Formulari d'accés

PLA DOCENT
Taller

Agència-Taller: Gabinet de premsa

Format docència H

AGÈNCIA-TALLER és un nou concepte d'aprenentatge que fusiona la transmissió de continguts en un entorn professionalitzador.

Totes les ofertes d'AGÈNCIA-TALLER es desenvolupen en un espai situat a dos minuts de l'Escola (Agència FUERP), on hem creat un escenari similar a un gabinet de publicitat i de relacions públiques.

La formació s'impartirà simulant la resposta a l'encàrrec d'un client.
Docent i alumnat es relacionaran com a directiu i executius respectivament.

Matèria M6. Tècniques i Procediments de la Comunicació
Docent del taller  Dr. J. Marqués Coneixements
previs recomanats
Haber superado la asignatura Redacción Periodística (segundo curso). Torn Únic
Descripció general del taller Se recrea el día a día de un típico gabinete de prensa donde los alumnos se convierten en profesionales desarrollando aquellas actividades con las que se encontrarán en la realidad. Se simula un gabinete en la Agència-Taller FUERP, espacio externo a la escuela donde los alumnos van a trabajar teniendo un jefe de prensa que les solicita encargos.
Durante las sesiones, cada alumno acabará viviendo varias experiencias, la de un gabinete de una empresa privada, la de una institución pública y la de una entidad sin ánimo de lucro conociendo las diferentes características de cada una de ellas.
Al finalizar el taller sabrá desarrollar desde una simple nota de prensa diferencial, en función de la tipología del medio, pasando por la preparación de ruedas de prensa, preparación de entrevistas, hasta desarrollar las mejores estrategias de aproximación a los periodistas, medios, bloggers y redes sociales.
Idioma Castellano y catalán Tipus OB
Requisits tècnics    A l'aula: ordinador, Internet.
A aportar per l'estudiant: disponer de cuentas en redes sociales.
Format EXTENSIU (1r semestre)

 

Data de creació: 06/06/2014
Data darrera actualització i seguiment: 09/06/2016
Data d'aprovació per la Comissió Executiva: 10/06/2016

Temari
Bloc 1 Títol: Contextualització Teòrica

Tema 1. Las relaciones de las empresas privadas con los MMC.
Tema 2. Las relaciones de las instituciones públicas con los MMC.
Tema 3. Las relaciones de las asociaciones, ONGs y otras entidades con los MMC.
Tema 4. El gabinete de prensa 2.0.

Bloc 2 Títol: Activitats Pràctiques

Els tallers tenen un caràcter eminentment pràctic.
Adreceu-vos a l’apartat “AVALUACIÓ” per fer constar el detall de cada una de les activitats formatives.


Competències associades
C1 Compromís ètic.
C2 Capacitat d’aprenentatge i responsabilitat.
C3 Treball en equip.
C4 Capacitat creativa i emprenedora.
C6 Coneixement teòric i pràctic de la publicitat i les RRPP així com dels seus processos i estructures organitzatives.
C7 Coneixement del disseny i desenvolupament d’estratègies i aplicació de les polítiques de comunicació persuasiva a les institucions i empreses públiques i privades.
C12 Coneixement de la gestió de les àrees funcionals de la comunicació.
C13 Capacitat i habilitat per exercir com a professionals encarregats de l’atenció al client de publicitat i RRPP.

Objectius generals
Objectius generals OG associats a les competències
(OG) C1 C2 C3  C4  C6  C7   C12 C13

OG1.- El alumno conocerá el servicio de relaciones con MMC para empresas e instituciones.

X X X X X X X X
OG2.- El alumno identificará las herramientas de un gabinete de prensa 2.0. X X X X X X X

 

Objectius específics // Resultats de l'aprenentatge
Blocs Objectius específics OE associats als OG
   (OE) OG1 OG2
1 OE1.- El alumno se responsabilizará de dar servicio de relaciones con MMC a un cliente de una empresa privada. X  
OE2.- El alumno se responsabilizará de dar servicio de relaciones con MMC a un cliente de una institución pública. X  
OE3.- El alumno se responsabilizará de dar servicio de relaciones con MMC a un cliente de una asociación, ONG o entidad religiosa. X  
OE4.- El alumno identificará las vías de difusión óptimas para su cliente, creando vínculos con medios y periodistas del mundo digital.   X

