PLA DOCENT | |||||||||
Taller | Gestió de les tensions en l’àmbit de la comunicació | Format docència | ONLINE | ||||||
Cada un dels tallers que comprenen l’assignatura Taller de Publicitat i Relacions Públiques responen total o parcialment a la filosofia declarada en la Memòria Verifica de la titulació: - Comprendre els conceptes relacionats amb la teoria de la publicitat i la teoria de les relacions públiques. - Identificar i emprar tècniques de publicitat i de relacions públiques per tal d’elaborar un projecte publicitari o de relacions públiques, així com fer la seva presentació (oral i escrita). - Realitzar una demostració de planificació de mitjans publicitaris. - Realitzar treballs d’aprofundiment i síntesi a partir de la cerca de fonts bibliogràfiques fonamentals relacionades amb la publicitat i les relaciones públiques. |
|||||||||
Matèria | M6. Tècniques i Procediments de la Comunicació | ||||||||
Docent del taller | Prof. A. L. | Coneixements previs recomanats | Cap. | Torn | Únic | ||||
Descripció general del taller | Aquest taller proporciona experiències per alliberar-se de les tensions provocades per la mala comunicació amb un mateix i l’entorn. Estem envoltats de canvis; sensibilitats, pressions, comunicació banyada de conflictes, dualitat i personalitats dividides... Tot això suposa un estrès. Es treballa amb una metodologia poc convencional que implica exercicis de respiració i moviment, per la qual cosa es recomana a l’alumnat que porti roba còmoda, així com una actitud oberta al canvi personal. Aquest curs ajuda a contactar amb un mateix per tal d’identificar el que es vol expressar realment i entendre com es genera tensió que entorpeix la comunicació fluïda. Ajuda a alinear la projecció, per comunicar d’una manera directa, senzilla i veritable. |
||||||||
Idioma | Català | Tipus | OB | ||||||
Requisits tècnics | A l'aula: Cap. | ||||||||
A aportar per l'estudiant: Cap. | |||||||||
Format | EXTENSIU (1r semestre) |
Data de creació: 30/01/2019 |
Data darrera actualització i seguiment: 15/07/2021 |
Data d'aprovació per la Comissió Executiva: 15/07/2021 |
Temari | |||||||||
Bloc 1 | Títol: Contextualització Teòrica | ||||||||
Tema 1. Identificació de la comunicació conscient en totes les àrees de la vida. Tema 2. Com utilitzar la comunicació conscient per ser un presentador i oient eficaç? Tema 3. Pràctica de la comunicació harmònica en situació de conflicte. Tema 4. Efectes i impacte de la comunicació conscient. |
|||||||||
Bloc 2 | Títol: Activitats Pràctiques | ||||||||
Els tallers tenen un caràcter eminentment pràctic. Adreceu-vos a l’apartat “AVALUACIÓ” per fer constar el detall de cada una de les activitats formatives. |
Competències associades | |||||||||
C1 | Compromís ètic. | ||||||||
C2 | Capacitat d’aprenentatge i responsabilitat. | ||||||||
C3 | Treball en equip. | ||||||||
C4 | Capacitat creativa i emprenedora. | ||||||||
C6 | Coneixement teòric i pràctic de la publicitat i les RRPP així com dels seus processos i estructures organitzatives. | ||||||||
C7 | Coneixement del disseny i desenvolupament d’estratègies i aplicació de les polítiques de comunicació persuasiva a les institucions i empreses públiques i privades. | ||||||||
C12 | Coneixement de la gestió de les àrees funcionals de la comunicació. | ||||||||
C13 | Capacitat i habilitat per exercir com a professionals encarregats de l’atenció al client de publicitat i RRPP. |
Objectius generals | ||||||||||||
Objectius generals | OG associats a les competències | |||||||||||
(OG) | C1 | C2 | C3 | C4 | C6 | C7 | C12 | C13 | ||||
OG1.- L'alumnat entendrà la definició de comunicació. | X | X | X | X | X | |||||||
OG3.- L'alumnat identificarà els diferents tipus de comunicació. | X | X | X | X | X | X |
Objectius específics / Resultats de l'aprenentatge | ||||||
Blocs | Objectius específics | OE associats als OG | ||||
(OE) | OG1 | OG2 | ||||
1 | OE1.- L'alumnat veurà els efectes i inconvenients de les tensions excessives de la vida. | X | X | |||
OE2.- L'alumnat explorarà la consciència com una eina primària per desenvolupar la vitalitat comunicativa del dia a dia. | X | X | ||||
OE3.- L'alumnat s'entrenarà en les diferents eines i recursos iòguics per transformar les creences subconscients i els patrons reactius. | X | X | ||||
OE4.- L'alumnat desenvoluparà la vitalitat intrínseca, la resistència i la claredat mental. | X | X |
Mètodes docents / Activitats formatives | Hores de docència x mètode docent emprat (presencial i no presencial) Veure Glossari (segons descriptor de la UB) |
||||||||||
Hores | |||||||||||
Total | Presencial | No presencial | Crèdits ECTS | ||||||||
A) Teoria | 50 | 18 | 32 | 2 | |||||||
B) Teòric-pràctic | |||||||||||
C) Treball tutelat | |||||||||||
D) Treball autònom | |||||||||||
Total |
Fonts d'informació |
Niyamas. Pratyahara. |
Veure Avaluació: Informació general del grau |
Avaluació: Informació específica |
|
Avaluació continuada Atès la naturalesa pràctica dels tallers, de manera excepcional, aquest format pedagògic no contempla la reavaluació. |
|||||||||||
Seqüen-ciació | Nom activitat formativa | Descripció detallada de l'activitat formativa | Grupal o individual | Obligatorietat Sí/No |
% sobre la nota | ||||||
1 | Classes magistrals | Assistència i participació activa de l'estudiant com a mínim del 80% de les sessions. | Individual | SÍ | 10% | ||||||
2 | Activitats d'aplicació | Elaboració d'entre 4 i 6 exercicis breus. | Individual | SÍ | 45% | ||||||
3 | Carpeta d'aprenentatge | Realització d'un dossier basat en el temari a partir de les indicacions de la docent. | Individual | SÍ | 45% |
Apunts del docent |
Aula Virtual (Moodle) |
Observacions |
Aquest Pla Docent és susceptible de modificacions en cas de situacions greus sobrevingudes. |
PLA DOCENT | |||||||||
Taller | Retoc digital i disseny publicitari amb Adobe Photoshop | Format docència | Extensiu | ||||||
La formació s'impartirà simulant la resposta a l'encàrrec d'un client. Docent i alumnat es relacionaran com a directiu i executius respectivament. |
|||||||||
Matèria | M6. Tècniques i Procediments de la Comunicació | ||||||||
Docent del taller | Prof. P. G. | Coneixements previs recomanats |
No es requereix cap coneixement o experiència prèvia amb el programari emprat. | Torn | Únic | ||||
Descripció general del taller | Una mirada professional al Photoshop: Retoc i tractament d’imatge. Disseny publicitari. |
||||||||
Idioma | Castellà | Tipus | OB | ||||||
Requisits tècnics | A l'aula: Ordinador, projector, internet, programari específic. | ||||||||
A aportar per l'estudiant: Ordinador, programari específic (versió mínima Photoshop 2.0), smartphones... | |||||||||
Format | EXTENSIU (2n SEMESTRE) |
Data de creació: 13/12/2013 |
Data darrera actualització i seguiment: 15/07/2021 |
Data d'aprovació per la Comissió Executiva: 15/07/2021 |
Temari | |||||||||
Bloc 1 | Títol: Contextualització Teòrica | ||||||||
Tema 1. Introducció al Photoshop des d’un punt de vista professional. 1.3. Formats d’arxiu, resolució, diferència entre imatge vectorial o de píxels.
