | ||||||||
1 | OE1.- El alumno aprenderá a reflexionar sobre la auténtica misión “comercial” del storytelling y adquirirá plena consciencia de la necesidad de impregnar de emociones el discurso de las marcas , su pleno acierto en objetivos, target y mercado. | X | ||||||||
OE2.- El alumno será consciente de la influencia que puede suponer en el consumidor el papel de los sentimientos y la emocionalidad en los argumentos de seducción proyectados por las marcas y sus productos que posteriormente se desdoblaran en forma de propuesta comercial/servicio en cualquiera de las disciplinas de la comunicación 360º. |
X | |||||||||
OE3.- El alumno podrá reflexionar sobre su futuro profesional como creador de storytellings (agencia, departamento creativo de anunciantes,etc.) o como decisor final sobre ideas externas (anunciante, responsable comunicación de marca, etc.). | X | |||||||||
OE4.- El alumno tendrá capacidad para convertirse en un especialista de esta técnica de creación tan en boga en la comunicación actual de marca. | X |
Mètodes docents |
Hores de docència x mètode docent emprat (presencial i no presencial) Veure Glossari (segons descriptor de la UB) |
||||||||||
Hores | |||||||||||
Total | Presencial | No presencial | Crèdits ECTS | ||||||||
A) Teoria | 50 | 18 | 32 | 2 | |||||||
B) Teòric-pràctic | |||||||||||
C) Treball tutelat | |||||||||||
D) Treball autònom | |||||||||||
Total |
Fonts d'informació |
BAÑOS, Miguel. Creatividad y Publicidad. Madrid: Laberinto Comunicación, 2001. BERNBACH, W. Una filosofía creativa para producir publicidad digna de recordarse. Madrid: INP, 1973. BERNBACH, W. Los hechos no bastan. Madrid: Publitecnia, 1981. DICHTER, E. Las motivaciones del consumidor. Buenos Aires: Sudamericana, 1968. DRU, J-M. Disruption. Madrid: Eresma & Celeste Ediciones, 1997. GUILFORD, J. LAGEMANN, J. y TORRANCE, E. Creatividad y educación. Barcelona: Paidós, 1994. HERNÁNDEZ, C. Manual de Creatividad Publicitaria. Madrid: Síntesis, 1999. MARINA, J.A. La creación económica. Deusto, Barcelona 2003. MICHALCO, M. Los secretos de los genios de la creatividad. Barcelona: Gestión 2000, 2000 MOLINÉ, M. Manual del Director Creativo. Barcelona: Programa Editorial, 1982. MOLINÉ, M. La comunicación activa. Bilbao: Ediciones Deusto, 1988. MOLINÉ, M. La fuerza de la Publicidad. Madrid: Cuadernos cinco días. Madrid, 1999. NUÑEZ, Antonio ¡Será mejor que lo cuentes! Los relatos como herramientas de comunicación-Storytelling, de Antonio Núñez. Madrid: Editorial Empresa Activa, 2007. OGILVY, D. Confesiones de un publicitario. Vilassar: Oikos-Tau, 1967. ORTEGA, E. La comunicación publicitaria. Madrid: Pirámide, 1997. PORTER, M.E. Ser competitivos. Bilbao: Deusto, 2003. REEVES, R. La realidad en la publicidad. Sever-Cuesta, Valladolid, 1964. RICARTE, JM. Procesos y Técnicas Creativas Publicitarias. Bellaterra: Pub-UAB, Bcn´00, 2000. RICARTE, J. M. Creatividad y comunicación persuasiva. Bellaterra: Servei publica-UAB, BCN, 1999. RIES Y TROUT: Posicionamiento. México: McGraw-Hill, 1989. SCHULTZ, D. E. Estrategia publicitaria. México: Publigrafics, 1983. STERNBERG, Robert y LUBART, T.I. La relación entre el entorno y la creatividad. Barcelona: Paidós transiciones, 1997. YOUNG, J. W. Una técnica para producir ideas. Madrid: Eresma, 1982. YOUNG, J. W. Cómo hacerse publicitario. Madrid: Eresma, 1980.