Resum total d'activitats formatives
  Hores  
Tipologia Total Presencial No presencial Crèdits ECTS
A) Teoria 50 18 32 2
B) Teòric-pràctic
C) Treball tutelat
D) Treball autònom
Total

Fonts d'informació

ALMANSA, Ana. Del gabinete de prensa al gabinete de comunicación. La dirección de comunicación en la actualidad. Salamanca: Comunicación Social, Ediciones y Publicaciones, 2011. ISBN: 9788492860906.
DEL RÍO, Miguel et altri. La Comunicación en las Instituciones y en las Empresas. Madrid: Fragua, 2001. ISBN: 8460721418.
ESTÉVEZ, Laura. Cómo conseguir presencia en los medios sin un gabinete de prensa. Ediciones Robinbook, 2004. ISBN 9788496746565.
POSADA, J.C. (Coord.). Gestión de la comunicación en las organizaciones. Barcelona: Ariel, 2004. ISBN: 84344113035.
MARTÍNEZ SOLANA, Yolanda. La comunicación institucional. Análisis de sus problemas y sus soluciones. Madrid: Fragua, 2004. ISBN: 8470741659.


Veure Avaluació: Informació general del grau
Avaluació: Informació específica
  • L’avaluació del taller s’ha de contemplar com a Avaluació Continuada i s’ha de resoldre dins el període lectiu.
  • Totes les activitats formatives seran qualificades entre 0-10. Caldrà presentar la nota final amb un decimal.
  • La puntuació mínima per superar el taller és un 5.
  • Consulteu el calendari de tancament d’avaluació i de gestió acadèmica.
  • L’assistència a classe és recomanable sempre.
  • El format dels tallers no contempla Avaluació Única ni Reavaluació.
  • No s’admetran, a efectes d’avaluació, lliuraments fora de termini o en formats o suports diferents als indicats, ni cap tipus de treball alternatiu i/o de recuperació.
Avaluació continuada
Atès la naturalesa pràctica dels tallers, de manera excepcional, aquest format pedagògic no contempla la reavaluació.
Seqüen
ciació
Nom activitat formativa Descripció detallada de l'activitat formativa Grupal o individual Obligatorietat
Sí/No
% sobre la nota
1 Classes magistrals

Asistencia y participación activa como mínimo al 80% de las sesiones.

Individual 20%
2 Examen

Presentación de un trabajo final consistente en un informe específico sobre los aspectos más destacados de la actividad desarrollada en el taller.

Individual 40%
3 Activitats d'aplicació

Cada una de las cuatro prácticas obligará a realizar actividades específicas, bien a preparar notas, conferencias, o entrevistas con prensa.

Individual 40%

Apunts del docent
Aula Virtual (Moodle)
PLA DOCENT
Taller Agència-Taller - Escriptura Avançada de Guions per a Publicitat, Cinema i Televisió Format docència L

AGÈNCIA-TALLER és un nou concepte d'aprenentatge que fusiona la transmissió de continguts en un entorn professionalitzador.

Totes les ofertes d'AGÈNCIA-TALLER es desenvolupen en un espai situat a dos minuts de l'Escola (Agència FUERP), on hem creat un escenari similar a un gabinet de publicitat i de relacions públiques.

La formació s'impartirà simulant la resposta a l'encàrrec d'un client.
Docent i alumnat es relacionaran com a directiu i executius respectivament.

Matèria M6. Tècniques i Procediments de la Comunicació
Docent del taller  Prof. F. Mateu Coneixements
previs recomanats
No es requereix cap coneixement o experiència prèvia. Aquest taller està dirigit a tots aquells alumnes que vulguin introduir-se, o que ja hagin tingut algun contacte previ, a l’àmbit de les tècniques d’escriptura de guions per a la realització d’obres audiovisuals. Torn Únic
Descripció general del taller El taller desenvolupa les fases de creació d'un guió, des de la concreció de la idea fins a la presentació del guió. Es desenvoluparan coneixements de narrativa, semiòtica, estructura... i també l'adopció del format de pensament determinat pel llenguatge audiovisual.
Cada alumne elaborarà el seu propi guió, coordinat pel docent, per desenvolupar un sentit crític del treball mitjançant es va desenvolupant a la agència.
Es simularà el dia a dia, en format intensiu, d'una agència on els alumnes hauran d'assumir l’encàrrec de l'escriptura d'un guió sol·licitat per una productora/anunciant per elaborar una obra audiovisual.
Idioma Castellà Tipus OB
Requisits tècnics    A l'aula: Ordinador, so, projector i internet.
A aportar per l'estudiant: Ordinador portàtil amb qualsevol programari d’escriptura (Open Office, Microsoft Word...).
Format INTENSIU (desembre)

