Formulari d'accés

PLA DOCENT
Taller Gamificació: jugant amb la publicitat i les relacions públiques Format docència H
Cada un dels tallers que comprenen l’assignatura Taller de Publicitat i Relacions Públiques responen total o parcialment a la filosofia declarada en la Memòria Verifica de la titulació:
- Comprendre els conceptes relacionats amb la teoria de la publicitat i la teoria de les relacions públiques.
- Identificar i emprar tècniques de publicitat i de relacions públiques per tal d’elaborar un projecte publicitari o de relacions públiques, així com fer la seva presentació (oral i escrita).
- Realitzar una demostració de planificació de mitjans publicitaris.
- Realitzar treballs d’aprofundiment i síntesi a partir de la cerca de fonts bibliogràfiques fonamentals relacionades amb la publicitat i les relaciones públiques.
Matèria M6. Tècniques i Procediments de la Comunicació
Docent del taller  Dr. J. L. Gonzalo Iglesia Coneixements
previs recomanats
--- Torn Únic
Descripció general del taller

Sabies que una de cada set persones del món (uns mil milions) dediquen un mínim d'una hora al dia a jugar amb videojocs o aplicacions mòbil? I que un 53% d'aquests jugadors tenen entre 18 i 49 anys? I que el 42% són dones? En aquest context la gamificació (o ludificació) s'ha consolidat com a concepte clau en el món de les organitzacions, gràcies sobretot a les noves tecnologies. La idea és aplicar els elements i mecàniques propis del món dels jocs a qualsevol altre àmbit de la vida. D'aquesta manera s'obren múltiples oportunitats en àmbits com l'educació, la gestió de personal, la salut o l'esport... us imagineu les possibilitats si ho utilitzem a la publicitat i les relacions públiques? Les mecàniques de joc es poden convertir en eines eficients per la fidelització de clients, la implicació de públics o, fins i tot, la creació de valor al voltant de la nostra marca. En aquest taller els estudiants podran conèixer i identificar els principis bàsics dels processos de gamificació.

Idioma Català, castellà. Tipus OB
Requisits tècnics    A l'aula: ordinador, projector, internet.
A aportar per l'estudiant: smartphones.
Format INTENSIU

 

Data de creació: 26/01/2015
Data darrera actualització i seguiment: 19/06/2015
Data d'aprovació per la Comissió Executiva: 19/06/2015

Temari
Bloc 1 Títol: Contextualització Teòrica

Tema 1. Gamificació: definició i conceptes clau.

Tema 2. Jocs i jugadors.

Tema 3. Aplicacions de la gamificació. L'àmbit de la publicitat i les relacions públiques.
Tema 4. Anàlisi i estudi de casos pràctics.

Bloc 2 Títol: Activitats Pràctiques

Els tallers tenen un caràcter eminentment pràctic.
Adreceu-vos a l’apartat “AVALUACIÓ” per fer constar el detall de cada una de les activitats formatives.


Competències associades
C1 Compromís ètic.
C2 Capacitat d’aprenentatge i responsabilitat.
C3 Treball en equip.
C4 Capacitat creativa i emprenedora.
C6 Coneixement teòric i pràctic de la publicitat i les RRPP així com dels seus processos i estructures organitzatives.
C7 Coneixement del disseny i desenvolupament d’estratègies i aplicació de les polítiques de comunicació persuasiva a les institucions i empreses públiques i privades.
C12 Coneixement de la gestió de les àrees funcionals de la comunicació.
C13 Capacitat i habilitat per exercir com a professionals encarregats de l’atenció al client de publicitat i RRPP.