Páginas web: BCN Visual Sound [en línea]. [Consulta: 28.02.2016]. Disponible en: <http://www.bcnvisualsound.org/ct/index.htm>. PR Notícias [en línea]. [Consulta: 28.02.2016]. Disponible en: <http://www.prnoticias.com>. |
Veure Avaluació: Informació general del grau |
Avaluació: Informació específica |
|
Avaluació continuada Atès la naturalesa pràctica dels tallers, de manera excepcional, aquest format pedagògic no contempla la reavaluació. |
|||||||||||||
Seqüenciació | Nom activitat formativa | Descripció detallada de l'activitat formativa | Grupal o individual | Obligatorietat Sí/No |
% sobre la nota | ||||||||
1 | Clases magistrales |
Asistencia y participación activa del estudiante como mínimo al 80% de las sesiones. |
Individual | SÍ | 10% | ||||||||
2 | Actividades de aplicación |
Ejercicio individual en cada día de clase para evaluar la materia expuesta en el mismo día. |
Individual | SÍ | 20% | ||||||||
3 | Seminario |
Ejercicio en grupo para evaluar todo el proceso de aprendizaje y práctica expuesto y practicado durante todo el taller. |
Grupal (2-4 miembros) | SÍ | 10% | ||||||||
4 | Carpeta de aprendizaje |
Realización y exposición oral del trabajo en grupo en la última sesión del taller por parte de cada uno de los grupos del aula a modo de parte del examen final. |
Grupal (2-4 miembros) | SÍ | 20% | ||||||||
5 | Examen |
Ejercicio individual tipo test en clase para evaluar la materia. |
Individual | SÍ | 40% |
Apunts del docent |
Aula Virtual (Moodle) |
PLA DOCENT | |||||||||
Taller | El Storytelling. M'ho dius...o "m'ho expliques" | Format docència | I | ||||||
Cada un dels tallers que comprenen l’assignatura Taller de Publicitat i Relacions Públiques responen total o parcialment a la filosofia declarada en la Memòria Verifica de la titulació: - Comprendre els conceptes relacionats amb la teoria de la publicitat i la teoria de les relacions públiques. - Identificar i emprar tècniques de publicitat i de relacions públiques per tal d’elaborar un projecte publicitari o de relacions públiques, així com fer la seva presentació (oral i escrita). - Realitzar una demostració de planificació de mitjans publicitaris. - Realitzar treballs d’aprofundiment i síntesi a partir de la cerca de fonts bibliogràfiques fonamentals relacionades amb la publicitat i les relaciones públiques. |
|||||||||
Matèria | M6. Tècniques i Procediments de la Comunicació | ||||||||
Docent del taller | Prof. Ángel Sánchez Sancho | Coneixements previs recomanats |
No es requereix cap coneixement o experiència prèvia. | Torn | Únic | ||||
Descripció general del taller |
El Arte de contar grandes historias para las marcas. El storytelling se presenta como uno de los grandes retos y desafíos para las marcas que buscan una comunicación emocional duradera en el tiempo a través de las historias que mueven sentimientos . A diario fluyen ríos de tinta que inundan los Social Media, las páginas de los periódicos; los mensajes publicitarios copan todo lo que alcanza nuestra vista; tal cantidad de información satura nuestra mente y hace que inconscientemente rechacemos gran parte de ella . Mediante el Storytelling se consigue persuadir a los consumidores/usuarios y hacer que estos adopten una postura favorable al mensaje que se transmite. Se trata ,en palabras de Christian Salmon, de"un arma de distracción masiva". El storytelling basa su éxito en la capacidad para captar la atención de su destinatario, quien queda atrapado en el relato desde la primera palabra y lo retendrá en la memoria durante toda su vida. |
||||||||
Idioma | Català i castellà | Tipus | OB | ||||||
Requisits tècnics | A l'aula: Ordinador, Internet | ||||||||
A aportar per l'estudiant: | |||||||||
Format | EXTENSIU (2n SEMESTRE) |
Data de creació: 29/02/2016 |
Data darrera actualització i seguiment: 29/02/2016 |
Data d'aprovació per la Comissió Executiva: 29/06/2018 09/05/2016 |
Temari | |||||||||
Bloc 1 | Títol: Contextualització Teòrica | ||||||||
Tema 1. Storytelling, una forma de hacer publicidad diferente |
|||||||||
Bloc 2 | Títol: Activitats Pràctiques | ||||||||
Els tallers tenen un caràcter eminentment pràctic. |
Competències associades | |||||||||
C1 | Compromís ètic. | ||||||||
C2 | Capacitat d’aprenentatge i responsabilitat. | ||||||||
C3 | Treball en equip. | ||||||||
C4 | Capacitat creativa i emprenedora. | ||||||||
C6 | Coneixement teòric i pràctic de la publicitat i les RRPP així com dels seus processos i estructures organitzatives. | ||||||||