 

Data de creació: 06/06/2014
Data darrera actualització i seguiment: 07/03/2016
Data d'aprovació per la Comissió Executiva: 09/05/2016

Temari
Bloc 1 Títol: Contextualització Teòrica

Tema 1. La idea com a punt de partida.
Tema 2. Sinopsi, tractament i escaleta.
Tema 3. La creació de personatges.
Tema 4. Construcció de trames.
Tema 5. Estructura del guió.
Tema 6. La imatge i el so dins del guió.
Tema 7. Anàlisi i correcció del guió.
Tema 8. Com presentar un guió.

Bloc 2 Títol: Activitats Pràctiques

Els tallers tenen un caràcter eminentment pràctic.
Adreceu-vos a l’apartat “AVALUACIÓ” per fer constar el detall de cada una de les activitats formatives.


Competències associades
C1 Compromís ètic.
C2 Capacitat d’aprenentatge i responsabilitat.
C3 Treball en equip.
C4 Capacitat creativa i emprenedora.
C6 Coneixement teòric i pràctic de la publicitat i les RRPP així com dels seus processos i estructures organitzatives.
C7 Coneixement del disseny i desenvolupament d’estratègies i aplicació de les polítiques de comunicació persuasiva a les institucions i empreses públiques i privades.
C12 Coneixement de la gestió de les àrees funcionals de la comunicació.
C13 Capacitat i habilitat per exercir com a professionals encarregats de l’atenció al client de publicitat i RRPP.

Objectius generals
Objectius generals OG associats a les competències
(OG) C1 C2 C3  C4  C6  C7   C12 C13
OG1.- L'alumne conèixerà els recursos necessaris per abordar l'elaboració d'una història.   X     X   X  
OG2.- L'alumne coneixerà les claus de creació d'un guió. X X X       X X
OG3.- L'alumne identificarà els elements que componen un guió.   X   X     X  
OG4.- L'alumne aprendrà a contar un relat en terminis audiovisuals, incorporant les tècniques d'escriptura dramàtica.       X        
OG5.- L'alumne desenvoluparà les claus del llenguatge audiovisual.         X     X
OG6.- L'alumne desenvoluparà la mirada crítica d’un guió finalitzat.   X     X X X X

 

Objectius específics // Resultats de l'aprenentatge
Blocs Objectius específics OE associats als OG
   (OE) OG1 OG2 OG3 OG4 OG5 OG6
1 OE1.- L'alumne aplicarà les bases de l’escriptura de guions. X X     X X
OE2.- L'alumne superarà les dificultats típiques quan es comença l’escriptura d’un guió literari. X X     X X
OE3.- L'alumne desenvoluparà les tècniques del llenguatge per a contar històries de forma efectiva i en terminis d’imatge i so.     X X   X
OE4.- L'alumne exercitarà la imaginació mitjançant un treball pràctic que estimularà les aptituds.   X X X    
OE5.- L'alumne identificarà els elements que conformen el guió. X     X    
OE6- L'alumne treballarà idees fins convertir-les en històries d’interès. X X   X    
OE7- L'alumne assumirà que la redacció d’un guió és essencial per a crear una obra audiovisual de qualitat.           X
OE8- L'alumne desenvoluparà els coneixements necessaris per afrontar l’escriptura d’un guió literari.       X    
OE9- L'alumne tindrà les capacitats d’escriptura i síntesi amb objectius creatius.     X     X
OE10- L'alumne desenvoluparà les formes i tècniques de creació que exigeix la professió del guionista.   X   X X
OE11-. L'alumne consolidarà l’estil personal i crític, propi de cada guionista. X X X X X X

 
Mètodes docents
Hores de docència x mètode docent emprat (presencial i no presencial)
Veure Glossari (segons descriptor de la UB)
Hores  
Total Presencial No presencial Crèdits ECTS
A) Teoria 50 18 32 2
B) Teòric-pràctic
C) Treball tutelat
D) Treball autònom
Total