Tema 2. Tractament d’imatge.
Tema 3. Fotomuntatge i collage.
Tema 4. Gif animat. |
|||||||||
Bloc 2 | Títol: Activitats Pràctiques | ||||||||
Els tallers tenen un caràcter eminentment pràctic. Adreceu-vos a l’apartat “AVALUACIÓ” per fer constar el detall de cada una de les activitats formatives. |
Competències associades | |||||||||
C1 | Compromís ètic. | ||||||||
C2 | Capacitat d’aprenentatge i responsabilitat. | ||||||||
C3 | Treball en equip. | ||||||||
C4 | Capacitat creativa i emprenedora. | ||||||||
C6 | Coneixement teòric i pràctic de la publicitat i les RRPP així com dels seus processos i estructures organitzatives. | ||||||||
C7 | Coneixement del disseny i desenvolupament d’estratègies i aplicació de les polítiques de comunicació persuasiva a les institucions i empreses públiques i privades. | ||||||||
C12 | Coneixement de la gestió de les àrees funcionals de la comunicació. | ||||||||
C13 | Capacitat i habilitat per exercir com a professionals encarregats de l’atenció al client de publicitat i RRPP. |
Objectius generals | ||||||||||||
Objectius generals | OG associats a les competències | |||||||||||
(OG) | C1 | C2 | C3 | C4 | C6 | C7 | C12 | C13 | ||||
OG1.- L'alumne es submergirà en el coneixement professional del Photoshop. | X | X | X | X | X | X | X | X | ||||
OG2.- L'alumne adquirirà el coneixement suficient per poder treballar en Photoshop de manera professional i amb resultats vàlids. | X | X | X | X | X | X | X | X |
Objectius específics / Resultats de l'aprenentatge | ||||||
Blocs | Objectius específics | OE associats als OG | ||||
(OE) | OG1 | OG2 | ||||
1 | OE1.- L'alumne coneixerà totes les eines del Photoshop i les seves aplicacions. | X | X | |||
OE2.- L'alumne adquirirà el coneixement sobre la imatge i les seves qualitats. | X | X | ||||
OE3.- L'alumne aprendrà a desenvolupar-se de manera professional. | X | X | ||||
OE4.- L'alumne assolirà els resultats que es proposi amb el programari estudiat. | X | X |
Mètodes docents / Activitats formatives |
Hores de docència x mètode docent emprat (presencial i no presencial) Veure Glossari (segons descriptor de la UB) |
||||||||||
Hores | |||||||||||
Total | Presencial | No presencial | Crèdits ECTS | ||||||||
A) Teoria | 50 | 18 | 32 | 2 | |||||||
B) Teòric-pràctic | |||||||||||
C) Treball tutelat | |||||||||||
D) Treball autònom | |||||||||||
Total |
Fonts d'informació |
Sobre Adobe Photoshop:
Inspiració i referències de projectes:
Recursos: |
Veure Avaluació: Informació general del grau |
Avaluació: Informació específica |
|
Avaluació continuada Atès la naturalesa pràctica dels tallers, de manera excepcional, aquest format pedagògic no contempla la reavaluació. |
|||||||||||||
Seqüen ciació |
Nom activitat formativa | Descripció detallada de l'activitat formativa | Grupal o individual | Obligatorietat Sí/No |
% sobre la nota | ||||||||
1 | Classes magistrals | Assistència i participació activa com a mínim del 80% de les sessions. | Individual | SÍ | 10% | ||||||||
2 | Activitats d'aplicació |
L'alumne implementarà els conceptes teòrics sobre les situacions reals que plantegi el docent. Consistiran en el retoc fotogràfic d'un retrat, el retoc fotogràfic d'un producte (objecte), afegir textures a una imatge, edició d’un mockup (merchandising) i la creació d'un gif animat per a instagram amb text, imatges i elements vectorials.
Criteris d’avaluació del exercicis pràctics:
Creativitat
Tècnica |
Individual | SÍ | 50% | ||||||||
3 | Treball |
Realització d'un treball amb les directrius del docent i que s'haurà de lliurar en la data establerta a través del Moodle de l'assignatura. Aquest podrà ser també exposat de forma oral a l'aula.
Consistirà en la creació d'un anunci d’un producte en format A4 per a una revista. Caldrà utilitzar un mínim de 4 imatges i utilitzar els diferents recursos apresos com màscares, efectes i textos.
Creativitat
Tècnica |
Individual | SÍ | 40% |
Apunts del docent |
Aula Virtual (Moodle) |
Observacions |
Aquest Pla Docent és susceptible de modificacions en cas de situacions greus sobrevingudes. |
PLA DOCENT | |||||||||
Taller | Disseny i il·lustració digital aplicat a la imatge corporativa amb Adobe Illustrator | Format docència | Extensiu | ||||||
La formació s'impartirà simulant la resposta a l'encàrrec d'un client. Docent i alumnat es relacionaran com a directiu i executius respectivament. |
|||||||||
Matèria | M6. Tècniques i Procediments de la Comunicació | ||||||||
Docent del taller | Prof. P. G. | Coneixements previs recomanats |
--- | Torn | Únic | ||||
Descripció general del taller | Introducció pràctica a les eines i procediments de treball en la creació de gràfics basats en objectes per a la seva utilització en el disseny, la maquetació, l’aplicació i la publicació de continguts de disseny gràfic, corporatiu i publicitari. S’utilitzaran eines basades en el dibuix vectorial per crear, editar i publicar il·lustracions amb imatges i text (elements gràfics, disseny d’embalatges, compaginacions, etc.). No es requereix cap coneixement o experiència prèvia amb el programari emprat. Aquest taller està dirigit a tots aquells alumnes que vulguin introduir-se per primer cop en el disseny d’imatges vectorials o aquells que ja hagin tingut algun contacte previ de forma autodidacta o en un nivell introductori. | ||||||||
Idioma | Castellà | Tipus | OB | ||||||
Requisits tècnics | A l'aula: canó de projecció, internet, ordinador equipat amb Adobe Illustrator. Versió mínima CS5 (preferiblement CS6) | ||||||||
A aportar per l'estudiant: ordinador equipat amb Adobe Illustrator. Versió mínima CS5. | |||||||||
Format | EXTENSIU (1r SEMESTRE) |
Data de creació: 02/01/2015 |
Data darrera actualització i seguiment: 15/07/2021 |
Data d'aprovació per la Comissió Executiva: 15/07/2021 |
Temari | |||||||||
Bloc 1 | Títol: Contextualització Teòrica | ||||||||
Tema 1. Introducció al curs i al programa. |
|||||||||
Bloc 2 | Títol: Activitats Pràctiques | ||||||||
Els tallers tenen un caràcter eminentment pràctic. Adreceu-vos a l’apartat “AVALUACIÓ” per fer constar el detall de cada una de les activitats formatives. |
