PLA DOCENT
Taller Gamificació: jugant amb la publicitat i les relacions públiques Format docència H
Cada un dels tallers que comprenen l’assignatura Taller de Publicitat i Relacions Públiques responen total o parcialment a la filosofia declarada en la Memòria Verifica de la titulació:
- Comprendre els conceptes relacionats amb la teoria de la publicitat i la teoria de les relacions públiques.
- Identificar i emprar tècniques de publicitat i de relacions públiques per tal d’elaborar un projecte publicitari o de relacions públiques, així com fer la seva presentació (oral i escrita).
- Realitzar una demostració de planificació de mitjans publicitaris.
- Realitzar treballs d’aprofundiment i síntesi a partir de la cerca de fonts bibliogràfiques fonamentals relacionades amb la publicitat i les relaciones públiques.
Matèria M6. Tècniques i Procediments de la Comunicació
Docent del taller  Dr. J. L. Gonzalo Iglesia Coneixements
previs recomanats
--- Torn Únic
Descripció general del taller

Sabies que una de cada set persones del món (uns mil milions) dediquen un mínim d'una hora al dia a jugar amb videojocs o aplicacions mòbil? I que un 53% d'aquests jugadors tenen entre 18 i 49 anys? I que el 42% són dones? En aquest context la gamificació (o ludificació) s'ha consolidat com a concepte clau en el món de les organitzacions, gràcies sobretot a les noves tecnologies. La idea és aplicar els elements i mecàniques propis del món dels jocs a qualsevol altre àmbit de la vida. D'aquesta manera s'obren múltiples oportunitats en àmbits com l'educació, la gestió de personal, la salut o l'esport... us imagineu les possibilitats si ho utilitzem a la publicitat i les relacions públiques? Les mecàniques de joc es poden convertir en eines eficients per la fidelització de clients, la implicació de públics o, fins i tot, la creació de valor al voltant de la nostra marca. En aquest taller els estudiants podran conèixer i identificar els principis bàsics dels processos de gamificació.

Idioma Català, castellà. Tipus OB
Requisits tècnics    A l'aula: ordinador, projector, internet.
A aportar per l'estudiant: smartphones.
Format INTENSIU

 

Data de creació: 26/01/2015
Data darrera actualització i seguiment: 19/06/2015
Data d'aprovació per la Comissió Executiva: 19/06/2015

Temari
Bloc 1 Títol: Contextualització Teòrica

Tema 1. Gamificació: definició i conceptes clau.

Tema 2. Jocs i jugadors.

Tema 3. Aplicacions de la gamificació. L'àmbit de la publicitat i les relacions públiques.
Tema 4. Anàlisi i estudi de casos pràctics.

Bloc 2 Títol: Activitats Pràctiques

Els tallers tenen un caràcter eminentment pràctic.
Adreceu-vos a l’apartat “AVALUACIÓ” per fer constar el detall de cada una de les activitats formatives.

 

Competències associades
C1 Compromís ètic.
C2 Capacitat d’aprenentatge i responsabilitat.
C3 Treball en equip.
C4 Capacitat creativa i emprenedora.
C6 Coneixement teòric i pràctic de la publicitat i les RRPP així com dels seus processos i estructures organitzatives.
C7 Coneixement del disseny i desenvolupament d’estratègies i aplicació de les polítiques de comunicació persuasiva a les institucions i empreses públiques i privades.
C12 Coneixement de la gestió de les àrees funcionals de la comunicació.
C13 Capacitat i habilitat per exercir com a professionals encarregats de l’atenció al client de publicitat i RRPP.

 

Resum total d'activitats formatives
  Hores  
Tipologia Total Presencial No presencial Crèdits ECTS
A) Teoria 50 18 32 2
B) Teòric-pràctic
C) Treball tutelat
D) Treball autònom
Total

 

Aquesta informació del Pla Docent és una versió reduïda del document publicat a la intranet de l’ESRP que està en disposició de tot l’alumnat.