Fonts d'informació

Bibliografia:
ARANDA, Daniel. Guión audiovisual. Barcelona: Editorial OUC, 2006. ISBN: 8497885066.
BARTHES, Roland. Análisis estructural del relato. Buenos Aires: Ed. Tiempo contemporáneo, 1970. ISBN: 9788485989027.
FIELD, Syd. El libro del guión. Madrid: Plot ediciones, 2010. ISBN: 9788486702274.
FORERO, María Teresa. Escribir Televisión: Manual para guionistas. México: Ed. Paidós Ibérica, 2002. ISBN: 9789688535066.
HERAS, Marta. Cómo mejorar un guión. Madrid: Plot ediciones, 2002. ISBN: 9788486702519.
MC KEE, Robert. El guión. Barcelona: Ed. Alba Editorial, 2013. ISBN: 9788484281689.
SEGER, Linda. Cómo convertir un buen guión en un guión excelente. Madrid: Rialp Ediciones, 2001. ISBN: 9788432127243.
SNYDER, Blake ¡Salva al gato!: El libro definitivo para la creación de un guión. Barcelona: Alba Editorial, 2010. ISBN: 9788484285823.
TARKOVSKI, Andrei. Esculpir en el tiempo. Madrid: Ed. Rialp, S.A, 2002. ISBN: 9788432127915.
TRUFFAUT, François. El cine según Hitchcock. Madrid: Alianza Editorial, S.A., 1974. ISBN: 9788420674278.
TUBAU, Daniel. Las paradojas del guionista. Barcelona: Alba Editorial, 2007. ISBN: 9788484283126.
VALE, Eugene. Técnicas del guión para cine y televisión. Barcelona: Ed. Gedisa, 1996. ISBN: 8474322235.
WHETMORE, E. J, SEGER, L. Cómo se hace una película. Del guión a la pantalla. Barcelona: Ed. Ma non troppo, 2004. ISBN: 9788496222069.

Webgrafia:
Abc Guionistas. La Comunidad Internacional del Guión. [en línia]. [Consulta: 07.03.2016]. Disponible a: www.abcguionistas.com>.
Cortometrajes On Line. [en línia]. [Consulta: 07.03.2016]. Disponible a: <http://cortometrajesonline.com>.
Guionistas. [en línia]. [Consulta: 07.03.2016]. Disponible a: <www.guionistas.net>.
Los Mejores Cortos. [en línia]. [Consulta: 07.03.2016]. Disponible a: <www.losmejorescortos.com>.

TV Anuncios. [en línia]. [Consulta: 07.03.2016]. Disponible a: <www.tvanuncios.com>.


Veure Avaluació: Informació general del grau
Avaluació: Informació específica
  • L’avaluació del taller s’ha de contemplar com a Avaluació Continuada i s’ha de resoldre dins el període lectiu.
  • El format dels tallers no contempla Avaluació Única ni Reavaluació.
  • El plagi i/o la còpia de qualsevol activitat formativa implica la invalidació de l’activitat i pot suposar suspendre l’assignatura i donar pas a actuacions disciplinàries per part de l’Escola.
  • No s’admetran, a efectes d’avaluació, lliuraments fora de termini o en formats o suports diferents als indicats, ni cap tipus de treball alternatiu i/o de recuperació.
  • L’assistència a classe és recomanable sempre.
  • Totes les activitats formatives seran qualificades entre 0-10. Caldrà presentar la nota final amb un decimal.
  • La puntuació mínima per superar el taller és un 5.
Avaluació continuada
Atès la naturalesa pràctica dels tallers, de manera excepcional, aquest format pedagògic no contempla la reavaluació.
Seqüen
ciació
Nom activitat formativa Descripció detallada de l'activitat formativa Grupal o individual Obligatorietat
Sí/No
% sobre la nota
1 Classes magistrals Assistència i participació activa de l'estudiant com a mínim del 80% de les sessions. Individual 20%
2 Activitats d’aplicació Escriptura i entrega del guió d’una obra audiovisual. La entrega es realitzarà l'últim dia d'agència-taller. Individual 55%
3 Classes expositives Presentació, en format oral de pitching, del guió.La presentació es realitzarà durant l'últim dia d'agència-taller. Individual 25%

Apunts del docent
Aula Virtual (Moodle)

 

PLA DOCENT
Taller Agència-Taller - Realització Audiovisual per a Publicitat, Cinema i TV Format docència B

AGÈNCIA-TALLER és un nou concepte d'aprenentatge que fusiona la transmissió de continguts en un entorn professionalitzador.