Competències associades | |||||||||
C1 | Compromís ètic. | ||||||||
C2 | Capacitat d’aprenentatge i responsabilitat. | ||||||||
C3 | Treball en equip. | ||||||||
C4 | Capacitat creativa i emprenedora. | ||||||||
C6 | Coneixement teòric i pràctic de la publicitat i les RRPP així com dels seus processos i estructures organitzatives. | ||||||||
C7 | Coneixement del disseny i desenvolupament d’estratègies i aplicació de les polítiques de comunicació persuasiva a les institucions i empreses públiques i privades. | ||||||||
C12 | Coneixement de la gestió de les àrees funcionals de la comunicació. | ||||||||
C13 | Capacitat i habilitat per exercir com a professionals encarregats de l’atenció al client de publicitat i RRPP. |
Objectius generals | ||||||||||||
Objectius generals | OG associats a les competències | |||||||||||
(OG) | C1 | C2 | C3 | C4 | C6 | C7 | C12 | C13 | ||||
OG1.-L'alumne entendrà els fonaments de la imatge digital. | X | X | ||||||||||
OG2.-L'alumne aprendrà a identificar els dibuixos basats en objectes i a entendre el seu abast d’aplicació. | X | X | X | X | ||||||||
OG3.-L'alumne entendrà la nomenclatura i dominar les eines de creació i edició del dibuix amb vectors per reproduir qualsevol dibuix de línia amb rigor i precisió. | X | |||||||||||
OG4.-L'alumne serà capaç de distingir i utilitzar correctament les eines d’organització, transformació, distorsió, assignació d’atributs, d’estils i d’efectes. | X | |||||||||||
OG5.-L'alumne coneixerà les aplicacions fonamentals que poden integrar gràfics d’Illustrator i els sistemes i especificacions d’impressió i exportació. | X | X | X | X | X |
Objectius específics / Resultats de l'aprenentatge | |||||||||
Blocs | Objectius específics | OE associats als OG | |||||||
(OE) | OG1 | OG2 | OG3 | OG4 | OG5 | ||||
1 | OE1.-L'alumne distingirà els trets fonamentals i conèixer les característiques de les imatges basades en píxels i en objectes. | X | X | ||||||
OE2.-L'alumne comprendrà els atributs i definir les especificacions que determinen el resultat d’un calc automàtic segons una finalitat concreta. | X | X | X | ||||||
OE3.-L'alumne coneixerà les eines de dibuix (de figures geomètriques i formes senzilles, els llapis, les plomes i els pinzells), les seves opcions i característiques. | X | ||||||||
OE4.-L'alumne coneixerà les eines d’edició dels traçats (selecció, transformació, modificació o distorsió) amb o sense precisió i les diferents possibilitats per assignar atributs de traç i farcit. | X | X | |||||||
OE5-L'alumne experimentarà amb les possibilitats creatives i estètiques de les eines de text. | X | ||||||||
OE6.-L'alumne entendrà el color digital: definir colors i gestionar la paleta de mostres, les llibreries i els colors del document. | X | X | X | ||||||
OE7.-L'alumne coneixerà les pautes de treball en el disseny i creació de motius de patró. | X | X | X | X | |||||
OE8.-L'alumne coneixerà els diferents efectes i filtres que poden modificar l’aparença dels objectes. | X | X | |||||||
OE9.-L'alumne sabrà organitzar els objectes segons l’ordre d’apilament i la seva distribució sobre l’àrea de treball entenent les agrupacions d’objectes i la gestió des de la paleta capes. | X | ||||||||
OE10.-L'alumne utilitzarà els formats adequats d’emmagatzematge i/o exportació de la informació i organitzar correctament el directori de treball personal. | X | X | |||||||
OE11.-L'alumne imprimirà un fragment o tota una il·lustració en un suport digital (PDF) o físic (paper) i preparar correctament els originals d’impremta. | X | X | X |
Mètodes docents / Activitats formatives | Hores de docència x mètode docent emprat (presencial i no presencial) Veure Glossari (segons descriptor de la UB) |
||||||||||
Hores | |||||||||||
Total | Presencial | No presencial | Crèdits ECTS | ||||||||
A) Teoria | 50 | 18 | 32 | 2 | |||||||
B) Teòric-pràctic | |||||||||||
C) Treball tutelat | |||||||||||
D) Treball autònom | |||||||||||
Total |
Fonts d'informació |
Sobre Adobe Illustrator:
Recursos: |
Veure Avaluació: Informació general del grau |
Avaluació: Informació específica |
|
Avaluació continuada Atès la naturalesa pràctica dels tallers, de manera excepcional, aquest format pedagògic no contempla la reavaluació. |
|||||||||||||
Seqüenciació | Nom activitat formativa | Descripció detallada de l'activitat formativa | Grupal o individual | Obligatorietat Sí/No |
% sobre la nota | ||||||||
1 | Classes magistrals | Assistència i participació activa com a mínim al 80% del total de les sessions. | Individual | SÍ | 10% | ||||||||
2 | Activitats d’aplicació |
L'alumne implementarà els conceptes teòrics sobre les situacions reals que plantegi el docent. Consistiran en:
A - Disseny d’icones a partir de figures geomètriques i amb eines de transformació. Es tindran en compte com a criteris aspectes conceptuals i tècnics. S’avaluaran totes les pràctiques descrites a l’apartat de les activitats formatives. Es tindran en compte com a criteris aspectes conceptuals, tècnics i creatius. (Veure descripció).
Criteris d’avaluació del exercicis pràctics:
Creativitat
Tècnica |
Individual | SÍ | 30% | ||||||||
3 | Treball |
Realització d'un treball amb les directrius del docent i que s'haurà de lliurar en la data establerta a través del Moodle de l'assignatura. Aquest podrà ser també exposat de forma oral a l'aula.
Consistirà en el disseny d’un projecte, elaborant el següent:
1. Disseny d’una marca. Concepte i construcció (tipografia, forma i color).
A l’aula es donaran els conceptes teòrics i pràctics per saber organitzar i dissenyar el projecte, per a fer un ús correcte dels elements gràfics i per a preparar els arxius de cada aplicació per a impremta (troquel, pdfs, línies, sangs...).
L’alumne elaborarà el projecte dins i fora de l’aula. Per tal de poder realitzar un seguiment del projecte i poder ser assessorat, caldrà portar al dia el disseny de cada una de les parts.
L’última sessió, es realitzarà una presentació oral del projecte davant de la resta d’alumnes i es realitzarà l’entrega definitiva dels arxius.