C7 | Coneixement del disseny i desenvolupament d’estratègies i aplicació de les polítiques de comunicació persuasiva a les institucions i empreses públiques i privades. | ||||||||
C12 | Coneixement de la gestió de les àrees funcionals de la comunicació. | ||||||||
C13 | Capacitat i habilitat per exercir com a professionals encarregats de l’atenció al client de publicitat i RRPP. |
Objectius generals | ||||||||||||
Objectius generals | OG associats a les competències | |||||||||||
(OG) | C1 | C2 | C3 | C4 | C6 | C7 | C12 | C13 | ||||
OG1.- El alumno tendrá una visión panorámica y detallada de los diferentes tipos de storytelling así como sus técnicas de creación , sus tonos , sus temáticas y la validación de la calidad estratégica y creativa de su idea. | X | X | X | X | ||||||||
OG2.- El alumno aprenderá a dominar con soltura y agilidad la utilización de esta tècnica incorporándola en su futuro como profesional de la comunicación. | X | X | X | X |
Objectius específics // Resultats de l'aprenentatge | ||||||||||
Blocs | Objectius específics | OE associats als OG | ||||||||
(OE) | OG1 | OG2 | ||||||||
1 | OE1.- El alumno aprenderá a reflexionar sobre la auténtica misión “comercial” del storytelling y adquirirá plena consciencia de la necesidad de impregnar de emociones el discurso de las marcas , su pleno acierto en objetivos, target y mercado. | X | ||||||||
OE2.- El alumno será consciente de la influencia que puede suponer en el consumidor el papel de los sentimientos y la emocionalidad en los argumentos de seducción proyectados por las marcas y sus productos que posteriormente se desdoblaran en forma de propuesta comercial/servicio en cualquiera de las disciplinas de la comunicación 360º. |
X | |||||||||
OE3.- El alumno podrá reflexionar sobre su futuro profesional como creador de storytellings (agencia, departamento creativo de anunciantes,etc.) o como decisor final sobre ideas externas (anunciante, responsable comunicación de marca, etc.). | X | |||||||||
OE4.- El alumno tendrá capacidad para convertirse en un especialista de esta técnica de creación tan en boga en la comunicación actual de marca. | X |
Mètodes docents |
Hores de docència x mètode docent emprat (presencial i no presencial) Veure Glossari (segons descriptor de la UB) |
||||||||||
Hores | |||||||||||
Total | Presencial | No presencial | Crèdits ECTS | ||||||||
A) Teoria | 50 | 18 | 32 | 2 | |||||||
B) Teòric-pràctic | |||||||||||
C) Treball tutelat | |||||||||||
D) Treball autònom | |||||||||||
Total |
Fonts d'informació |
BAÑOS, Miguel. Creatividad y Publicidad. Madrid: Laberinto Comunicación, 2001. BERNBACH, W. Una filosofía creativa para producir publicidad digna de recordarse. Madrid: INP, 1973. BERNBACH, W. Los hechos no bastan. Madrid: Publitecnia, 1981. DICHTER, E. Las motivaciones del consumidor. Buenos Aires: Sudamericana, 1968. DRU, J-M. Disruption. Madrid: Eresma & Celeste Ediciones, 1997. GUILFORD, J. LAGEMANN, J. y TORRANCE, E. Creatividad y educación. Barcelona: Paidós, 1994. HERNÁNDEZ, C. Manual de Creatividad Publicitaria. Madrid: Síntesis, 1999. MARINA, J.A. La creación económica. Deusto, Barcelona 2003. MICHALCO, M. Los secretos de los genios de la creatividad. Barcelona: Gestión 2000, 2000 MOLINÉ, M. Manual del Director Creativo. Barcelona: Programa Editorial, 1982. MOLINÉ, M. La comunicación activa. Bilbao: Ediciones Deusto, 1988. MOLINÉ, M. La fuerza de la Publicidad. Madrid: Cuadernos cinco días. Madrid, 1999. NUÑEZ, Antonio ¡Será mejor que lo cuentes! Los relatos como herramientas de comunicación-Storytelling, de Antonio Núñez. Madrid: Editorial Empresa Activa, 2007. OGILVY, D. Confesiones de un publicitario. Vilassar: Oikos-Tau, 1967. ORTEGA, E. La comunicación publicitaria. Madrid: Pirámide, 1997. PORTER, M.E. Ser competitivos. Bilbao: Deusto, 2003. REEVES, R. La realidad en la publicidad. Sever-Cuesta, Valladolid, 1964. RICARTE, JM. Procesos y Técnicas Creativas Publicitarias. Bellaterra: Pub-UAB, Bcn´00, 2000. RICARTE, J. M. Creatividad y comunicación persuasiva. Bellaterra: Servei publica-UAB, BCN, 1999. RIES Y TROUT: Posicionamiento. México: McGraw-Hill, 1989. SCHULTZ, D. E. Estrategia publicitaria. México: Publigrafics, 1983. STERNBERG, Robert y LUBART, T.I. La relación entre el entorno y la creatividad. Barcelona: Paidós transiciones, 1997. YOUNG, J. W. Una técnica para producir ideas. Madrid: Eresma, 1982. YOUNG, J. W. Cómo hacerse publicitario. Madrid: Eresma, 1980.