Totes les ofertes d'AGÈNCIA-TALLER es desenvolupen en un espai situat a dos minuts de l'Escola (Agència FUERP), on hem creat un escenari similar a un gabinet de publicitat i de relacions públiques.

La formació s'impartirà simulant la resposta a l'encàrrec d'un client.
Docent i alumnat es relacionaran com a directiu i executius respectivament.

Matèria M6. Tècniques i Procediments de la Comunicació
Docent del taller  Prof. Fran Mateu Coneixements
previs recomanats
 No Torn Únic
Descripció general del taller

Este curso proporcionará los conocimientos básicos para la realización de una obra audiovisual de ficción cuya vía de difusión sea publicitaria, televisiva, o cinematográfica. Se desarrollarán todas las etapas de la realización audiovisual mediante un acercamiento teórico y práctico.


Idioma Català/castellà Tipus OB
Requisits tècnics    A l'aula: Ordinador
A aportar per l'estudiant: Trabajo audiovisual grupal de ficción que los estudiantes realizarán durante las horas no presenciales mediante cámara de vídeo (o cámara de móvil), y portátil con programario básico de edición.
Format INTENSIU (3 setmanes desembre, gener i febrer)

 

Data de creació: 18/02/2016
Data darrera actualització i seguiment: 18/02/2016
Data d'aprovació per la Comissió Executiva: 27/05/2016

Temari
Bloc 1 Títol: Contextualització Teòrica

Tema 1. Conceptos básicos de la realización audiovisual.

1.1. Inicios de la imagen cinematográfica, publicitaria, y televisiva.
1.2. Naturaleza de la realización audiovisual.
1.3. Competencias y limitaciones en la realización audiovisual.
1.4. Convergencia en la realización de la publicidad, el cine y la televisión.

Tema 2. Conceptos básicos de la producción audiovisual.
2.1. Quién es quién en el equipo de producción.
2.2. El presupuesto de una obra audiovisual.
2.3. Las etapas de la producción audiovisual.
2.4. Exhibición y distribución de una obra audiovisual: FilmFreeway, Netflix, y nuevos formatos.

Tema 3. Plano a plano.
3.1. El guión literario y técnico desde el punto de vista de la realización.
3.2. Principios básicos de la planificación.
3.3. Narrativa audiovisual.
3.4. Continuidad de dirección y continuidad visual.
3.5. Dirección de actores.

Tema 4. Conceptos básicos de fotografía en la realización.
4.1. Introducción a la fotografía para publicidad, cine y televisión.
4.2. Principios básicos de iluminación, diafragma, obturación, y ópticas.
4.3. Tipología de cámaras y formatos básicos de grabación.
4.4. Convergencia de la fotografía con el etalonaje y los efectos digitales.
4.5. El carácter expresivo de la fotografía en publicidad, cine y televisión.

Tema 5. Conceptos básicos de sonido y música en la realización.
5.1. Introducción al sonido para publicidad, cine y televisión.
5.2. Principios básicos de microfonía.
5.3. Sonido ambiente, diálogos y wildtracks.
5.4. Música diegética y extradiegética.
5.5. El carácter expresivo del sonido y la música en publicidad, cine y televisión.

Tema 6. Conceptos básicos de montaje audiovisual en la realización.
6.1. Introducción al montaje en publicidad, cine y la televisión.
6.2. Montaje narrativo y expresivo.
6.3. VFX y nuevas formas de montaje.
6.4. Introducción al programario de edición digital.

Bloc 2 Títol: Activitats Pràctiques

Els tallers tenen un caràcter eminentment pràctic.
Adreceu-vos a l’apartat “AVALUACIÓ” per fer constar el detall de cada una de les activitats formatives.


Competències associades
C1 Compromís ètic.
C2 Capacitat d’aprenentatge i responsabilitat.
C3 Treball en equip.
C4 Capacitat creativa i emprenedora.
C6 Coneixement teòric i pràctic de la publicitat i les RRPP així com dels seus processos i estructures organitzatives.
C7 Coneixement del disseny i desenvolupament d’estratègies i aplicació de les polítiques de comunicació persuasiva a les institucions i empreses públiques i privades.
C12 Coneixement de la gestió de les àrees funcionals de la comunicació.
C13 Capacitat i habilitat per exercir com a professionals encarregats de l’atenció al client de publicitat i RRPP.