Criteris d’avaluació del projecte: - Comprensió teòrica dels conceptes dins del marc genèric a on es desenvolupa l’activitat.
|
Individual | SÍ | 60% |
Apunts del docent |
Aula Virtual (Moodle) |
Observacions |
Aquest Pla Docent és susceptible de modificacions en cas de situacions greus sobrevingudes. |
PLA DOCENT | |||||||||
Taller | Direcció d'Art i Disseny per a Publicitat, Cinema i TV |
Format docència | Intensiu | ||||||
La formació s'impartirà simulant la resposta a l'encàrrec d'un client. Docent i alumnat es relacionaran com a directiu i executius respectivament. |
|||||||||
Matèria | M6. Tècniques i Procediments de la Comunicació | ||||||||
Docent del taller | Prof. F. M. | Coneixements previs recomanats |
No es requereix cap coneixement o experiència prèvia. | Torn | Únic | ||||
Descripció general del taller | Este taller nos enseñará en qué consiste la Dirección de Arte en función de las diferentes disciplinas audiovisuales y su vínculo con el resto de departamentos a la hora de crear estilos y obras que contengan aspectos visuales y artísticos concretos. Se estudiará cómo las propuestas estéticas pueden estar condicionadas por aspectos narrativos o emocionales, creando imágenes que pueden ir más allá de la moda, la creación de una imagen políticamente correcta, la decoración o el diseño, dependiendo siempre de la finalidad. Los alumnos prepararán, a lo largo de las horas no presenciales, un análisis pormenorizado de la Dirección de Arte de una obra audiovisual, preferiblemente publicitaria, que se presentará el último día de clase. | ||||||||
Idioma | Castellà | Tipus | OB | ||||||
Requisits tècnics | A l'aula: Ordinador, so, projector i Internet. | ||||||||
A aportar per l'estudiant: Ordinador. | |||||||||
Format | INTENSIU (Gener) |
Data de creació: 17/05/2016 |
Data darrera actualització i seguiment: 15/07/2021 |
Data d'aprovació per la Comissió Executiva: 15/07/2021 |
Temari | |||||||||
Bloc 1 | Títol: Contextualització Teòrica | ||||||||
Tema 1: Introducción. 1.1 El trabajo de la dirección de arte. 1.2 Conceptos básicos de la dirección de arte. 1.3 El organigrama del departamento de arte. 1.4 Interpretación del guión desde la dirección de arte. 1.5 El análisis de la dirección de arte en Publicidad, Cine y TV. Tema 2: El espacio escénico. 2.1 El espacio escénico en Publicidad, Cine y TV. 2.2 Las artes decorativas, la escenografía y la utilería. 2.3 La psicología y caracterización de los personajes a través del espacio y sus elementos. 2.4 La creación de la metáfora visual a través del espacio y sus elementos. 2.5 La arquitectura escénica en Publicidad, Cine y TV. Tema 3: El color. 3.1 El color en Publicidad, Cine y TV. 3.2 La paleta de color. 3.3 La psicología del color. 3.4 Teoría del color: acromáticos y cromáticos. 3.5 Simbología, diseño y color del espacio y del vestuario. 3.6 El color en la identidad visual de la marca. Tema 4: El diseño. 5.1 Los efectos visuales y especiales en Publicidad, Cine y TV. 5.2 La realización de maquetas. 5.3 El matte painting. 5.4 El maquillaje y la peluquería. 5.5 La animatrónica, los maquillajes especiales y las prótesis. 5.6 Los efectos digitales y el CGI. |
|||||||||
Bloc 2 | Títol: Activitats Pràctiques | ||||||||
Els tallers tenen un caràcter eminentment pràctic. Adreceu-vos a l’apartat “AVALUACIÓ” per fer constar el detall de cada una de les activitats formatives. |
Competències associades | |||||||||
C1 | Compromís ètic. | ||||||||
C2 | Capacitat d’aprenentatge i responsabilitat. | ||||||||
C3 | Treball en equip. | ||||||||
C4 | Capacitat creativa i emprenedora. | ||||||||
C6 | Coneixement teòric i pràctic de la publicitat i les RRPP així com dels seus processos i estructures organitzatives. | ||||||||
C7 | Coneixement del disseny i desenvolupament d’estratègies i aplicació de les polítiques de comunicació persuasiva a les institucions i empreses públiques i privades. | ||||||||
C12 | Coneixement de la gestió de les àrees funcionals de la comunicació. | ||||||||
C13 | Capacitat i habilitat per exercir com a professionals encarregats de l’atenció al client de publicitat i RRPP. |
Objectius generals | ||||||||||||
Objectius generals | OG associats a les competències | |||||||||||
(OG) | C1 | C2 | C3 | C4 | C6 | C7 | C12 | C13 | ||||
OG1.- Aprender de forma introductoria el oficio de la Dirección de Arte en Publicidad, Cine y TV. | X | X | X | X | X | |||||||
OG2.- Aprender las distintas fases y jerarquías que implican a la Dirección de Arte. | X | X | X | X | X | X | ||||||
OG3.- Aprender las técnicas básicas y los elementos indispensables de la Dirección de Arte. | X | X | X | X | ||||||||
OG4.- Aprender a participar en la creación de obras de ficción con un análisis crítico desde la perspectiva de la Dirección de Arte. | X | X | X | X | X | |||||||
OG5.- Aprender a desarrollar un juicio crítico desde la Dirección de Arte sobre una obra de ficción propia o ajena. |
X | X | X | X | X | X |
Objectius específics / Resultats de l'aprenentatge | ||||||||||
Blocs | Objectius específics | OE associats als OG | ||||||||
(OE) | OG1 | OG2 | OG3 | OG4 | OG5 | |||||
1 | OE1.- Aprender conocimientos teórico-prácticos de la Dirección de Arte en Publicidad, Cine y TV. | X | X | X | X | |||||
OE2.- Aprender el funcionamiento de la Dirección de Arte en una obra de ficción. | X | X | X | |||||||
OE3.- Aprender a narrar en imágenes utilizando todos los componentes de la Dirección de Arte. | X | X | X | X | ||||||
OE4.- Aprender las etapas de la producción audiovisual desde la perspectiva de la Dirección de Arte. |
X | X | X | |||||||
OE5.- Aprender a combinar las herramientas de la Dirección de Arte para participar en la creación de una obra de ficción. | X | X | X | X | ||||||
OE6- Aprender técnicas generales y específicas de la Dirección de Arte. | X | X | X | X | ||||||
OE7- El alumno se introducirá en el uso de técnicas de realización para elaborar sus propias obras de ficción. | X | X | X | X | ||||||
OE8- El alumno se introducirá en el conocimiento de los conceptos fundamentales de la Dirección de Arte. |
X | X | X | X | ||||||
OE9- El alumno se introducirá en el aprendizaje de la Dirección de Arte dentro de la jerarquía que compone una producción audiovisual en Publicidad, Cine y TV. |