Páginas web: BCN Visual Sound [en línea]. [Consulta: 28.02.2016]. Disponible en: <http://www.bcnvisualsound.org/ct/index.htm>. PR Notícias [en línea]. [Consulta: 28.02.2016]. Disponible en: <http://www.prnoticias.com>. |
Veure Avaluació: Informació general del grau |
Avaluació: Informació específica |
|
Avaluació continuada Atès la naturalesa pràctica dels tallers, de manera excepcional, aquest format pedagògic no contempla la reavaluació. |
|||||||||||||
Seqüenciació | Nom activitat formativa | Descripció detallada de l'activitat formativa | Grupal o individual | Obligatorietat Sí/No |
% sobre la nota | ||||||||
1 | Clases magistrales |
Asistencia y participación activa del estudiante como mínimo al 80% de las sesiones. |
Individual | SÍ | 10% | ||||||||
2 | Actividades de aplicación |
Ejercicio individual en cada día de clase para evaluar la materia expuesta en el mismo día. |
Individual | SÍ | 20% | ||||||||
3 | Seminario |
Ejercicio en grupo para evaluar todo el proceso de aprendizaje y práctica expuesto y practicado durante todo el taller. |
Grupal (2-4 miembros) | SÍ | 10% | ||||||||
4 | Carpeta de aprendizaje |
Realización y exposición oral del trabajo en grupo en la última sesión del taller por parte de cada uno de los grupos del aula a modo de parte del examen final. |
Grupal (2-4 miembros) | SÍ | 20% | ||||||||
5 | Examen |
Ejercicio individual tipo test en clase para evaluar la materia. |
Individual | SÍ | 40% |
Apunts del docent |
Aula Virtual (Moodle) |
PLA DOCENT | |||||||||
Taller | El Storytelling. M'ho dius...o "m'ho expliques" | Format docència | I | ||||||
Cada un dels tallers que comprenen l’assignatura Taller de Publicitat i Relacions Públiques responen total o parcialment a la filosofia declarada en la Memòria Verifica de la titulació: - Comprendre els conceptes relacionats amb la teoria de la publicitat i la teoria de les relacions públiques. - Identificar i emprar tècniques de publicitat i de relacions públiques per tal d’elaborar un projecte publicitari o de relacions públiques, així com fer la seva presentació (oral i escrita). - Realitzar una demostració de planificació de mitjans publicitaris. - Realitzar treballs d’aprofundiment i síntesi a partir de la cerca de fonts bibliogràfiques fonamentals relacionades amb la publicitat i les relaciones públiques. |
|||||||||
Matèria | M6. Tècniques i Procediments de la Comunicació | ||||||||
Docent del taller | Prof. Ángel Sánchez Sancho | Coneixements previs recomanats |
No es requereix cap coneixement o experiència prèvia. | Torn | Únic | ||||
Descripció general del taller |
El Arte de contar grandes historias para las marcas. El storytelling se presenta como uno de los grandes retos y desafíos para las marcas que buscan una comunicación emocional duradera en el tiempo a través de las historias que mueven sentimientos . A diario fluyen ríos de tinta que inundan los Social Media, las páginas de los periódicos; los mensajes publicitarios copan todo lo que alcanza nuestra vista; tal cantidad de información satura nuestra mente y hace que inconscientemente rechacemos gran parte de ella . Mediante el Storytelling se consigue persuadir a los consumidores/usuarios y hacer que estos adopten una postura favorable al mensaje que se transmite. Se trata ,en palabras de Christian Salmon, de"un arma de distracción masiva". El storytelling basa su éxito en la capacidad para captar la atención de su destinatario, quien queda atrapado en el relato desde la primera palabra y lo retendrá en la memoria durante toda su vida. |
