Formulari d'accés

PLA DOCENT
Taller La llei de la creativitat: com saber si una creativitat és bona o dolenta Format docència I
Cada un dels tallers que comprenen l’assignatura Taller de Publicitat i Relacions Públiques responen total o parcialment a la filosofia declarada en la Memòria Verifica de la titulació:
- Comprendre els conceptes relacionats amb la teoria de la publicitat i la teoria de les relacions públiques.
- Identificar i emprar tècniques de publicitat i de relacions públiques per tal d’elaborar un projecte publicitari o de relacions públiques, així com fer la seva presentació (oral i escrita).
- Realitzar una demostració de planificació de mitjans publicitaris.
- Realitzar treballs d’aprofundiment i síntesi a partir de la cerca de fonts bibliogràfiques fonamentals relacionades amb la publicitat i les relaciones públiques.
Matèria M6. Tècniques i Procediments de la Comunicació
Docent del taller  Prof. Ángel Sánchez Sancho  Coneixements
previs recomanats
No es requereix cap coneixement o experiència prèvia. Torn Únic
Descripció general del taller

La Creatividad No es patrimonio innato de unos pocos. TODOS somos creativos y TODOS somos capaces de crear. Todos aplicamos nuestro juicio espontáneo sobre las cosas y emitimos una opinión en función de la sensación emocional que nos provoquen. En Comunicación (Publicidad y Relaciones Públicas) el criterio de enjuiciamiento sobre la calidad de las ideas que nosotros mismos tenemos y también sobre las ideas que otros nos proponen debe ajustarse a unos criterios profesionales que tienen por objetivo comprobar y validar las cualidades imprescindibles para que una idea cumpla la misión para la que ha sido creada.

Idioma Català i castellà Tipus OB
Requisits tècnics    A l'aula: Ordinador, Internet
A aportar per l'estudiant: 
Format EXTENSIU (2n SEMESTRE)

 

Data de creació: 01/03/2016
Data darrera actualització i seguiment: 01/03/2016
Data d'aprovació per la Comissió Executiva: 29/06/2018 09/05/2016

Temari
Bloc 1 Títol: Contextualització Teòrica

Tema 1. El valor de las ideas. Análisis crítico de la idea desde distintos ángulos o perspectivas
Potencia
Impacto
Recorrido
Talla
Compromiso
Onda expansiva
Respuesta
Valor
Coste
Tema 2. Saber ver la idea: “el olfato”
Embrión
Protoidea
Núcleo duro
Síntomas y vibraciones
Saber evaluar la idea
Tema 3. La materia prima
El peso de la marca
El protagonismo del producto
La elección y la renuncia
Saber proyectar la idea: El marketing del miedo
Vender el producto
Mitificar la marca

Bloc 2 Títol: Activitats Pràctiques

Els tallers tenen un caràcter eminentment pràctic.
Adreceu-vos a l’apartat “AVALUACIÓ” per fer constar el detall de cada una de les activitats formatives.


Competències associades
C1 Compromís ètic.
C2 Capacitat d’aprenentatge i responsabilitat.
C3 Treball en equip.
C4 Capacitat creativa i emprenedora.
C6 Coneixement teòric i pràctic de la publicitat i les RRPP així com dels seus processos i estructures organitzatives.
C7 Coneixement del disseny i desenvolupament d’estratègies i aplicació de les polítiques de comunicació persuasiva a les institucions i empreses públiques i privades.
C12 Coneixement de la gestió de les àrees funcionals de la comunicació.
C13 Capacitat i habilitat per exercir com a professionals encarregats de l’atenció al client de publicitat i RRPP.

Objectius generals
Objectius generals OG associats a les competències
(OG) C1 C2 C3  C4  C6  C7   C12 C13
OG1.- El alumno tendrá una visión panorámica y detallada de los diferentes criterios de enjuiciamiento.  X        X  
OG2.- El estudiante será capaz de hacer una validación de la calidad estratégica y creativa de una idea. - El alumno aprenderá a reflexionar sobre la auténtica misión “comercial” de la idea.    X        X

 

Objectius específics // Resultats de l'aprenentatge
Blocs Objectius específics OE associats als OG
   (OE) OG1 OG2
1 OE1.- El alumno adquirirá plena consciencia de la necesidad de su pleno acierto en objetivos, target y mercado.El alumno aprenderá a dominar las 9 “ ópticas “ de enjuiciamiento creativo.  
OE2.- El alumno será consciente de la influencia que puede suponer en el consumidor los criterios aplicados en la validación de la idea.  
OE3.- El alumno será consciente que la idea que posteriormente le llegará en forma de propuesta comercial/servicio en cualquiera de las disciplinas de la comunicación 360 grados.    X
OE4.- El alumno podrá reflexionar sobre su futuro profesional como creador de ideas propias (agencia, departamento creativo de anunciantes, etc.).    X

 
Mètodes docents
Hores de docència x mètode docent emprat (presencial i no presencial)
Veure Glossari (segons descriptor de la UB)
Hores  
Total Presencial No presencial Crèdits ECTS
A) Teoria 50 18 32 2
B) Teòric-pràctic
C) Treball tutelat
D) Treball autònom
Total

Fonts d'informació

BERNBACH, W. Una filosofía creativa para producir publicidad digna de recordarse. Madrid: INP, 1973.