X | X | X | |||||||
OE10- El alumno pondrá en práctica los conocimientos teóricos para realizar un análisis pormenorizado de la Dirección de Arte de una obra audiovisual. | X | X | X | X |
Mètodes docents / Activitats formatives | Hores de docència x mètode docent emprat (presencial i no presencial) Veure Glossari (segons descriptor de la UB) |
||||||||||
Hores | |||||||||||
Total | Presencial | No presencial | Crèdits ECTS | ||||||||
A) Teoria | 50 | 18 | 32 | 2 | |||||||
B) Teòric-pràctic | |||||||||||
C) Treball tutelat | |||||||||||
D) Treball autònom | |||||||||||
Total |
Fonts d'informació |
Bibliografía: AUMONT, Jacques. Estética del cine. Madrid: Paidós, 1985. ISBN 9788475093307. BASS, Jennifer. Saul Bass: A life in Film and Design. Londres: Laurence King Publishing, 2011. ISBN: 9781856697521. BOUZEREAU, Laurent. Los tesoros de Alfred Hitchcock. Barcelona: Scyla Editores, 2010. ISBN 9788448068172. CASTLE, Alison. The Stanley Kubrick Archives. Madrid: Taschen, 2013. ISBN 9783836508865. DEL TORO, Guillermo. Gabinete de curiosidades. Barcelona: Norma Editorial, 2013. ISBN 9788467913927. DÍAZ, Carlos. Ray Harryhausen, el mago del stop-motion. Madrid: Calamar Ediciones, 2010. ISBN 9788496235366. DUNCAN, Jody. The Winston Effect: The Art & History of Stan Winston Studio. Londres: Titan Books, 2006. ISBN 9781845761509. ETTEDGUI, Peter. Diseño de Producción y Dirección Artística. Buenos Aires: Ediciones Océano, 2002. ISBN 9788449420733. GLINTENKAMP, Pamela. Industrial Light & Magic: The Art of Innovation. Nueva York: Abrams Books, 2006. ISBN 978-0810998025. GOMBRICH, Ernst. La historia del arte. Reino Unido: Phaidon Press Limited, 2008. ISBN 9780714898704. JENNINGS, Simon. Manual del color para el artista. Barcelona: Editorial Blume. 2010. ISBN 9788480766524. KANDINSKY, Wassily. De lo espiritual en el arte. Barcelona: Ed. Paidós Ibérica, 1996. ISBN 9788449303159. LANDA, Robin. Publicidad y Diseño: Las claves del éxito. Madrid: Anaya, 2011. ISBN 9788441529281. LUBIÁN, Yolanda. Análisis de los títulos de crédito como micro-relato fílmico: Desde los inicios del cine a la influencia de Saul Bass. Londres: United P.C., 2014. ISBN: 9788490394441. MAHON, Nik. Dirección de arte: Publicidad. Barcelona: Editorial Gustavo Gili, 2010. ISBN 9788425223853. MATELLANO, Víctor. Colin Arthur: Criaturas, maquillajes y efectos especiales. Madrid: Pigmalion Edypro, 2013. ISBN 9788415916055. OEJO, Eduardo. Dirección de arte. La cara oculta de la imagen publicitaria. Madrid: Eresma & Celeste, 1999. ISBN 9788482111759. OLSON, Robert. Conceptos básicos de dirección artística, en cine y televisión. Madrid: IORTV, 2002. ISBN 9788488788467. RIZZO, Michael. Manual de Dirección Artística Cinematográfica. Barcelona: Ediciones Omega, 2007. ISBN 9788428214346. RUIZ DEL RÍO, Emilio. Rodando por el mundo: Mis recuerdos y trucajes cinematográficos. Madrid: Éride Ediciones, 2016. ISBN 9788416596478. SÁNCHEZ, Roberto. El cartel de cine: Arte y Publicidad. Zaragoza: Prensas Universitarias de Zaragoza, 2011. ISBN 9788477334811. TAULER, Arnoldo. Dirección Artística de Cine y Televisión. Barcelona: Xlibris, 2010. ISBN 9781450007481. WIGAN, Mark. Imágenes en secuencia: Animación, Storyboards, Videojuegos, Títulos de crédito, Cinematografía, Mash-up. Barcelona: Editorial Gustavo Gili, 2008. ISBN 9788425222610. ZAVALA, Héctor. El Diseño en el cine: proyectos de Dirección Artística. Ciudad de México: Universidad Nacional Autónoma de México, 2010. ISBN 9789703255238. Webgrafía: Art of VFX [en línea]. [Consulta: 25/02/2019]. Disponible en: <http://www.artofvfx.com/>. Artistsand Illustrators [en línea]. [Consulta: 25/02/2019]. Disponible en: <http://www.artistsandillustrators.co.uk/>. Concept Art World [en línea]. [Consulta: 25/02/2019]. Disponible en: <http://conceptartworld.com/>. Creative Blog [en línea]. [Consulta: 25/02/2019]. Disponible en: <http://www.creativebloq.com/>. Creativos online [en línea]. [Consulta: 25/02/2019]. Disponible en: <http://www.creativosonline.org/blog/>. El Script también cuenta [en línea]. [Consulta: 25/02/2019]. Disponible en: <http://elscriptcuenta.blogspot.com.es/>. Fubiz [en línea]. [Consulta: 25/02/2019]. Disponible en: <http://www.fubiz.net/>. Illustration [en línea]. [Consulta: 25/02/2019]. Disponible en: <http://www.illustrationweb.fr/>. IMDb [en línea]. [Consulta: 25/02/2019]. Disponible en: <http://www.imdb.com/>. Marketing Directo [en línea]. [Consulta: 22.02.2018]. Disponible en: <http://www.marketingdirecto.com/>. Mucho más que cine [en línea]. [Consulta: 22.02.2018]. Disponible en: <http://www.muchomasquecine.com/>. Pixar [en línea]. [Consulta: 22.02.2018]. Disponible en: <http://www.pixar.com/>. Publicidad Píxel [en línea]. [Consulta: 25/02/2019]. Disponible en: <http://www.publicidadpixel.com/>. Puro Marketing [en línea]. [Consulta: 25/02/2019]. Disponible en: <http://www.puromarketing.com/>. The Fantastic Universe of the Alchemists [en línea]. [Consulta: 25/02/2019]. Disponible en: <http://the-alchemist63.webnode.pt/>. Vestuario Escénico [en línea]. [Consulta: 25/02/2019]. Disponible en: <https://vestuarioescenico.wordpress.com/> Web Gallery of Art [en línea]. [Consulta: 25/02/2019]. Disponible en: <http://www.wga.hu/index1.html> Filmografía (selección recomendada susceptible de ampliación): 10 Cloverfield Lane [registro vídeo]. Dirigida por Dan Trachtenberg. Estados Unidos: Bad Robot y Paramount, 2016. Duración: 103 minutos. Color. 