||||||||
Idioma | Català i castellà | Tipus | OB | ||||||
Requisits tècnics | A l'aula: Ordinador, Internet | ||||||||
A aportar per l'estudiant: | |||||||||
Format | EXTENSIU (2n SEMESTRE) |
Data de creació: 29/02/2016 |
Data darrera actualització i seguiment: 29/02/2016 |
Data d'aprovació per la Comissió Executiva: 29/06/2018 09/05/2016 |
Temari | |||||||||
Bloc 1 | Títol: Contextualització Teòrica | ||||||||
Tema 1. Storytelling, una forma de hacer publicidad diferente |
|||||||||
Bloc 2 | Títol: Activitats Pràctiques | ||||||||
Els tallers tenen un caràcter eminentment pràctic. |
Competències associades | |||||||||
C1 | Compromís ètic. | ||||||||
C2 | Capacitat d’aprenentatge i responsabilitat. | ||||||||
C3 | Treball en equip. | ||||||||
C4 | Capacitat creativa i emprenedora. | ||||||||
C6 | Coneixement teòric i pràctic de la publicitat i les RRPP així com dels seus processos i estructures organitzatives. | ||||||||
C7 | Coneixement del disseny i desenvolupament d’estratègies i aplicació de les polítiques de comunicació persuasiva a les institucions i empreses públiques i privades. | ||||||||
C12 | Coneixement de la gestió de les àrees funcionals de la comunicació. | ||||||||
C13 | Capacitat i habilitat per exercir com a professionals encarregats de l’atenció al client de publicitat i RRPP. |
Objectius generals | ||||||||||||
Objectius generals | OG associats a les competències | |||||||||||
(OG) | C1 | C2 | C3 | C4 | C6 | C7 | C12 | C13 | ||||
OG1.- El alumno tendrá una visión panorámica y detallada de los diferentes tipos de storytelling así como sus técnicas de creación , sus tonos , sus temáticas y la validación de la calidad estratégica y creativa de su idea. | X | X | X | X | ||||||||
OG2.- El alumno aprenderá a dominar con soltura y agilidad la utilización de esta tècnica incorporándola en su futuro como profesional de la comunicación. | X | X | X | X |
Objectius específics // Resultats de l'aprenentatge | ||||||||||
Blocs | Objectius específics | OE associats als OG | ||||||||
(OE) | OG1 | OG2 | ||||||||
1 | OE1.- El alumno aprenderá a reflexionar sobre la auténtica misión “comercial” del storytelling y adquirirá plena consciencia de la necesidad de impregnar de emociones el discurso de las marcas , su pleno acierto en objetivos, target y mercado. | X | ||||||||
OE2.- El alumno será consciente de la influencia que puede suponer en el consumidor el papel de los sentimientos y la emocionalidad en los argumentos de seducción proyectados por las marcas y sus productos que posteriormente se desdoblaran en forma de propuesta comercial/servicio en cualquiera de las disciplinas de la comunicación 360º. |
X | |||||||||
OE3.- El alumno podrá reflexionar sobre su futuro profesional como creador de storytellings (agencia, departamento creativo de anunciantes,etc.) o como decisor final sobre ideas externas (anunciante, responsable comunicación de marca, etc.). | X | |||||||||
OE4.- El alumno tendrá capacidad para convertirse en un especialista de esta técnica de creación tan en boga en la comunicación actual de marca. | X |
Mètodes docents |
Hores de docència x mètode docent emprat (presencial i no presencial) Veure Glossari (segons descriptor de la UB) |
||||||||||
Hores | |||||||||||
Total | Presencial | No presencial | Crèdits ECTS | ||||||||
A) Teoria | 50 | 18 | 32 | 2 | |||||||
B) Teòric-pràctic | |||||||||||
C) Treball tutelat | |||||||||||