Objectius generals
Objectius generals OG associats a les competències
(OG) C1 C2 C3  C4  C6  C7   C12 C13
OG1.- El alumno aprenderá el oficio de la realización audiovisual. X X X X     X  
OG2.- El alumno aprenderá las distintas fases y jerarquías que implican a la realización audiovisual, desde la idea inicial hasta la distribución. X X X X X X    
OG3.- El alumno aprenderá las técnicas básicas y los elementos de la realización audiovisual para narrar una historia de ficción.   X   X X     X
OG4.-El alumno aprenderá a crear obras de ficción con un análisis crítico desde la perspectiva de la realización. X X   X   X   X
OG5.- El alumno aprenderá a desarrollar un juicio crítico colectivo de una obra de ficción propia o ajena. X X X X   X  

 

Objectius específics // Resultats de l'aprenentatge
Blocs Objectius específics OE associats als OG
   (OE) OG1 OG2  OG3  OG4 OG5
1 OE1.- El alumno aprenderá conocimientos teórico-prácticos de la realización audiovisual. X X X X  
OE2.- El alumno aprenderá el funcionamiento de la realización audiovisual en una obra de ficción.   X X X  
OE3.- El alumno aprenderá a narrar en imágenes y sonido utilizando todos sus componentes. X X X   X
OE4.- El alumno aprenderá las etapas de la producción audiovisual desde la perspectiva de la realización.   X X X  
OE5.- El alumno aprenderá a combinar las herramientas de la realización audiovisual para crear una obra de ficción. X   X X X
OE6.- El alumno aprenderá técnicas generales y específicas de la realización audiovisual. X X   X X
2 OE7.- El alumno se introducirá en el uso de técnicas de realización para elaborar sus propias obras de ficción. X X X X  
OE8.- El alumno se introducirá en el conocimiento de los conceptos fundamentales de la realización audiovisual. X   X X X
OE9.- El alumno se introducirá en el aprendizaje de la realización dentro de la jerarquía que compone una producción audiovisual. X X X    
OE10.- El alumno pondrá en práctica los conocimientos teóricos para realizar una obra de ficción susceptible de tener una vía de difusión publicitaria, televisiva, o cinematográfica.   X X X X

Resum total d'activitats formatives
  Hores  
Tipologia Total Presencial No presencial Crèdits ECTS
A) Teoria 150 56 94 6
B) Teòric-pràctic
C) Treball tutelat
D) Treball autònom
Total

Fonts d'informació

Bibliografía:

ALONSO, Luis. Lenguaje del cine. Praxis del filme. Madrid: Ed. Plaza y Valdes, 2010. ISBN 9788492751570.
ARROYO, Isidoro. Cultura Audiovisual. Madrid: Ed. El Laberinto, 2009. ISBN 8484833569.
BAL, Mieke. Teoría de la Narrativa (Una introducción a la Narratología). Madrid: Ed. Cátedra, 2006. ISBN 9788437605043.
BARROSO, Jaime. Realización Audiovisual. Madrid: Ed. Síntesis, 2008. ISBN 9788497565486.
BARTHES, Roland. Análisis estructural del relato. Buenos Aires: Ed. Tiempo contemporáneo, 1970. ISBN 9788485989027.
BAZIN, Andre. ¿Qué es el cine? Madrid: Ed. Rialp, 2008. ISBN 9788432111471.
CASTILLO, José María. Televisión, Realización y Lenguaje audiovisual. Madrid: Ed. IORTV, 2013. ISBN 8488788886.
FELIPE, David. Cine y moda. Madrid: Ed. Pigmalión, 2014. ISBN 9788433959515.
GODARD, J.L. Introducción a una verdadera historia del cine. Madrid: Ed. Alphaville, 1980. ISBN 8485865006.
GORDILLO, Inmaculada. Manual de narrativa televisiva. Madrid: Ed. Síntesis, 2009. ISBN 9788497566407.
GUBERN, Roman. Historia del cine. Barcelona: Ed. Anagrama, 2014. ISBN 9788433959515.
KAGAN, Jeremy. La mirada del director. Madrid: Plot Ediciones, 2005. ISBN 9788486702694.
KANDINSKY, Wassily. De lo espiritual en el arte. Barcelona: Ed. Paidós Ibérica, 1996. ISBN 9788449303159.
MARLAND, John. El lenguaje cinematográfico. Bases del cine. Barcelona: Ed. Parramón, 2011. ISBN 9788434237803.
MC KEE, Robert. El guión. Barcelona: Ed. Alba Editorial, 2013. ISBN 9788484281689.
PERALES, Francisco. Cine y publicidad. Madrid: Ed. Fragua, 2008. ISBN 9788470742347.
SÁNCHEZ, Antonio. Del guión a la pantalla. Barcelona: Ed. Ariel, 2016. ISBN 9788434423114.
SÁNCHEZ, Jordi. Narrativa audiovisual. Barcelona: Ed. UOC, 2006. ISBN 9788497884570.
TARKOVSKI, Andrei. Esculpir en el tiempo. Madrid: Ed. Rialp, S.A, 2002. ISBN 9788432127915.
TRUFFAUT, Francois. El cine según Hitchcock. Madrid: Alianza Editorial, S.A., 1974. ISBN 9788420674278.
VALE, Eugene. Técnicas del guión para cine y televisión. Barcelona: Ed. Gedisa, 1996. ISBN 8474322235.
VIZCAINO, Eduardo. Un vendedor de película. Barcelona: Ed. Alienta, 2012. ISBN 9788415320524.
WHETMORE, E. J, SEGER, L. Cómo se hace una película. Del guión a la pantalla. Barcelona: Ed. Ma non troppo, 2004. ISBN 9788496222069.