2001: Una odisea del espacio [registro vídeo]. Dirigida por Stanley Kubrick. Estados Unidos y Reino Unido: Metro Goldwyn Mayer y Stanley Kubrick Productions, 1968. Duración: 139 minutos. Color. Amanecer [registro vídeo]. Dirigida por F.W. Murnau. Estados Unidos: Fox Film Corporation, 1927. Duración: 94 minutos. B/N. Amelie [registro vídeo]. Dirigida por Jean-Pierre Jeunet. Francia: UGC y Claudie Ossard, 2001. Duración: 120 minutos. Color. Ángel [registro vídeo]. Dirigida por Ernst Lubitsch. Estados Unidos: Paramount Pictures, 1937. Duración: 91 minutos. B/N. Berlín, sinfonía de una gran ciudad [registro vídeo]. Dirigida por Walter Ruttmann. Alemania: Deutsche Vereins-Film, 1927. Duración: 62 minutos. B/N. Big Eyes [registro vídeo]. Dirigida por Tim Burton. Estados Unidos: Silverwood Films, Electric City Entertainment, Tim Burton Productions y The Weinstein Company, 2014. Duración: 106 minutos. Color. Black Narcissus [registro vídeo]. Dirigida por Michael Powell y Emeric Pressburger. Reino Unido: MGM, 1947. Duración: 100 minutos. Color. Cabiria [registro vídeo]. Dirigida por Giovanni Pastrone. Italia: Itala Film, 1914. Duración: 126 minutos. B/N. Carta de una desconocida [registro vídeo]. Dirigida por Max Ophüls. Estados Unidos: Rampart Productions y Universal Pictures, 1948. Duración: 86 minutos. B/N. Con la muerte en los talones [registro vídeo]. Dirigida por Alfred Hitchcock. Estados Unidos: Metro Goldwyn Mayer, 1959. Duración: 136 minutos. Color. Cool World [registro vídeo]. Dirigida por Ralph Bakshi. Estados Unidos: Paramount Pictures, 1992. Duración: 98 minutos. Color. Doctor Zhivago [registro vídeo]. Dirigida por David Lean. Estados Unidos: Metro Goldwyn Mayer, 1965. Duración: 197 minutos. Color. Drácula [registro vídeo]. Dirigida por Francis Ford Coppola. Estados Unidos: Columbia Pictures, American Zoetrope y Osiris Films, 1992. Duración: 130 minutos. Color. El club de la lucha [registro vídeo]. Dirigida por David Fincher. Estados Unidos: Fox 2000 Pictures, Regency Enterprises y Linson Films, 1999. Duración: 139 minutos. Color. El cuarto mandamiento [registro vídeo]. Dirigida por Orson Welles. Estados Unidos: RKO, 1942. Duración: 88 minutos. B/N. El demonio y la carne [registro vídeo]. Dirigida por Clarence Brown. Estados Unidos: Metro Goldwyn Mayer, 1926. Duración: 109 minutos. B/N. El eclipse [registro vídeo]. Dirigida por Michelangelo Antonioni. Italia y Francia: Cineriz, Interopa Film y Paris Film, 1962. Duración: 126 minutos. B/N. El fantasma de la montaña del sueño [registro vídeo]. Dirigida por Willis O'Brien. Estados Unidos: Herbert M. Dawley, 1918. Duración: 16 minutos. B/N. El gabinete del doctor Caligari [registro vídeo]. Dirigida por Robert Wiene. Alemania: Decla Bioscop, 1920. Duración: 63 minutos. B/N. El héroe del río [registro vídeo]. Dirigida por Buster Keaton y Charles Reisner. Estados Unidos: Buster Keaton Productions, 1928. Duración: 71 minutos. B/N. El hombre de la cámara [registro vídeo].Dirigida por Dziga Vertov. Rusia: VUFKU, 1929. Duración: 67 minutos. B/N. El hombre del brazo de oro [registro vídeo].Dirigida por Otto Preminger. Estados Unidos: United Artists, 1955. Duración: 119 minutos. B/N. El laberinto del fauno [registro vídeo]. Dirigida por Guillermo del Toro. España, México y Estados Unidos: Estudios Picasso Fábrica de Ficción, Tequila Gang, Tele5 y Sententia Entertainment, 2006. Duración: 112 minutos. Color. El reino de los sueños y la locura [registro vídeo]. Dirigida por Mami Sunada. Japón: Dwango, 2013. Duración: 118 minutos. Color. El reloj mágico [registro vídeo]. Dirigida por Wladyslaw Starewicz. Francia: Les Films Louis Nalpas, 1928. Duración: 30 minutos. B/N. El secreto de Adaline [registro vídeo]. Dirigida por Lee Toland Krieger. Estados Unidos: Lionsgate, Sidney Kimmel Entertainment y Lakeshore Entertainment, 2015. Duración: 112 minutos. Color. El secreto de la pirámide [registro vídeo]. Dirigida por Barry Levinson. Estados Unidos: Amblin Entertainment, 1985. Duración: 115 minutos. Color. El señor de los anillos [registro vídeo]. Dirigida por Ralph Bakshi. Estados Unidos: Saul Zaentz Production Company y Fantasy Films, 1978. Duración: 132 minutos. Color. El último truco [registro vídeo]. Dirigida por Sigfrid Monleón. España: Aiete-Ariane Films, 2008. Duración: 91 minutos. Color. Espartaco [registro vídeo]. Dirigida por Stanley Kubrick. Estados Unidos: Bryna Productions y Universal Pictures, 1960. Duración: 196 minutos. Color. Her [registro vídeo]. Dirigida por Spike Jonze. Estados Unidos: Sony Pictures Worldwide Acquisitions y Annapurna Pictures, 2013. Duración: 126 minutos. Color. Indiana Jones en busca del arca perdida [registro vídeo]. Dirigida por Steven Spielberg. Estados Unidos: Paramount Pictures, 1981. Duración: 115 minutos. Color. Intolerancia [registro vídeo]. Dirigida por D.W. Griffith. Estados Unidos: The Triangle Film Corporation y Wark Producing Corporation, 1916. Duración: 197 minutos. B/N. Jumanji [registro vídeo]. Dirigida por Joe Johnston. Estados Unidos: TriStar Pictures, 1995. Duración: 104 minutos. Color. Kubo y las dos cuerdas mágicas [registro vídeo]. Dirigida por Travis Knight. Estados Unidos: Laika Animation, 2016. Duración: 101 minutos. Color. La La Land [registro vídeo]. Dirigida por Damien Chazelle. Estados Unidos: Summit Entertainment, Gilbert Films, Impostor Pictures y Marc Platt Productions, 2016. Duración: 127 minutos. Color. La lista de Schindler [registro vídeo]. Dirigida por Steven Spielberg. Estados Unidos: Universal Pictures y Amblin Entertainment, 1993. Duración: 195 minutos. B/N. La mejor oferta [registro vídeo]. Dirigida por Giuseppe Tornatore. Italia: Paco Cinematográfica y UniCredit, 2013. Duración: 131 minutos. Color. La modista [registro vídeo]. Dirigida por Jocelyn Moorhouse. Australia: Film Art Media y Screen Australia, 2015. Duración: 118 minutos. Color. La soga [registro vídeo]. Dirigida por Alfred Hitchcock. Estados Unidos: Warner Bros, 1948. Duración: 80 minutos. Color. Los diez mandamientos [registro vídeo]. Dirigida por Cecil B. DeMille. Estados Unidos: Paramount Pictures, 1923. Duración: 146 minutos. B/N. Made in U.S.A. [registro vídeo]. Dirigida por Jean-Luc Godard. Francia: Anouchka Films, Rome Paris Films y SEPIC, 1966. Duración: 90 minutos. Color. Malditos bastardos [registro vídeo]. Dirigida por Quentin Tarantino. Estados Unidos y Alemania: Universal Pictures, The Weinstein Company, Lawrence Bender Productions y Neunte Babelsberg Film, 2009. Duración: 146 minutos. Color. Manhattan [registro vídeo]. Dirigida por Woody Allen. Estados Unidos: United Artists, 1979. Duración: 96 minutos. B/N. Mary Poppins [registro vídeo]. Dirigida por Robert Stevenson. Estados Unidos: Walt Disney Productions, 1964. Duración: 140 minutos. Color. Metrópolis [registro vídeo]. Dirigida por Fritz Lang. Alemania: UFA, 1927. Duración: 153 minutos. B/N. Mi tío [registro vídeo]. Dirigida por Jacques Tati. Francia: Gaumont Distribution, Specta Films, Gray-Film y Alter Films, 1958. Duración: 120 minutos. Color. Monsieur Verdoux [registro vídeo]. Dirigida por