BERNBACH, W. Los hechos no bastan. Madrid: Publitecnia, 1981.

DICHTER, E. Las motivaciones del consumidor. Buenos Aires: Sudamericana, 1968.

DRU, J-M. Disruption. Madrid: Eresma & Celeste Ediciones, 1997.

GUILFORD, J. LAGEMANN, J. y TORRANCE, E. Creatividad y educación. Barcelona: Paidós, 1994.

HERNÁNDEZ, C. Manual de Creatividad Publicitaria. Madrid: Síntesis, 1999.

MARINA, J.A. La creación económica. Deusto, Barcelona 2003.

MICHALCO, M. Los secretos de los genios de la creatividad. Barcelona: Gestión 2000, 2000

MOLINÉ, M. Manual del Director Creativo. Barcelona: Programa Editorial, 1982.

MOLINÉ, M. La comunicación activa. Bilbao: Ediciones Deusto, 1988.

MOLINÉ, M. La fuerza de la Publicidad. Madrid: Cuadernos cinco días. Madrid, 1999.

OGILVY, D. Confesiones de un publicitario. Vilassar: Oikos-Tau, 1967.

ORTEGA, E. La comunicación publicitaria. Madrid: Pirámide, 1997.

PORTER, M.E. Ser competitivos. Bilbao: Deusto, 2003.

REEVES, R. La realidad en la publicidad. Sever-Cuesta, Valladolid, 1964.

RICARTE, JM. Procesos y Técnicas Creativas Publicitarias. Bellaterra: Pub-UAB, Bcn´00, 2000.

RICARTE, J. M. Creatividad y comunicación persuasiva. Bellaterra: Servei publica-UAB, BCN, 1999.

RIES Y TROUT: Posicionamiento. México: McGraw-Hill, 1989.

SCHULTZ, D. E. Estrategia publicitaria. México: Publigrafics, 1983.

STERNBERG, Robert y LUBART, T.I. La relación entre el entorno y la creatividad. Barcelona: Paidós transiciones, 1997.

YOUNG, J. W. Una técnica para producir ideas. Madrid: Eresma, 1982.

YOUNG, J. W. Cómo hacerse publicitario. Madrid: Eresma, 1980.

 

Páginas web:

BCN Visual Sound [en línea]. [Consulta: 28.02.2016]. Disponible en: <http://www.bcnvisualsound.org/ct/index.htm>.

PR Notícias [en línea]. [Consulta: 28.02.2016]. Disponible en: <http://www.prnoticias.com>.


Veure Avaluació: Informació general del grau
Avaluació: Informació específica
  • L’avaluació del taller s’ha de contemplar com a Avaluació Continuada i s’ha de resoldre dins el període lectiu.
  • El format dels tallers no contempla Avaluació Única ni Reavaluació.
  • El plagi i/o la còpia de qualsevol activitat formativa implica la invalidació de l’activitat i pot suposar suspendre l’assignatura i donar pas a actuacions disciplinàries per part de l’Escola.
  • No s’admetran, a efectes d’avaluació, lliuraments fora de termini o en formats o suports diferents als indicats, ni cap tipus de treball alternatiu i/o de recuperació.
  • L’assistència a classe és recomanable sempre.
  • Totes les activitats formatives seran qualificades entre 0-10. Caldrà presentar la nota final amb un decimal.
  • La puntuació mínima per superar el taller és un 5.
Avaluació continuada
Atès la naturalesa pràctica dels tallers, de manera excepcional, aquest format pedagògic no contempla la reavaluació.
Seqüenciació Nom activitat formativa Descripció detallada de l'activitat formativa Grupal o individual Obligatorietat
Sí/No
% sobre la nota
1 Clases magistrales

Asistencia y participación activa del estudiante como mínimo al 80% de las sesiones.

Individual 10%
2 Actividades de aplicación

Ejercicio en grupo para evaluar todo el proceso de aprendizaje y práctica expuesto y practicado durante

todo el taller.

Grupal (2-4 miembros) 20%
3 Seminario

Coloquio diario abierto al aula sobre la materia concreta expuesta en el mismo día en la que el alumno deberá realizar una aplicación práctica de los nueve ángulos de enjuiciamiento de una idea.

Grupal (2-4 miembros) 10%
4 Examen

Ejercicio individual en clase para evaluar la materia.

Individual 60%

Apunts del docent
Aula Virtual (Moodle)