Webgrafía:

Ads of the World. [en línea]. [Consulta: 12.05.2016]. Disponible en: <http://adsoftheworld.com/media/tv>.
Advertising Agency and Creative Work. [en línea]. [Consulta: 12.05.2016]. Disponible en: <http://www.adforum.com/>.
Cinema Cortos. [en línea]. [Consulta: 12.05.2016]. Disponible en: <http://cinemacortos.blogspot.com.es/>.
Los mejores anuncios de televisión. [en línea]. [Consulta: 12.05.2016]. Disponible en: <http://www.losmejoresanunciosdetelevision.com/>.
Los Mejores Cortos. [en línea]. [Consulta: 12.05.2016]. Disponible en: <www.losmejorescortos.com>.Cortometrajes On Line. Disponible en: <http://www.cortometrajesonline.com/>.
Solo Cortos. [en línea]. [Consulta: 12.05.2016]. Disponible en: <http://www.solocortos.com/>.
Somos Cortos. [en línea]. [Consulta: 12.05.2016]. Disponible en: <http://www.rtve.es/alacarta/videos/somos-cortos/>.
TV Anuncios. [en línea]. [Consulta: 12.05.2016]. Disponible en: <www.tvanuncios.com>.


Veure Avaluació: Informació general del grau
Avaluació: Informació específica
  • L’avaluació del taller s’ha de contemplar com a Avaluació Continuada i s’ha de resoldre dins el període lectiu.
  • Totes les activitats formatives seran qualificades entre 0-10. Caldrà presentar la nota final amb un decimal.
  • La puntuació mínima per superar el taller és un 5.
  • Consulteu el calendari de tancament d’avaluació i de gestió acadèmica.
  • L’assistència a classe és recomanable sempre.
  • El format dels tallers no contempla Avaluació Única ni Reavaluació.
  • No s’admetran, a efectes d’avaluació, lliuraments fora de termini o en formats o suports diferents als indicats, ni cap tipus de treball alternatiu i/o de recuperació.
Avaluació continuada
Atès la naturalesa pràctica dels tallers, de manera excepcional, aquest format pedagògic no contempla la reavaluació.
Seqüen
ciació
Nom activitat formativa Descripció detallada de l'activitat formativa Grupal o individual Obligatorietat
Sí/No
% sobre la nota
1 Clases magistrales

Asistencia y participación activa del estudiante como mínimo al 80% de las sesiones.

Individual 10%
2

Actividades de aplicación

Organización, planificación y creación, en todas sus etapas, de una obra audiovisual de ficción. Las obras serán entregadas antes de finalizar el taller y serán corregidas por el docente en las últimas sesiones presenciales

Grupal (3-4 miembros) 30%
3 Simulación

Cada alumno asumirá un rol técnico diferente durante el rodaje, que deberá durar entre 3-4 jornadas, en función del número de alumnos en el grupo. Todos los alumnos asumirán el rol de la Realización, cada uno en una jornada diferente.

Individual 30%
4 Carpeta de aprendizaje

Cada alumno presentará un dossier que incluirá todo el material realizado durante la pre-producción junto a una valoración personal del trabajo y proceso de rodaje.

Individual 30%

Apunts del docent
Aula Virtual (Moodle)