Charles Chaplin. Estados Unidos: United Artists, 1947. Duración: 123 minutos. B/N. Napoleón [registro vídeo]. Dirigida por Abel Gance. Francia: Société General des Films, Les Films Historiques y Westi, 1927. Duración: 235 minutos. B/N. Notting Hill [registro vídeo]. Dirigida por Roger Michell. Reino Unido: Polygram Filmed Entertainment y Working Title Films, 1999. Duración: 124 minutos. Color. Playtime [registro vídeo]. Dirigida por Jacques Tati. Francia: Spectra Films y Jolly Film, 1967. Duración: 155 minutos. Color. Psicosis [registro vídeo]. Dirigida por Alfred Hitchcock. Estados Unidos: Paramount Pictures, 1960. Duración: 109 minutos. B/N. Pulp Fiction [registro vídeo]. Dirigida por Quentin Tarantino. Estados Unidos: Miramax Films, Band Apart y Jersey Films, 1994. Duración: 153 minutos. Color. Salvar al soldado Ryan [registro vídeo]. Dirigida por Steven Spielberg. Estados Unidos: Dreamworks, Paramount y Amblin Entertainment, 1998. Duración: 170 minutos. Color. Seven [registro vídeo]. Dirigida por David Fincher. Estados Unidos: New Line Cinema y Arnold Kopelson Production, 1995. Duración: 127 minutos. Color. Simbad, más allá del velo de las brumas [registro vídeo]. Dirigida por Evan Ricks. India y Estados Unidos: Archer Entertainment Group y Improvision Corporation, 2000. Duración: 85 minutos. Color. Song of the Sea [registro vídeo]. Dirigida por Tomm Moore. Irlanda: Big Farm, Cartoon Saloon y Digital Graphics, 2014. Duración: 90 minutos. Color. The Neon Demon [registro vídeo]. Dirigida por Nicolas Winding Refn. Francia, Estados Unidos y Dinamarca: Space Rocket Nation, Vendian Entertainment y Bold Films, 2016. Duración: 117 minutos. Color. Tron [registro vídeo]. Dirigida por Steven Lisberger. Estados Unidos: Walt Disney Productions y Lisberger/Kushner, 1982. Duración: 82 minutos. Color. Tuno negro [registro vídeo]. Dirigida por Pedro Barbero y Vicente J. Martín. España: Iberoamericana Films y Lolafilms, 2001. Duración: 110 minutos. Color. Un monstruo viene a verme [registro vídeo]. Dirigida por J. A. Bayona. España y Estados Unidos: Apaches Entertainment, Telecinco Cinema, Participant Media, RiverRoad Entertainment y Películas La Trini, 2016. Duración: 100 minutos. Color. Vértigo [registro vídeo]. Dirigida por Alfred Hitchcock. Estados Unidos: Paramount Pictures, 1958. Duración: 120 minutos. Color. Willow [registro vídeo]. Dirigida por Ron Howard. Estados Unidos: Imagine Films Entertainment, Metro Goldwyn Mayer y Lucasfilm, 1988. Duración: 120 minutos. Color |
Veure Avaluació: Informació general del grau |
Avaluació: Informació específica |
|
Avaluació continuada Atès la naturalesa pràctica dels tallers, de manera excepcional, aquest format pedagògic no contempla la reavaluació. |
|||||||||||||
Seqüen ciació |
Nom activitat formativa | Descripció detallada de l'activitat formativa | Grupal o individual | Obligatorietat Sí/No |
% sobre la nota | ||||||||
1 | Clases magistrales | Asistencia y participación activa del estudiante como mínimo al 80% de las sesiones. | Individual | SÍ | 10% | ||||||||
2 | Actividades de aplicación | El alumno preparará, a lo largo de las horas no presenciales, un análisis pormenorizado de la Dirección de Arte del fragmento de una obra audiovisual, preferiblemente publicitaria, cuyo metraje no exceda de un minuto de duración. El documento será presentado a través de Moodle. | Individual | SÍ | 60% | ||||||||
3 | Trabajo | Realización de un trabajo con las directrices del docente que tendrá que ser entregado en la fecha establecida a través del Moodle de la asignatura. Este podrá ser también expuesto de forma oral en el aula. Consistirá en un análisis pormenorizado de la Dirección de Arte de ese fragmento de obra audiovisual, preferiblemente publicitaria. | Individual | SÍ | 30% |
Apunts del docent |
Aula Virtual (Moodle) |
|
||
PLA DOCENT | |||||||||
Taller | Creativitat Publicitària aplicada a la resolució de problemes | Format docència | O | ||||||
Cada un dels tallers que comprenen l’assignatura Taller de Publicitat i Relacions Públiques responen total o parcialment a la filosofia declarada en la Memòria Verifica de la titulació: - Comprendre els conceptes relacionats amb la teoria de la publicitat i la teoria de les relacions públiques. - Identificar i emprar tècniques de publicitat i de relacions públiques per tal d’elaborar un projecte publicitari o de relacions públiques, així com fer la seva presentació (oral i escrita). - Realitzar una demostració de planificació de mitjans publicitaris. - Realitzar treballs d’aprofundiment i síntesi a partir de la cerca de fonts bibliogràfiques fonamentals relacionades amb la publicitat i les relaciones públiques. |
|||||||||
Matèria | M6. Tècniques i Procediments de la Comunicació | ||||||||
Docent del taller | Prof. M. B. | Coneixements previs recomanats |
No són precisos coneixements teòrics previs. | Torn | Únic | ||||
Descripció general del taller | Les sessions s’organitzaran de forma que existeixi una perfecta harmonia entre el temps dedicat a l’explicació teòrica i el temps dedicat al desenvolupament d’habilitats creatives pràctiques. L’explicació teòrica té com objectiu anar introduint una mica cada dia a l’alumne/a en el procés de resolució creativa de problemes i en cadascuna de les tècniques creatives, per a la seva posterior posada en pràctica. L’aplicació pràctica d’aquest conjunt de tècniques es realitzarà tant en grup, amb l’objectiu de fomentar el treball en equip i desenvolupar l’habilitat de l’estudiant per treballar d’aquesta manera, com de manera individual. La meta final és que l’estudiant aprengui a pensar, a acceptar les idees dels altres i a construir sobre les mateixes. Així mateix, totes les exposicions teòriques aniran acompanyades de petites activitats il·lustratives amb l’objecte de que el participant aprengui fent i no només escoltant i prenent apunts. És necessari experimentar per aprendre. |
||||||||
Idioma | Català | Tipus | OB | ||||||
Requisits tècnics | A l'aula: Projector. | ||||||||
A aportar per l'estudiant: Sempre llapis i paper. | |||||||||
Format | INTENSIU (Juny) |
Data de creació: 20/05/2013 |
Data darrera actualització i seguiment: 25/06/2020 |
Data d'aprovació per la Comissió Executiva: 25/06/2020 |
Temari | |||||||||