D) Treball autònom | |||||||||||
Total |
Fonts d'informació |
BAÑOS, Miguel. Creatividad y Publicidad. Madrid: Laberinto Comunicación, 2001. BERNBACH, W. Una filosofía creativa para producir publicidad digna de recordarse. Madrid: INP, 1973. BERNBACH, W. Los hechos no bastan. Madrid: Publitecnia, 1981. DICHTER, E. Las motivaciones del consumidor. Buenos Aires: Sudamericana, 1968. DRU, J-M. Disruption. Madrid: Eresma & Celeste Ediciones, 1997. GUILFORD, J. LAGEMANN, J. y TORRANCE, E. Creatividad y educación. Barcelona: Paidós, 1994. HERNÁNDEZ, C. Manual de Creatividad Publicitaria. Madrid: Síntesis, 1999. MARINA, J.A. La creación económica. Deusto, Barcelona 2003. MICHALCO, M. Los secretos de los genios de la creatividad. Barcelona: Gestión 2000, 2000 MOLINÉ, M. Manual del Director Creativo. Barcelona: Programa Editorial, 1982. MOLINÉ, M. La comunicación activa. Bilbao: Ediciones Deusto, 1988. MOLINÉ, M. La fuerza de la Publicidad. Madrid: Cuadernos cinco días. Madrid, 1999. NUÑEZ, Antonio ¡Será mejor que lo cuentes! Los relatos como herramientas de comunicación-Storytelling, de Antonio Núñez. Madrid: Editorial Empresa Activa, 2007. OGILVY, D. Confesiones de un publicitario. Vilassar: Oikos-Tau, 1967. ORTEGA, E. La comunicación publicitaria. Madrid: Pirámide, 1997. PORTER, M.E. Ser competitivos. Bilbao: Deusto, 2003. REEVES, R. La realidad en la publicidad. Sever-Cuesta, Valladolid, 1964. RICARTE, JM. Procesos y Técnicas Creativas Publicitarias. Bellaterra: Pub-UAB, Bcn´00, 2000. RICARTE, J. M. Creatividad y comunicación persuasiva. Bellaterra: Servei publica-UAB, BCN, 1999. RIES Y TROUT: Posicionamiento. México: McGraw-Hill, 1989. SCHULTZ, D. E. Estrategia publicitaria. México: Publigrafics, 1983. STERNBERG, Robert y LUBART, T.I. La relación entre el entorno y la creatividad. Barcelona: Paidós transiciones, 1997. YOUNG, J. W. Una técnica para producir ideas. Madrid: Eresma, 1982. YOUNG, J. W. Cómo hacerse publicitario. Madrid: Eresma, 1980.
Páginas web: BCN Visual Sound [en línea]. [Consulta: 28.02.2016]. Disponible en: <http://www.bcnvisualsound.org/ct/index.htm>. PR Notícias [en línea]. [Consulta: 28.02.2016]. Disponible en: <http://www.prnoticias.com>. |
Veure Avaluació: Informació general del grau |
Avaluació: Informació específica |
|
Avaluació continuada Atès la naturalesa pràctica dels tallers, de manera excepcional, aquest format pedagògic no contempla la reavaluació. |
|||||||||||||
Seqüenciació | Nom activitat formativa | Descripció detallada de l'activitat formativa | Grupal o individual | Obligatorietat Sí/No |
% sobre la nota | ||||||||
1 | Clases magistrales |
Asistencia y participación activa del estudiante como mínimo al 80% de las sesiones. |
Individual | SÍ | 10% | ||||||||
2 | Actividades de aplicación |
Ejercicio individual en cada día de clase para evaluar la materia expuesta en el mismo día. |
Individual | SÍ | 20% | ||||||||
3 | Seminario |
Ejercicio en grupo para evaluar todo el proceso de aprendizaje y práctica expuesto y practicado durante todo el taller. |
Grupal (2-4 miembros) | SÍ | 10% | ||||||||
4 | Carpeta de aprendizaje |
Realización y exposición oral del trabajo en grupo en la última sesión del taller por parte de cada uno de los grupos del aula a modo de parte del examen final. |
Grupal (2-4 miembros) | SÍ | 20% | ||||||||
5 | Examen |
Ejercicio individual tipo test en clase para evaluar la materia. |
Individual | SÍ | 40% |
Apunts del docent |
Aula Virtual (Moodle) |