Objectius generals
Objectius generals OG associats a les competències
(OG) C1 C2 C3  C4  C6  C7   C12 C13
OG1.- Els estudiants coneixeran i identificaran els principis bàsics de la gamificació. X X X          
OG2.- Els estudiants analitzaran les aplicacions pràctiques de la gamificació en el món de l'empresa. X X X X X X X X

 

Objectius específics // Resultats de l'aprenentatge
Blocs Objectius específics OE associats als OG
   (OE) OG1 OG2
1 OE1.- Aprendran els conceptes teòrics clau de la gamificació (jocs, jugadors, mecàniques i dinàmiques).  X  
OE2.- Els estudiants analitzaran les mecàniques per gamificar un procés.  X  X
OE3.- Els alumnes plantejaran les aplicacions particulars del món de la publicitat i les relacions públiques.    X
OE4.- Els alumnes analitzaran casos i activitats pràctiques relacionades amb la gamificació.  X  X

Resum total d'activitats formatives
  Hores  
Tipologia Total Presencial No presencial Crèdits ECTS
A) Teoria 50 18 32 2
B) Teòric-pràctic
C) Treball tutelat
D) Treball autònom
Total

Fonts d'informació

- ATKINSON, C., et al. Game Change, El Juego Ha Cambiado, London: PHD, 2013. BBVA Innovation Center.
"Gamificación. El negocio de la diversión". [Consulta: 19-01-2015]. Disponible en: https://www.centrodeinnovacionbbva.com/innovation-edge/gamificacion

Gamemarketing. The gamification source. [Consulta: 26-01-2015). Disponible en: http://www.gamkt.com Gamification of work [Consulta: 26-01-2015]. Disponible en: http://gamificationofwork.com/

Gamification Research Network [Consulta: 26-01-2015]. Disponible en: http://gamification-research.org/

- MANRIQUE, V. "Epic Win Blog. La gamificación según Víctor Manrique". [Consulta: 26-01-2015]. Disponible en: http://www.epicwinblog.net/

- MANRIQUE V. "Gamification Mechanics Overview". [Consulta: 26-01-2015). Disponible en: http://www.epicwinblog.net/2014/11/the-35-gamification-mechanics-official.html

- MARCZEWSKI, A. "Gamified UK. Thoughts on gamification and more" [Consulta: 26-01-2015]. Disponible en: http://www.gamified.co.uk

- PENENBERG, A. Play at work: how games inspire breakthrough thinking, London: Piatkus, 2013.

- TEIXES, F. Gamificación: fundamentos y aplicaciones, Barcelona: UOC, 2014.

- VALERA, J. Gamificación en la Empresa: Lo que los videojuegos nos enseñan sobre gestionar personas, Madrid: Editorial Círculo Rojo, 2013.

- WERBACH, K. & HUNTER, D. For the Win: How Game Thinking Can Revolutionize Your, Philadelphia: Business Wharton Digital Press, 2012.


Veure Avaluació: Informació general del grau
Avaluació: Informació específica

L’avaluació del taller s’ha de contemplar com a Avaluació Continuada i s’ha de resoldre dins el període lectiu.
Totes les activitats formatives seran qualificades entre 0-10. Caldrà presentar la nota final amb un decimal.
La puntuació mínima per superar el taller és un 5.
Consulteu el calendari de tancament d’avaluació i de gestió acadèmica.
L’assistència a classe és recomanable sempre. El format dels tallers no contempla Avaluació Única ni Reavaluació.

No s’admetran, a efectes d’avaluació, lliuraments fora de termini o en formats o suports diferents als indicats, ni cap tipus de treball alternatiu i/o de recuperació.

Avaluació continuada
Atès la naturalesa pràctica dels tallers, de manera excepcional, aquest format pedagògic no contempla la reavaluació.
Seqüen
ciació
Nom activitat formativa Descripció detallada de l'activitat formativa Grupal o individual Obligatorietat
Sí/No
% sobre la nota
1 Classe magistral

Assistència i participació activa com a mínim del 80% de les sessions.

Individual 20%
2 Activitats d'aplicació

Els alumnes hauran d'identificar els conceptes bàsics de la gamificació explicats a l'aula en un exemple escollit per ells mateixos sota la supervisió del professor.

Grup (4) 40%
3 Seminari

Els alumnes, durant les sessions del seminari, prepararan una proposta per gamificar un procés relacionat amb la publicitat o les relacions públiques.

Grup (4) 40%

Apunts del docent
Aula Virtual (Moodle)