Bloc 1 | Títol: Contextualització Teòrica | ||||||||
Tema 1. La creativitat i el pensament com a elements de perfeccionament del procés mental. 1.1. Definició de “problema”. 1.2. Característiques humanes en l’hora d’encarar problemes de nova resolució. 1.3. Mecànica i biologia de la memòria. 1.4. La creació com a solució Tema 2. Tècniques de creativitat. 2.1. Brainstorming: Fomentar la llibertat d’expressió i desinhibició grupal; crear idees i iniciatives. 2.2. Joc lingüístic: Trencar el fixament estructural i significatiu de la paraula: flexibilitat semàntica i morfològica; explorar les possibilitats de cada paraula. 2.3. Disfressa: Visualitzar i estimular la fantasia i el pensament visual; flexibilització i agilitat envers el processament de la realitat. 2.4. Lectura recreativa d’imatges: Desenvolupar el pensament visual, comprendre els amagatalls de la comunicació visual, transformació del missatge i del seu vehicle visual. 2.5. Recerca exploratòria: Potenciar i estimular la capacitat de descobriment, de preocupar-se per la indagació d’un tema, qüestionar-se les coses, esbrinar el que és desconegut. 2.6. Analogia: Desenvolupar l’associació lògica de fenòmens molt dispars, acostumar-se a veure la realitat intercomunicada, creant una curiositat permanent que fomenti la comprensió, comparació, crítica i el poder de síntesi, generar noves solucions, productes i imatges per comparació. 2.7. Serendipity: Estimular diferents tipus de pensament i diferents punts de vista, essent conscients de cadascun d’ells en la resolució de problemes. Tema 3. Creativitat aplicada. 3.1. Resolució creativa de problemes: acostumar-se a descobrir, plantejar i resoldre problemes de tota mena, sensibilitzar al subjecte davant dels problemes, percebre errades, deficiències situacionals, trobar moltes sortides als problemes i ser eficaç. 3.2. Creació múltiple. 3.3. Creativitat contra la rigidesa dels esquemes mentals. 3.4. Solucions polisèmiques. |
|||||||||
Bloc 2 | Títol: Activitats Pràctiques | ||||||||
Els tallers tenen un caràcter eminentment pràctic. Adreceu-vos a l’apartat “AVALUACIÓ” per fer constar el detall de cada una de les activitats formatives. |
Competències associades | |||||||||
C1 | Compromís ètic. | ||||||||
C2 | Capacitat d’aprenentatge i responsabilitat. | ||||||||
C3 | Treball en equip. | ||||||||
C4 | Capacitat creativa i emprenedora. | ||||||||
C6 | Coneixement teòric i pràctic de la publicitat i les RRPP així com dels seus processos i estructures organitzatives. | ||||||||
C7 | Coneixement del disseny i desenvolupament d’estratègies i aplicació de les polítiques de comunicació persuasiva a les institucions i empreses públiques i privades. | ||||||||
C12 | Coneixement de la gestió de les àrees funcionals de la comunicació. | ||||||||
C13 | Capacitat i habilitat per exercir com a professionals encarregats de l’atenció al client de publicitat i RRPP. |
Objectius generals | ||||||||||||
Objectius generals | OG associats a les competències | |||||||||||
(OG) | C1 | C2 | C3 | C4 | C6 | C7 | C12 | C13 | ||||
OG1.- L'alumne arribarà a desenvolupar la seva creativitat. | X | X | X | X | X | |||||||
OG2.- L'alumne es plantejarà de com la creativitat es pot aplicar en el desenvolupament d’habilitats necessàries per a la resolució creativa de problemes i per a la gestió creativa. | X | X | X | X | ||||||||
OG3.- L'alumne es plantejarà i s’esforçarà en perseguir la solució com si fos un repte personal. | X | X | X | X | ||||||||
OG4.- L'alumne determinarà estratègies d’aplicació als problemes de difícil identificació. | X | X | X | X | X | |||||||
OG5.- L'alumne analitzarà las possibles solucions alternatives “no contemplades”. | X | X | X | X |
Objectius específics / Resultats de l'aprenentatge | |||||||||
Blocs | Objectius específics | OE associats als OG | |||||||
(OE) | OG1 | OG2 | OG3 | OG4 | OG5 | ||||
1 | OE1.- L’alumne identificarà el problema real. | X | X | ||||||
OE2.- L’alumne identificarà la jerarquització dels constituents del problema. | X | X | |||||||
2 | OE3.- L'alumne coneixerà les eines d’introspecció (Tècniques d‘excitació mental). | X | |||||||
OE4.- L'alumne aprendrà de forma sistemàtica i metodologia d’accés a la solució. | X | X |
Mètodes docents / Activitats formatives |
Hores de docència x mètode docent emprat (presencial i no presencial) Veure Glossari (segons descriptor de la UB) |
||||||||||
Hores | |||||||||||
Total | Presencial | No presencial | Crèdits ECTS | ||||||||
A) Teoria | 50 | 18 | 32 | 2 | |||||||
B) Teòric-pràctic | |||||||||||
C) Treball tutelat | |||||||||||
D) Treball autònom | |||||||||||
Total |
Fonts d'informació |
COSTA J. La esquemática. Barcelona: Ed. Paidós, 1998. DE BONO E. El pensamiento lateral. Barcelona: Ed. Paidós, 1991. FERNÁNDEZ ROMERO, A. Creatividad e innovación en empresas y organizaciones. Técnicas para la resolución de problemas. Madrid: Díaz de Santos, 2005. GARDNER M. Ajá. Madrid: Ed. Labor, 1881. GAWAIN S. Visualización creativa. Málaga: Ed. Sirio, 1991. MICHALKO, M. Los secretos de los genios de la creatividad. Barcelona: Gestión 2000, 2000. PUENTE A. El cerebro creador. Madrid: Ed. Alianza, 1999. RIBEIRO. L. La inteligencia aplicada. Barcelona: Ed. Planeta, 2003. |
Veure Avaluació: Informació general del grau |
Avaluació: Informació específica |
|
Avaluació continuada Atès la naturalesa pràctica dels tallers, de manera excepcional, aquest format pedagògic no contempla la reavaluació. |
|||||||||||||
Seqüenciació | Nom activitat formativa | Descripció detallada de l'activitat formativa | Grupal o individual | Obligatorietat Sí/No |
% sobre la nota | ||||||||
1 | Classes magistrals | Assistència i participació activa de l'estudiant com a mínim del 80% de les sessions. | Individual | SÍ | 20% | ||||||||
2 |
Simulació |
Exercicis de curta durada (20-30 minuts). Paradoxes, falsos problemes, duplicitats, polisèmia. | Individual | SÍ | 50% | ||||||||
3 | Activitats d’aplicació | En un format semblant a la simulació, es plantejaran a classe i es faran fora d’aula per tal d’aconseguir resultats més elaborats. | Individual | SÍ | 30% |
Apunts del docent |
Aula Virtual (Moodle) |
Observacions |
Aquest Pla Docent és susceptible de modificacions en cas de situacions greus sobrevingudes. |