PLA DOCENT
Taller Concepto, Diseño y Marketing de APPS Format docència L
Cada un dels tallers que comprenen l’assignatura Taller de Publicitat i Relacions Públiques responen total o parcialment a la filosofia declarada en la Memòria Verifica de la titulació:
- Comprendre els conceptes relacionats amb la teoria de la publicitat i la teoria de les relacions públiques.
- Identificar i emprar tècniques de publicitat i de relacions públiques per tal d’elaborar un projecte publicitari o de relacions públiques, així com fer la seva presentació (oral i escrita).
- Realitzar una demostració de planificació de mitjans publicitaris.
- Realitzar treballs d’aprofundiment i síntesi a partir de la cerca de fonts bibliogràfiques fonamentals relacionades amb la publicitat i les relaciones públiques.
Matèria M6. Tècniques i Procediments de la Comunicació
Docent del taller  Prof. D. Guzmán Coneixements
previs recomanats
--- Torn Únic
Descripció general del taller

Gracias a las APPS, emerge un nuevo concepto de economia.
Este taller explicará su aportación desde el punto de vista de marketing y relaciones públicas.
Se trabajarán los conceptos de ASO o SEO para apps.

Idioma Català/ Castellà Tipus OB
Requisits tècnics    A l'aula: Conector para dispositivos Apple a VGA.
A aportar per l'estudiant: Smartphone o tableta.
Format INTENSIU

 

Data de creació: 03/05/2013
Data darrera actualització i seguiment: 21/05/2013
Data d'aprovació per la Comissió Acadèmica del Centre: 18/06/2013

Temari
Bloc 1 Títol: Contextualització Teòrica

I – PLANTEAMIENTO DE UNA APP: los diferentes entornos de desarrollo

II – MARKETING DE APPS: posicionar, permanecer y perdurar

III – DISEÑO DE APPS REALMENTE ORIENTADAS A NEGOCIO: ¿juegos? ¿Productividad? ¿Social media? ¿Cuál es la app más adecuada? 

IV- MODELOS DE INGRESO BASADOS EN APPS: monetización de las aplicaciones. 

V- FUTURO DE LAS APPS: HTML5 vs APPS nativas.

Bloc 2 Títol: Activitats Pràctiques

Els tallers tenen un caràcter eminentment pràctic.
Adreceu-vos a l’apartat “AVALUACIÓ” per fer constar el detall de cada una de les activitats formatives.


Competències associades
C1 Compromís ètic.
C2 Capacitat d’aprenentatge i responsabilitat.
C3 Treball en equip.
C4 Capacitat creativa i emprenedora.
C6 Coneixement teòric i pràctic de la publicitat i les RRPP així com dels seus processos i estructures organitzatives.
C7 Coneixement del disseny i desenvolupament d’estratègies i aplicació de les polítiques de comunicació persuasiva a les institucions i empreses públiques i privades.
C12 Coneixement de la gestió de les àrees funcionals de la comunicació.
C13 Capacitat i habilitat per exercir com a professionals encarregats de l’atenció al client de publicitat i RRPP.

Objectius generals
Objectius generals OG associats a les competències
(OG) C1 C2 C3  C4  C6  C7   C12 C13
OG1.- Entender cuáles son los diferentes escenarios de programación de apps actuales.   X X   X X X
OG2.- Conocer cuáles son los factores determinantes para garantizar posiciones top dentro de los markets de apps. X X         X X
OG3.- Analizar las diferentes tipologías de apps y su potencial como herramientas de comunicación o marketing.   X   X X X
OG4.- Identificar los diferentes modelos de negocio para los distintos tipos de aplicaciones.   X         X X
OG5.- Dimensionar tendencias a futuro de las apps.   X     X   X X

 

Objectius específics de cada bloc
Blocs Objectius específics OE associats als OG
   (OE) OG1 OG2 OG3  OG4   OG5
1 OE1.- Conocerá la situación actual y potencial de los distintos entornos de programación de apps. X        
OE2.- Identificar y dimensionar la viabilidad de negocio de las apps en función de la estrategia a corto, medio y largo plazo de la misma.   X      
OE3.- Analizar las diferentes herramientas de difusión y marketing de las aplicaciones: publicidad, RRPP, social media, ASO, etc...     X  
OE4.- Conocer los factores que determinan y marcan las tendencias a futuro de las apps.         X
2 OE5.- Analizar la situación actual de los principales markets de apps en España.        
OE6.- Identificar modelos de negocio en diferentes apps instaladas previamente en un mínimo de dos categorías.   X      
OE7.- Revisar las fichas de producto y sugerir mejoras en dos apps de diferentes categorías y distintos markets. Diferencias.        X  

Resum total d'activitats formatives
  Hores  
Tipologia Total Presencial No presencial Crèdits ECTS
A) Teoria 50 18 32 2
B) Teòric-pràctic
C) Treball tutelat
D) Treball autònom
Total

Fonts d'informació

Google: Our Mobile Planet 2012
Estudio de Inversión en Publicidad Digital - IAB Spain
Mobile Developer’s Guide to the Parallel Universe
Mobilized Marketing – Jeff Hasen – Ed. Wiley
Are you mobile yet??: Kim L. Bresden – Ed. CreateSpace Independent Publishing Platform
ASO Ninja - Earn Your App Store Optimization Black Belt! – Gabriel Machuret
Mobile Analytics – Jesús Mena


Veure Avaluació: Informació general del grau
Avaluació: Informació específica
L’avaluació del taller s’ha de contemplar com a Avaluació Continuada i s’ha de resoldre dins el període lectiu.
Totes les activitats formatives seran qualificades entre 0-10. Caldrà presentar la nota final amb un decimal.
La puntuació mínima per superar cadascuna de les activitats formatives és un 5 sobre 10.
Consulteu el calendari de tancament d’avaluació i de gestió acadèmica.
Avaluació continuada
Atès la naturalesa pràctica dels tallers, de manera excepcional, aquest format pedagògic no contempla la reavaluació.
Seqüenciació Nom activitat formativa Descripció detallada de l'activitat formativa Grupal o individual Obligatorietat
Sí/No
% sobre la nota
1 Clases magistrales

Asistencia del 80% de las clases con participación activa.

Individual NO 25%
2 Actividad de aplicación: Markets de APPS

Analizar la situación actual de los principales markets de apps en España.

Grupal 2-3 25%
3 Actividad de aplicación: Análisis de impacto

Seleccionar una app con publicidad in app y analizar su impacto y estrategia.

Grupal 2-3 25%
4 Actividad de aplicación: Comparativa

Determinar las diferencias entre los últimos lanzamientos de los principales fabricantes de terminales SAMSUNG, NOKIA, APPLE y HTC y determinar sus diferencias.

Individual 25%

Apunts del docent
Aula Virtual (Moodle)